• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

gelid Wing 12 PL

dopestuff

Moderator
Forumleiding
hey freddy, wat zouden deze fans (de blauwe) ongeveer gaan kosten??
je hoeft ze nog niet toe te voegen vroeg het me alleen af (ben me aan het orienteren ;) )

GELID WING 12 PL
45a.jpg
 
je mag hem wat mij betreft aan de shop toevoegen...
ben al een tijdje aan het rondkijken naar een goeie bleu led PWM fan dus... :p
zodra ze er zijn bestel ik er eentje op "proef" en vind ik het wat dan ga ik mijn hele kast ermee behangen :D
 
Sow hey, ik heb laatst Zalman ZM-F3BL fans gekocht die ook 75CFM verplaatsen op 1800RPM, maar die zijn sleeved bearing. Deze gelid had ik nog nooit gezien. Shit, heb ik net mijn silverstones besteld. Even mailen met highflow om te vragen of ik die fans erbij mag doen.
Staticpressure van die zalman is 2.18 terwijl deze Gelid op 2.66 zit. sweet! Dan ga ik die direct erbij bestellen.

EDIT: sow, ik heb net een mail gestuurd naar Michelle Fu en ik kan deze Gelid fans nog bij mijn vorige silverstone fan-bestelling plaatsen zonder extra verzendkosten. Zeer goed geregeld weer!! Kep er gelijk 3 besteld :)
 
Laatst bewerkt:
ja die das experiment wilt is een heel andere fan...
andere specs, andere druk dat is een NON-PWM fan (hoop dat dat wel is wat je wilt experiment en niet gewoon de groene versie??)
 
Excuus daarvoor.
Dacht dat het dezelfde fan was alleen dan zonder LED en met UV blades.

Heb al een nieuw topic gemaakt op verzoek van Freddy.
En dat NON-PWM is misschien een nadeel maar dat zie ik dan wel weer. ;)
 
Excuus daarvoor.
Dacht dat het dezelfde fan was alleen dan zonder LED en met UV blades.

Heb al een nieuw topic gemaakt op verzoek van Freddy.
En dat NON-PWM is misschien een nadeel maar dat zie ik dan wel weer. ;)

dat maakt mij niet uit...
maar het licht er maar net aan wat je met de fan wilt en hoe je hem gaat aansturen... (PWM fans hebben wel speciale aansturing nodig maar kunnen wel lagere toeren draaien...)
 
nou, ik heb ze dus besteld vanwege de blue leds, de bearings en de CFM.
Er is geen enkle 120mm fan die blue LED heeft, meer dan 75CFM verplaatst en dan ook nog eens anders dan sleevebearing.
Ik heb nu de Zalman ZM-F3BL 1800RPM fans. Deze hebben iets minder pressure, minder fel led licht, 32dB en sleevebearing. Dus die Gelids zijn in elk opzicht een verbetering t.o.v. de zalmans.

Ik wil deze Gelid WING 12PL fans gebruiken voor mijn prolimatech en 1 als rear exhaust, niet persé vanwege de PWM functie. Bovendien kun je die ook makkelijk op een 3-pins header aansluiten of op een molex.

Jammer dat er geen 140mm van deze wing PL fan is. Anders had ik de 5 140mm lianli fans allemaal vervangen met de Gelids. Want de gelids zouden veel meer CFM hebben dan de standaard lian li fans.
 
ja dat is leuk dat jij tussen merken ook nog eens met CFM vergelijkt, alleen kan je dit beter achterwegen laten...

als je tussen verschillende merken vergelijkt kan je beter naar rpm kijken dan naar cfm
dit omdat elke fabrikant net wat anders meet en anders "afrond" ;)
 
dat weet ik natuurlijk ook wel ;) Als je kijkt naar de 120mm ixtrema pro led fans....die geven 1400RPM en 76CFM bij 18dB aan. Dat vind ik eerder ongeloofwaardig, dan de Gelid vs Zalman CFM-waardes ;)
Beide fans hebben qua rpm en CFM ongeveer dezelfde specs, afgerond dan he. Daar zal echt geen 10CFm afwijking in zitten ;) Ik ben gewoon blij dat die gelids nanofluxbearing hebben en geen sleeved zoals mijn zalmans. Ik vind de duurzaamheid van een fan wel behoorlijk meewegen hoor en daar betaal ik graag wat meer voor.
 
ja dat is leuk dat jij tussen merken ook nog eens met CFM vergelijkt, alleen kan je dit beter achterwegen laten...

als je tussen verschillende merken vergelijkt kan je beter naar rpm kijken dan naar cfm
dit omdat elke fabrikant net wat anders meet en anders "afrond" ;)

Dat moeten heel stevige aanhalingstekens zijn inderdaad ;). Er zijn maar weinig fabrikanten waarvan ik de specificaties van hun fans vertrouw. Meestal lijken de waardes compleet uit de duim gezogen te zijn :S.
 
OK, ik heb ze gister binnen gekregen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van deze fans. Ik had voorheen de Zalman ZM-F3BL fans. Ik heb ze toch even met elkaar vergeleken:

Zalman ZM-F3BL: 1800RPM, 32dB, 75CFM, sleevedbearing, 3-pins non-sleeved
Gelid Wing 12PL: 1800RPM, 26dB, 75,6CFM, nanofluxbearing, 4-pins PWM, black-sleeved

Ik heb geen dB-meter/CFM-meter, maar heb even met mijn gezicht "gevoeld" en geluisterd naar het verschil. Qua "breeze" en geluid vind ik ze gelijk. Ik weet niet exact hoe luid het verschil is tussen 32dB en 26dB, maar ik lijk hetzelfde te horen, alleen is het soort geluid anders, maar het lijkt even "hard". Het geluid bij de zalman is wel alsof er meer weerstand achter zit dan bij de Gelid.
Maar de kwaliteit van de Gelid is gewoon echt vele malen beter dan die van de zalman. Plastic is erg stevig en de fan zelf is ook erg stevig.

En daarbij zijn de LEDs van de Gelid erg goed. Tenminste niet zo dof zoals mijn zalman cpu koeler en een stuk feller dan mijn standaard thermaltake blue leds. De Zalmans doen qua LEDs niet onder voor de Gelids, maar de Gelids zien er veel beter uit, vanwege de al gekleurde fan en het zwarte frame.
Ik ben er erg blij mee, en 13 euro voor die fans vind ik absoluut niet teveel. De 3 zalmans, waarvan 2 nog nieuw in de doos, gaan dus direct de deur uit.

Bedankt Highflow voor het bundelen van deze Gelid fans met een eerder geplaatste bestelling (silverstone fm123 fans), zodat ik geen dubbele verzendkosten hoefde te betalen!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S gelid wing uv green fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T GELID WING 12 120mm fan UV GREEN FN-FW12-15-G 1500RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Robin026 GELID WING 14 140mm fan UV BLUE FN-FW14B-12 1200RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
E gelid wing 80mm UV blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Das Experiment Gelid Wing 80/92/120/140 UV Blue HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason Gelid Solutions GP-Ultimate lijn Thermal Pads HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Amber5 ARGB Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Astra ARGB Extension Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Lyra - 140MM ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Gelid Solutions Nova S & XL - RGB Mousepad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Gelid Solutions 6-Channel Programmable ARGB Controller Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
volcom GELID Solutions GC Extreme Thermal Compound 3.5g HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S gelid silent slim 120mm pwm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
shicomu Gelid icy cool rev.2 HighFlow Product Reviews 3
shicomu Leverbaarheid GELID Rev. 2 ICY VISION HighFlow Computer Cooling Shop 27
WiSK Gelid PWM fan adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H Gelid PWM 1-to-4 Splitter (CA-PWM-03) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
J Gelid Icy Vision HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
A GELID Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Alpenföhn Föhn120 Wing Boost HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan