• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geluidsinstallatie voor: TV + Mediacenter PC + PS3

mooi setje, ik had ook nog staan twijfelen of ik die versterker moest halen of deze, maar op tweakers waren de reacties toch beter over denon :)

nu nog 2 zuilen aanschaffen,

heb nu 2 van deze staan :
Oli-3-Pair.jpg


en wil deze er nog bij halen :

Magnat Monitor Supreme 2000 Zwart - Magnat Zuilluidspreker - Stuksprijs| redcoon Nederland

dan ben ik wel weer ff klaar :)
 
Dat zijn wel vette zuilen zeg.
Ik kan opzich ook twee zuilen erbij nemen ipv sateliet speakers om de 7.1 compleet te maken.
Dan heb ik die twee zuilen voor front left en front right.
hmm.... :D
 
Hoppa en we zijn 12 jaar verder sinds mijn laatste post hier :sarc:

Ik loop tegenwoordig wel tegen probleempjes aan met mijn Onkyo TX-SR577 versterker.
Met name i.c.m. mediacenter PC + Windows 10, met Dolby Atmos krijg ik gewoon geen geluid.

Denk dat het tijd is om versterker te vervangen voor een nieuwe met 4K ondersteuning etc. (voor als ik de TV ook ga vervangen voor een nieuwe).
Iemand die hier een beetje in thuis is en een versterker kan aanraden?
Het moet een 7.1 speaker set kunnen aansturen.
 
Marantz, denon zelfde fabrikant. zelf een marantz SR7013 maar niet tevreden. klepje voor de grote display blokkeerd het zicht van je tekst of speaker weergave. Voor de rest is het geluid ook niet zo wat geweest was, mensen staren zich blind op die gouden stickers met 220watt per kanaal. marantz en denon hebben recent ook hdmi doorvoer problemen gehad wat ze moestern oplossen met een extern kastje.

Sony, onkyo, yamaha hoor je weinig over. tja voor de rest genoeg te koop, ligt ook eraan hoe gevuld je schatkist is........
 
bijv, https://www.iear.nl/product/yamaha-rx-a2a/ instap spul

Het betere werk https://www.iear.nl/product/yamaha-rx-a8a/

Maar zo terug gelezen te hebben wil je atmos, om dit zuiver te beleven heb je wel de juiste bron nodig bijv een blueray. Netflix, of geluid via tv of console word gecodeerd(5.1) naar (atmos) vaak klint dat nog slechter als een 5.1/7.1 codering en als je goed atmos wil weergeven zal je ook atmos speakers aan je setup moeten toevoegen dmv weerkaatsen geluid via plafond. verwacht er geen wonderen van als je straks je geld gaat uitgeven tenzij je een echte bioscoop setup gaat maken met iedergeval de juiste atmos bron

https://www.beste-tv.nl/advies/wat-is-dolby-atmos.php
 
Laatst bewerkt:
Na jaren prutsen met receivers van Pioneer, Denon en Marantz en speakers van Bose, B&W, Kef en Dali heb ik eindelijk vrede gevonden.
Marantz vind ik out-of-the-box net iets warmer klinken en qua speakers ben ik nog steeds helemaal verliefd op mijn Dali 6 Ohm speakers.
Ik kijk vaak 's avonds laat pas films en series en bij deze 6 Ohm speakers bij lager volume heb ik een veel mooier en completer geluid dan met 8 Ohm satelliet speakers die veel vermogen nodig hebben. Ik kan de speakers nu ook harder zetten zonder dat de vrouw klaagt terwijl ik een veel mooier geluid heb.

 
Haha daar was het zeker tijd voor.
Ik zat ook nog te prutsen met mijn mediacenter PC die aangesloten is op de Denon AVR-X1700H.
Film én geluid haperden, van alles geprobeerd (nieuwe drivers, nieuwe codecs, herinstallaties, hele mikmak).
Na uren prutsen dacht ik, het zou toch niet zijn dat de HDMI kabel kapot is, toen ff gegoogled, je hebt dus tegenwoordig HDMI 2.1 kabels voor 4K :sarc:
Ik heb nog HDMI kabels van 12 jaar terug, die zijn denk ik niet "2.0/2.1" of premium/ultra high speed :p
Vandaag een 2.0 kabel gekocht, oude vervangen en whoppa, probleem opgelost, omg :sarc:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Geluidsinstallatie in je auto? Algemene Discussies 45
J GPU block voor radeon 7700 of 7800 Waterkoeling 1
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
S Vervanger voor Alphacool DC-LT 2600 Waterkoeling 2
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
Hightower Lianli front mesh voor de o11 mini Cases en Modding 3
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Slader Plugg voor Dewire Overige Koeling 3
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Alphacool AIO 360mm voor GPU - RTX 3080/3090 & RX 6800/6800XT/6900 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
Bl4ckj4ck666 nvidia rtx 3090fe oc voor nicehash mining Overclocking 6
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
B Weterkoeling voor kast. Waterkoeling 1
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
J Fans voor 360 radiator Overige Koeling 1
J Lga 115* cpu block voor socket 1200? Waterkoeling 8
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 Schroeven voor zijpanelen Corsair 570X Hardware & Software 4
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan