• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[GEZ] Led-strips voor CCFL-controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skydrone

New member
Beste,


Voor mijn nieuwe case heb ik twee rode LED-strips nodig die zo zijn gemod dat ik ze op mijn bitspower CCFL-controller kan aansluiten.

Ik ben bereid er €20,00- voor neer te leggen per LED-strip.



Skydrone
 
Dat had ik al gevraagd. Het kon helaas niet.
Zoals in de PM aangegeven kon het wel, maar dan moest je zelf de aansluiting tussen controller en strip maken. Ik heb hier namelijk geen CCFL connectors liggen, aangezien ik ook geen CCFL buizen hier heb. Op mijn vraag welke controller je had heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
 
Een ccfl controller maakt toch van 12 volt iets vam 20.000 volt met heel laag amperage?
Hoe kan je daar dan leds op aansluiten zonder weet eerst van alles ertussen te moeten solderen?
Zou het niet slimmer zijn gewoon een aan uit knop of potmeter of wat je dan ook wilt bereiken, voor de leds te solderen.
 
Een ccfl controller maakt toch van 12 volt iets vam 20.000 volt met heel laag amperage?
Hoe kan je daar dan leds op aansluiten zonder weet eerst van alles ertussen te moeten solderen?
Zou het niet slimmer zijn gewoon een aan uit knop of potmeter of wat je dan ook wilt bereiken, voor de leds te solderen.
Ja en nee. Een CCFL controller geeft 12 volt uit naar de inverter. De inverter zet het om naar een hogere voltage met lage amperage.

Een ledstrip kan je dus wel rechtstreeks op de controller zetten (mits deze geen interne inverter heeft). Zodra de ccfl controller geen eigen ingebouwde inverter heeft, is dit geen punt. Vandaar dus ook mijn vraag aan Skydrone welke controller hij heeft.

Bij deze controllers is het mogelijk om ledstrips op aan te sluiten (alleen is het modificeren van de bekabeling niet tegen te gaan):

Bitspower X-Panel XP II CCFL Controller Black
Bitspower X-Panel XP II CCFL Controller Silver
Sunbeam Sound Activated Module for CCFL
 
Ik ging er van uit dat deze controllers allen een ingebouwde inverter hadden.
Ik heb één zo'n ding vastgehad en die had dat namelijk, zie je maar weer hoeveel kaas ik ervan heb gegeten heb.
 
Ik ben ze met ingebouwde inverters ook al een aantal keren tegengekomen en daarmee heb ik mezelf al eens in de vingers gesneden.. nou ja.. een ledstrip naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. Maakt je weer wat wijzer ;).
 
Dit betekend dat je de kabelset die je normaal tussen controller en de inverter van de ccfl (dat zwarte rechthoekige kastje) moet aanpassen om het te laten werken. Of een andere connector er tussen maken (fanconnector is gebruikelijker en makkelijker aan te komen).

Ik heb wel wat 2-pins connectors liggen, kijk anders eens op die 2-pins connectors die aan de Sunbeam zitten passen op de aansluitingen van de Bitspower. Doe dit echter alleen als de pc uit staat!. Als deze passen, dan heb ik daar 2 connectors voor (heb ze zelf niet nodig op de Sunbeam aangezien ik die zelf soldeer).

Echter, voor 20 euro per strip kan ik het niet leveren. Rood kost 22,50 euro per stuk exclusief verzenden. Zie ook dit topic.
 
Ik zal het direct proberen zodra ik mijn PC weer heb. Over twee weken krijg ik mijn PC weer terug (die nog staat bij een vriend van me) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0
Harjo [GEZ] Laptop HDD sata 80gb ? Gevonden 0
U [GEZ] EK DFI DK Mosfetblokken en min. 1x EK NB/SB 5 -> allen Acetal! Gevonden 0
sir serial [GEZ-MEMBLOK]-EK-RAM Dominator X4 Gevonden 0
W [GEZ - HEADSET]Logitech G35 Gevonden 2
W [GEZ-GPU]gezocht HD5870 evt. ruilen Gevonden 2
Vannos [GEZ]- HP pavilion dv9000/9500 Moederbord ( laptop ) Gevonden 0
Robin026 [GEZ] Socket 775 Moederbord. Gevonden 1
Robert [gez] Gevonden 0
arwin74 [gez] harde SLI bridge Gevonden 0
W [GEZ-CPU]i7- 2600K evt. ruilen Gevonden 0
S [GEZ] fan controller Gevonden 5
The_Saviour# [GEZ] MIDI -> USB kabeltje Gevonden 0
Joren [gez] SLI bridge Gevonden 10
J [GEZ] samsung p2370 LCD monitor Gevonden 0
Fall3n [GEZ][TijdelijkLenen] Male DP To Dvi Adapter of Male DP to VGA Adapter Gevonden 3
ShadowBumble [GEZ] Gigabit Netwerk NIC Gevonden 1
T [GEZ] EK WB 5850 Full-Cover blok Nickel/Koper Gevonden 0
C [GEZ] Corsair H50/H60/H70 Gevonden 8
F [Gez] 5850 Fullcover blok Gevonden 1
C [GEZ] Lian Li PC-Q08B Gevonden 1
LightStar [GEZ-KAST] Lian Li v350 Zwart Gevonden 0
D [GEZ] Cooler Master CM Stacker 810 Gevonden 11
Sw333t [GEZ] Stille socket 775 koeler voor C2D E8500 (stock). Maximale hoogte: 13 cm Gevonden 11
Sw333t [GEZ] Hoge Intel Boxed cooler (socket 775) Gevonden 6
arwin74 [gez] 360 rad (of 480) Gevonden 1
Vannos [INACTIVE] [gez-gpu] Gevonden 12
Jason DarkSide CONNECT Dimmable Rigid LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod - Wide Beam Magnetic Led Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason Lamptron ATX Motherboard ARGB LED BACK FRAME HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Singularity Computers Spectrum RGB/UV Rigid 30cm LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Demolisher Thermaltake Riing Plus 12 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
ABRAWARE Compitabiliteit LED controllers RGB Handleidingen en Installatie Tips 8
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
Freddy 10% korting op Lamptron LED strips! t/m 29 april 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
Freddy Cablemod AIO Sleeving kits en Addressable LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W digital led strips Cases en Modding 0
W led strips voor the tower 900 Cases en Modding 5
R Vraag mbt DarkSide led's Cases en Modding 9
S Monsoon G1/4 LED plug Oranje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
XenoMorpH Aqua Computer RGB-LED-Strips, zzwart HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower CableMod WideBeam Hybrid LED Strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Viepert Ervaring gezocht mbt Cablemod/Darkside led strips Cases en Modding 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan