• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geforce TI4200 mod`s project

parcifal

New member
Ik ben bezig met het modden van een Geforce TI4200 128 mb AGP vga :icon_cool:
Ik heb nu de Vcore en Vmem aangepast met weerstanden en potmeters
en volgens theorie zou de boel verder kunnen overklokken met deze beide mod`s.
Het grote punt met voltmodden is het zoeken naar de juiste informatie en datasheets en vervolgens uitpluizen hoe de kaart in elkaar steekt en welke weerstanden er al op zitten om vervolgens aanpassingen te doen.
Deze vga is al oud maar toch altijd leuk om eens wat te knutsellen en hopelijk daarmee nog wat verdere overklok te krijgen.
Voor wie niet bang is voor een klein beetje soldeerwerk onder een vergrootglas
is dit in principe redelijk makkelijk uit te voeren.
Voor de koeling heb ik de stockkoeler eraf gehaald want dat lijkt nergens op :021: en heb ik bovendien de core gelapt want de koeler raakte de core niet eens zo hoog was de ronde rand om de core heen.
Ik heb een P4 koeler genomen en daarin 2 gaatjes geboord om met zelftappers van 3mm de koeler te monteren dmv het gebruiken van de bestaande pushpin gaatjes, dit was erg lastige klus om de koeler vlak te monteren met maar 2 schroeven maar het is vermoedelijk aardig gelukt :pray
Nu komen de testen aan de beurt en hoop op wat resultaat of dat ik de boel omzeep help lol.
img.jpg


img.jpg
 
lol tnx ja duimen maar dat t werkt maar ben vrij zeker aangezien meten=weten he :119:
bovendien kan ik met de potmeters de boel zo verdraaien weer dat de kaart als orgineel werkt en dat doe ik ook in eerste instantie om te zien of t nog wel werkt allemaal en dan de scores te zien , vervolgens de boel opschroeven totdat er niets meer verbeterd kan worden en met de temps in de gaten houden natuurlijk.
Er komt zowiezo een dikke fan tegen de koeler te blazen plus de ram chips
en maybe later als alles werkt de ram ook nog wat voorzien van heatsinks
maar tis te warm nu om aan de zaag te gaan lol
Kan geen betere closeups maken , me camera laat t dan afweten als ik van nog dichterbij probeer , baggerding wel maarja is ook nog maar 3 megapixel en dig zoom
 
precies hoe ik het ook zou doen hoor parci ;)
ik heb ook nog nooit op zo een manier overvolt en modded en ik zie het ook zo een beetje voor me :)

gewoon rustig aan beginnen en gaandeweg leren :)

erg vet, hou je ons goed op de hoogte??
 
Dit zie ik graag gebeuren voor Team op Hwbot.

waarom 5K pots met een weerstand erop?
Had je geen zwaardere pots van 20k 50k of 100k ?

Komaan results willen we zien, maar een P4 koeler erop? waarom geen waterkoeling, of Dice erop ?

En dit hoort eigenlijk in de Extreem overclocken topic.

Het kan aan mij liggen, maar niet iedereen heeft hetzelfde budget als jij hebt he, misschien wil hij gewoon zuinig zijn, en kijken hoe hoge OC hij zo krijgt.
 

lol ja als je daar niets scherps mee kan maken dan is er wat goed mis
nee dat is echt te gek of fotografie moet echt je hobby zijn of je werk
denk dat t toch met een simpele camera wel moet kunnen om toch een scherp plaatje te maken van printen e.d. weet niet wat de bepalende factor is hierin .. t licht is zeker niet fijn maar gebruik wat zonlicht wat door de gordijnen komt
met wat specialere lampen zou t al beter kunnen denk ik zo
en megapixels.. mischien doet t wel klein beetje uitmaken maar ik denk dat een flinke lens beter resultaat geeft
maarja das geen optie kost klauwen met geld zolang maar mee doen en moet t beter leren hoe t ding werkt ook , al die symbooltjes zeggen me barweinig
 
Dit zie ik graag gebeuren voor Team op Hwbot.

waarom 5K pots met een weerstand erop?
Had je geen zwaardere pots van 20k 50k of 100k ?

Komaan results willen we zien, maar een P4 koeler erop? waarom geen waterkoeling, of Dice erop ?

En dit hoort eigenlijk in de Extreem overclocken topic.

Tnx Chiller , ja doorzetters winnen he en t is leuk om te knutsellen
helemaal als t voor weinig kan :023:
die weerstanden zijn om een limit te maken dat t niet veel te hoog word
bv als je per ongeluk de potmeters de verkeerde kant op draait .
volgens mij berekeningen zou een 2 k potmeter al voldoen maar aangezien dat lastige waarde is doet 5K t ook wel , in ieder geval een meerslagen potmeter.
voorlopig vnmd ik de cpu waterkoelen wel effe leuk , mischien ooit nog uitbreiden maar tis allemaal flink lastiger met uitwissellen van de kaarten
als je steeds opnieuw een blokje moet zien te monteren.
 
aha ja dies wel handig ontworpen met die gebogen flapjes die nog draaibaar zijn
dat zal idd in de meeste gevallen wel lukken
vind de prijs niet gering voor zo klein blokje , mischien is er nog wel zoiets tzt 2e hands te vinden denkbaar dat er nog meer van zulke uitvoeringen zijn dan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
M Bridge para 2x Alphacool Eisblock Aurora Acryl GPX-N Geforce RTX 3090 TI Strix/TUF com placa traseira Waterkoeling 1
P Corrosie in GPU block, Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC Waterkoeling 3
F Ik zoek een waterblok voor de Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G Waterkoeling 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 geforce rtx 2080 gaming x trio, current clock speed is 435Mhz, is dit te laag? Overclocking 3
Bl4ckj4ck666 Geforce rtx 2080 gaming x trio Handleidingen en Installatie Tips 25
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
Freddy Nvidia introduceert GeForce RTX-videokaarten: RTX 2080 Ti, RTX 2080 Ti en RTX 2070 NVIDIA 32
R EK-FC GeForce GTX FE 980 ti Waterkoeling 1
l3p [VERKOCHT-GPUS] 2x GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB + Nvidia 2 Slot 40mm SLI HB Verkocht 5
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
Bjorn@demichiel.nl [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 690 Verkocht 4
V [Waterkoeling] i7-5930K-, Socket 2011-3, Rampage V, EVGA GeForce GTX980, Obsidian900 Advies Waterkoeling Setup 13
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C 2x Gainward GeForce GTX 570 waardbepaling ?? Gesloten 1
stigma [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Verkocht 14
Zwelgje GeForce GTX SLI Bridges HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
A waterblock voor deze grafische kaart MSI N660-TF-2GD5/OC Twin Frozr III GeForce GTX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Singular1ty [REFUSED] MSI GeForce GTX780 3GB SLI set Verkocht 6
Sw333t [CLOSED] EVGA GeForce GTX 680+ 4GB w/Backplate Gesloten 3
D (waterkoeling) I7 4770K, Geforce GTX770, ASRock Fatal1ty Z87 Professional Advies Waterkoeling Setup 1
l3p [VERKOCHT] Asus GeForce GTX 660 TI + EK Block+ EK Backplate Verkocht 3
Stephan---pro Nieuwe Nvidia GeForce TITAN videokaart !! Algemene Discussies 59
G Fan vervangen op NVIDIA® GeForce GT 640 1 GB DDR5 grafische kaart Overige Koeling 4
dave-firsttimer:) VERVANGER voor xfx geforce 8800gt alpha dog edition NVIDIA 3
Sw333t [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB Verkocht 2
Sw333t EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked + Fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Legendary1985 [TKA] EVGA GeForce GTX 590 Classified Hydro Copper Quad SLI (2 pack) Verkocht 2
K EVGA GeForce GTX460 SC NVIDIA 7
E Dual Xeon + geforce 470 Advies Waterkoeling Setup 20
T EK-FC5X0 GTX GW - Acetal + EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked == '?' Waterkoeling 5
R EVGA GeForce GTX 570 SuperClocked 1280MB of ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5? NVIDIA 8
R EVGA GeForce GTX 580 3072MB Hydro Copper 2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
lauwagie [waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti Advies Waterkoeling Setup 108
Duriel [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked 1024MB EE (External Exhaust) Verkocht 9
T EVGA - Classified GeForce GTX 590 Hydro Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M5rvii EVGA GeForce GTX 460 2Win HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W EVGA GeForce GTX 460 icm een aquacomputer full-cover blok Waterkoeling 2
D laptop onderdelen ( GeForce 8600M GT , Intel Core 2 Duo Mobile T7500 .... ) Verkocht 30
Baloo.be Geforce GTX460 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
AzzKickr NVidia GeForce GTX460 ! Uberkaart ! Hardware & Software 13
Sw333t Water block voor XFX Geforce 8600GT Waterkoeling 22
M thermalright spitfire voor geforce 480 gtx Overige Koeling 1
Freddy Voordelige Nvidia GeForce GTX480 kaarten :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Colossus GeForce GF100 Hardware & Software 7
vincent GeForce GTX 295 preview Hardware & Software 12
D Nvidia Geforce 8800 & 9800 Hardware & Software 8
Sentinel3d nividia geforce 8800 GT Hardware & Software 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan