• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Genoeg Watt

Dustyrick

Junior Member
Als je alleen gebruik gaat maken van de onboard videokaart, dan is zo goed als elke voeding geschikt ervoor (ook de voedingen die bijvoorbeeld tesamen met sommige behuizingen geleverd worden). Dus ook die 300 Watter.

Berekenen doe ik eigenlijk vrijwel nooit, de calculators van tegenwoordig zijn teveel op wattage gericht terwijl een voeding (bijvoorbeeld voeding X) die een flinke krachtige 12v lijn heeft (qua ampere) in sommige gevallen beter zijn dan bijvoorbeeld voeding Y met een gecombineerd vermogen (watt) die hoger is dan die van voeding X.

Heb zelf ooit een Q6600 setup gehad met een 8600GT, 2 harde schijven en die trok net 150 Watt uit de muur (full load) ;). In mijn optiek is de huidige voeding wattages (die geadviseerd worden) erg overrated bij gebruik van onboard of single gpu setups. In het geval van meerdere gpu's dan denk ik alsnog dat de wattages overrated zijn, maar dan speelt ook weer mee dat fabrikanten pas meerdere PCIe voedingskabels leveren vanaf hogere wattages waardoor je automatisch overrated zult zijn.

Op zich zou het in mijn ogen wel eens leuk zijn om mensen het daadwerkelijk verbruik te laten meten met een energie meting (ik weet dat de Desk van L3p aardig wat verstookt).. maar het gros zal schrikken van hetgene de voeding kan en wat hij daadwerkelijk verbruikt.

Maar om een lang verhaal toch nog kort te houden: Die voeding gaat dat met 2 vingers in de neus trekken.
 
Dat redt je met die 300 Watter ook nog wel.

Zeker, alhoewel ik voor die 2 eurotjes toch de 350w versie zou nemen :)

Maar idd, laatste tijd is er enorm veel overraten van voedingen, zie je van die kalkoenhoofden met 1200w voedingen zitten terwijl ze het evengoed met een 650w voeding kunnen doen.

Mijn main setup draait uiterst makkelijk op mijn HX650, maar goed er zit nu de HX750 in, ook een overkill, maar het gaat nog ...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
TYPHOON Pomp krachtig genoeg? Advies Waterkoeling Setup 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
djwesz11 Genoeg RAD oppervlak? Waterkoeling 9
D Corsair 760i PSU genoeg voor 2x GTX780? NVIDIA 0
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
Hightower psu tagan piperock 800watt genoeg voor de evga 770 sc gtx Electronica 4
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
R Één pomp genoeg? Waterkoeling 10
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
T Pomp genoeg voor.... Waterkoeling 4
M is een RAD240 van EK genoeg ? Waterkoeling 3
chicken 850watt genoeg voor mijn systeem? Hardware & Software 4
D3T0X Is de DDC1-MCP350 sterk genoeg voor loop met 2x240 rad? Waterkoeling 1
mukkel 240mm Rad genoeg? Waterkoeling 5
D Is deze set goed genoeg voor mijn 1090T? Advies Waterkoeling Setup 2
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
F is mijn voeding zwaar genoeg? Hardware & Software 13
D Is eenmaal een 240 rad genoeg voor mijn setup ? Waterkoeling 3
N 360 radiator genoeg voor i5 750 en 2x HD5850? Waterkoeling 1
M 2 MCP655's of 1 genoeg voor grote single loop? Waterkoeling 4
R D5/MCP655 Pomp krachtig genoeg voor 2x GTX480, CPU, Chipset, RX360, BI GTX240? Waterkoeling 14
N Genoeg Flow? Waterkoeling 6
B advies, heb ik genoeg koelvermogen Waterkoeling 4
M Papst fans op radiator, sterk genoeg of vervangen voor sterkere fans? Waterkoeling 13
Robin Radiator goed genoeg om 2 dikke videokaarten te koelen? Waterkoeling 7
C Fan aansluitingen genoeg ? Hardware & Software 13
C Watercooling cool niet goed genoeg Waterkoeling 21
N Uitbreiding loop, genoeg koelvermogen? Advies Waterkoeling Setup 7
maomanna Sapphire HD4670 512MB goed genoeg voor HTCP? (Blue Ray afspelen etc.) Hardware & Software 1
N Koeling goed genoeg? Overige Koeling 16
L Hailea Chiller HC-250A - 265 Watt geschikt voor TITAN X en i7 4790k ? Hardware & Software 2
coolfris [VERKOCHT] OCZ ZT 750 Watt Verkocht 1
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Sw333t [GEVONDEN] ATX voeding 250 - 350 Watt Gevonden 1
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
T [VERKOCHT] Corsair HX1000 Watt Verkocht 7
Sw333t [VERKOCHT] Hiper Type R Modular 580 Watt Verkocht 3
Sw333t [GEVONDEN] A-merk voeding 450 - 550 Watt (stil) Gevonden 1
D [IN-ACTIVE] Lange voeding / server voeding van min. 750 watt Gevonden 0
K Hailea Chiller HC-300A - 395 Watt vraagje Waterkoeling 12
R [INACTIVE] cooler master m850 watt + sleeve kit Verkocht 1
Sw333t DDC 10 Watt, welke pomp is dat dan? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan