• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GeneralX - Vincent - Silent XL

GeneralX

New member
0. Echte naam: Vincent van der Woude
1. Nickname: GeneralX
2. Leeftijd: 18 jaar
3. Woonplaats: Enschede
4. Studie/Werk: Studie
5. E-mail: Staat aan
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen?

Huidige set-up is mooi, maar heeft het zwaar met de resolutie... Vandaar dat er upgrade-plannen zijn, op de lange termijn. In verband met de kosten van steeds nieuwe luchtkoelers op de VGA gaat er dus een universele water cooler op. Inmiddels heb ik al vaak van jullie gehoord op Tweakers en nu is het dus tijd dat ik zelf m'n intrede ga maken!

Mijn PC:
MOBO: Gigabyte GA-890FXA-UD5
CPU: AMD Phenom II X6 1055T
MEM: Mushkin Blackline 8GB (2x4GB) DDR3 2000 MHz (9-11-9-27)
VGA: XFX AMD Radeon HD6970
SOUND: Club3D Theatron Agrippa DTS 7.1
HDD1-2: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Samen in RAID0
HDD3-4: Zelfde als 1 en 2, ook met z'n tweeën in RAID0
HDD5: Samsung Story Station 3.0 2TB (extern, maar hangt er altijd aan)
OPT1: Samsung SH-S223C
OPT2: NZXT Sentry LX (2 slots fan controller)
PSU: Cooler Master Silent Pro M850
CASE: Fractal Design Define XL 3.0 Black Pearl
OS: W7
MON: 3x BenQ G2220HD
KB: Corsair Vengeance K90
MOUSE: Logitech G9
MOUSEPAD: Madmouse Habitat Pro Gaming Mousepad
HS: Logitech G35
SPRS: Creative Inspire T6160
INET: Lijbrandt Glasvezel 100/100 mbit :045:
Koeling: Lucht, for now:
CPU Cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B
CPU Fans: 2x Scythe S-FLEX 120 mm 1600RPM
VGA Cooler: Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus
Deze gaan tzt vervangen worden door water.
Pics komen nog wel een keer als ik tijd heb!

EDIT:
Tijd was er nu, hierbij dus de beloofde foto's.
O en ja, ik ben me ervan bewust dat er hier en daar wat stof in ligt. Het enige dat ik als verweer kan brengen: het ligt er al een half jaar net zo bij... en ik ben een beetje te lui om het dunne laagje weg te halen. Lang leve stof filters :038:
Mbt bruine rand onder de kast, zoals te zien in de 1e en 2e pic: dat is MDF. Maar dan wel met een dikke epoxy laag eroverheen. Dit gebruikte ik bij mijn allereerste pc met crt monitor. Dat bakbeest nam veel ruimte in, dus hij stond op dit plankje. M'n toetsenbord kon ik er dan onder schuiven als ik m'n bureau voor niet-game-gerelateerde dingen gebruikte. Inmiddels woon ik al niet meer thuis en heb ik al 6 jaar geen crt bak meer, dus gebruik ik hem om te voorkomen dat de PSU fan al het stof uit het hoogpolig tapijt zuigt.

Voorkant, gesloten deur (excuses voor de flits):

P1030093Compressed300kB.jpg

Voorkant, geopende deur (fan controller kan niet tegen flitslicht):

P1030098Compressed300kB.jpg

Side panel open:

P1030099Compressed300kB.jpg

Mugen 2 in Push-Pull + casefans:

P1030101Compressed300kB.jpg

FurMark op 5760*1080 res:

P1030106Compressed300kB.jpg

Voor de geïnteresseerden: de burn-in test draait op 19 FPS, met de MSAA op 0x en een max. temp van 68 graden Celsius. Hij zou dus verder kunnen overclocken, maar ik wil er binnen kort W8 en een SSD inzetten, dus dan zou ik de instellingen toch weer kwijt zijn...
 
Laatst bewerkt:
Moet eerlijk toegeven, de CPU fan ziet er treurig uit zo... Hij heeft echter al een uptime van 3 maanden, dus ik had de fan nog niet in stilstand gezien. Toen ik de foto maakte, zag ik de fan voor het eerst in 3 maanden stil staan door de korte sluitertijd en ik schrok me wezeloos :shock: Binnenkort schaf ik een ssd aan en dan zal ik wel es ff afstoffen. Alles even los halen, de SATA kabels markeren (RAID0 is a biatch als je ze verkeerd inplugged) en met een compressor alles schoon maken. Dan zal ik wel in het luchtkoelingtopic nieuwe foto's zetten.
 
Laatst bewerkt:
Haha ja gaat hard met dat stof altijd. Maar zit btw een hoop schijfruimte in die kast, zow dan... niet mis. Ga ik maar eens onthouden voor een zelfbouw NAS. Zaten daar standaard 3 stalen bays bij of heb je er ergens anders eentje vandaan?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent Gefeliciteerd vincent Felicitaties 4
V Vincent, een mac-user ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
MrGiorgio Gefeliciteerd Vincent Felicitaties 20
T TweakedTea-Vincent Offermans-Tweakos. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
vincent Vincent,s HTPC Gallery & Build Logs 42
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
k.3nny Gefeliciteerd Vincent! Felicitaties 15
vincent Vincent's hardware nieuwtjes Hardware & Software 4
vincent vincent heeft griep Felicitaties 16
vincent vincent,s bouwput:P Gallery & Build Logs 420
coolfris Van Harte Gefeliciteerd Vincent! Felicitaties 21
vincent Vincent's WINTERBUILD v2 Tecnofront HWDOCK/HardWareDock Gallery & Build Logs 36
vincent Vincent,S WINTERBUILD Gallery & Build Logs 197
V Vinniiee - Vincent - Lian Li PC60F Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 28
vincent Vincent,s Cangster_case Gallery & Build Logs 75
X Gefeliciteerd vincent!! Felicitaties 17
V Vincenttor - Vincent - geen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bundymania [User Review] Corsair Strafe RGB - mechanische Tastatur mit MX-RGB Silent Switches HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Cooler Master Sentinel IIICooltek Silent fan 120mm HighFlow Product Reviews 0
Consigliere [Consigliere User Review] Silent Base 800 van BeQuiet HighFlow Product Reviews 1
Zwelgje Iemand ervaring met NorthQ 120MM 3711WL Silent Tornado Fans of iets anders? Overige Koeling 2
N 80mm NorthQ 3709WL Silent Tornado Overige Koeling 6
M Sleeve kleur Be Quiet! Silent Base 800 Cases en Modding 4
S gelid silent slim 120mm pwm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
DutchChilles [VERKOCHT] Silent Pro Hybrid 1050Watt Verkocht 8
Cygnitr0n [Casemod] Raspberry Pi "Silent 4 Twin Cooler" Gallery & Build Logs 8
P [VERKOCHT] be quiet! Silent Wings 2 140mm (2x) Verkocht 2
DutchChilles [IN-ACTIVE] Silent Pro Hybrid 1050Watt Verkocht 4
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master Silent Pro M2 420W (klus project) Verkocht 4
Sw333t [VERKOCHT] Cooler Master Silent Pro M2 720W en Cooler Master Silent Pro Hybrid 850W Verkocht 2
dave-firsttimer:) Nexus 80mm pwm series real silent case fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D 250x250x30mm Silent LED FAN HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DutchMicro [2012/2013] Silent Hill: Revelation Films / Movies 1
J Gigabyte 5770 silent cell gaan waterkoelen om hem dunner te maken Waterkoeling 3
7 Noiseblocker Black Silent Pro PLPS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
l3p [VERKOCHT] 2x CM Turbine Master Mach 1.8 120mm + 2x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 2
l3p [VERKOCHT] Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W *Nieuw in vlies* Verkocht 3
l3p [IN-ACTIVE] 2 x Be quiet! Silent Wings USC 140mm Verkocht 0
Sw333t [VERKOCHT] 3 x Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption 120mm RED/BLACK Verkocht 8
Bullus [IN-ACTIVE] 4x 80MM Nexus Real Silent Case Fan Gevonden 1
Sw333t Waarde Cooler Master Silent Pro M500 Gesloten 4
soppy Aerocool Silver Lightning 140mm Silent White LED Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
C Thermalright X-Silent 140mm fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Mannozels the silent cinema Gallery & Build Logs 38
vincent Phobya - Silent Waterproof 700 RPM Fan - G-Silent 18 - Red LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
C [User-Review] Phobya G-Silent 18 700rpm RedLed im Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 3
A Coolermaster Silent Pro M850 tikkend geluid? Overige Koeling 3
Sw333t Thermaltake Silent CAT 120mm Case Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Robert [INACTIVE] CoolerMaster Silent pro Gold 700W Nieuw in doos Verkocht 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan