• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gezichtsbedrog / Oogillusies

HighSpeed^

Destinasian'
Hey,

Ik was gewoon wat aan 't surfen toen ik dit tegen kwam:

Gezichtsbedrog pagina 1

Het is een site met allemaal plaatjes waar je iets in kunt zien wat je niet direct ziet ^^

Grappig als je niks te doen hebt ;)

Dit is een leuke video voor de mensen die hem nog niet kennen: (mensen die het wel kennen niks zeggen natuurlijk ^^)

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=47LCLoidJh4]YouTube - Think! New Moonwalking Bear Advert! Awareness Test![/ame]

Aantal leuke die ik tegen was gekomen:

Staan de lijnen scheef of recht? :)
plines.gif


Het lijkt net of ze allemaal bewegen:
lol.gif


Wat zie je hier?
bedrog41.gif


bedrog49.gif


bedrog10.gif


bedrog12.gif


12.gif


bedrog35.gif


Is dit een vierkant?
bedrog27.gif


Is de cirkel rond?
bedrog40.gif
 
Dat 6e plaatje zie ik niet :p
De rest kan k wel het bedrog eruit halen

Welke ik altijd zeer mooi vind is die van die balerina die rechtsom of linksom draait,
welke kant je hem op ziet gaan zegt iets over hoe je hersenen werken en of je een rationeel of intuniatief persoon bent.
*gaat hem even zoeken :p *

Deze dus:
spinning_girl.gif
 
Lol, ik zie dus duidelijk dat hij naar rechts draait :p (wat voor een persoon ben ik dan ? ^^)

Maar bij plaatje nummer 6 moet je even je hoofd schuin houden, een beetje naar rechts draaien (hint).
 
Lol, ik zie dus duidelijk dat hij naar rechts draait :p (wat voor een persoon ben ik dan ? ^^)

Maar bij plaatje nummer 6 moet je even je hoofd schuin houden, een beetje naar rechts draaien (hint).

Inderdaad zie hem nu haha :D

Hier is de link (gepikt vie de link van Zwerver) waar uitgelegd staat wat het betekend,
wel int engels maar dat mag geen probleem zijn :p

Als ik zo naar het plaatje kijk zie k het ook rechtsom, maar na beetje focussen lukt linksom ook
 
Dat eerste filmpje is wel geniaal. Dat hebben ze een keertje op school laten zien en driekwart van de mensen zag die beer niet langskomen, omdat we werden verteld om op de bal te focusen en hoeveel keer hij werd overgegeven van zwarte naar witte shirtjes.
 
Dat 6e plaatje zie ik niet :p
De rest kan k wel het bedrog eruit halen

Welke ik altijd zeer mooi vind is die van die balerina die rechtsom of linksom draait,
welke kant je hem op ziet gaan zegt iets over hoe je hersenen werken en of je een rationeel of intuniatief persoon bent.
*gaat hem even zoeken :p *

Deze dus:
spinning_girl.gif

Ik kan haar in de 2 richtingen zien draaien.

Voor switch : focus even op de schaduw onder haar voeten. ;)
 
Terug
Bovenaan