• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geert Wilders: Fitna

Hij brengt in ieder geval leven in de brouwerij wanneer er een debat is. Altijd komisch die man te zien kutten op Balkenende. Btw, ik ben niet voor Wilders, enige reden dat ik naar hem kijk (en politiek überhaubt), omdat iedereen zich daar als een stel kleuters gedraagt. Eerste keer dat ik het zag kreeg ik bijna een hartaanval: Moeten die mensen ons land besturen?
 
er zijn verschillende vertalingen van de Koran maar ja welke klopt echt en welke niet? velen beweren dat terroristen de verkeerde vertaling hebben dit blijft maar eindeloos door gaan nu begrijp ik wat Einstein bedoelde met:"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." zolang mensen hebberig zijn en hun vieze gedrag vertonen (ik heb er echt geen woorden voor wat er in dit wereldje gebeurt) het ligt aan de mensen zelf we hebben het zelf verkloot dit moet je gewoon begrijpen je kan dit niet leren wat er aan de hand is op deze met gas gevulde ballon aan de hand is, meer heb ik er niet over te zeggen
 
Nou niet echt, sommige dingen staan zwart op wit erin, 1 ervan is zelfmoord plegen = tenstrengste verboden.
Dus Taliban = fout. ect...

Er is geen verkeerde vertaling maar verkeerde interpetatie of expres anders geformulier.(zie wilders Fitna, daar haalt ie expres woorden weg zodat de zins zelf een andere betekenis krijgt).
 
Geloof is voor mij meer iets voor mensen die niet met beide voeten op de grond staan in het leven. Ze zijn altijd aanhankelijk etc.
Als je dus gezondigd hebt, dan ga je ff naar de kerk, je verteld je zonden en het is schoon/is je vergeven..
Dát vind ik dan raar bij een geloof. Je kan het beter hebben zoals de mensen in india. Je ware IK vinden, leren jezelf te respecteren en anderen.. vind ik een veel nuttiger iets:p
 
Begrijp me niet verkeerd.
Als mensen willen geloven moeten ze dat lekker zelf weten. (ik weet gelukkig wel beter)
Sommige mensen vinden hun rust in geloof. (een vriendin van mij)

Maar val mij en andere er niet mee lastig.
Hou geloof lekker binnen de huiskamer.
 
Dat is gewoon idioot.
Ben totaal geen fan van geloof en al die zooi wat er mee te maken heeft.

Maar een moskee op de plek van het WTC (of althans ernaast)
Schande. Geen goed woord voor over.

Maargoed dat is het probleem van Amerika. Als zij door hun knieën willen gaan. Prima! hun probleem.
 
Nou pal ernaast zou ik het niet zeggen, het wordt gebouwd op een privaat terrein 2 blocken daar vandaan (amerikaanse blocken)
Die zijn een stuk groter dan NL blocken.
Wat de Media laat sugreren is dat het op of vlak nabij ground zero.
wat in werkelijkheid niet zo is, en de plan voor het bouw van de moskee zelf is al veel eerder aan de gang dan 11-november (het is vanwege 11 November uitgesteld) dit is ook wat niet veel mensen weten.

en ik vind het erg naief en arrogant om te zeggen dat je beter weet, wie zijn jullie om zoiets te zeggen? of sugereren?
 
Iedereen moet lekker voor zichzelf uitmaken wat die vind of denk.
Ik vind geloof... *ik ga er geen woorden aan vuil maken* Ik heb er niets mee en hoef er ook niet van te hebben. Punt.
En is het arrogant om dat te zeggen?

Dus als ik zeg: Ik vind van mezelf dat ik beter af ben dan mensen die geloven. Dan moet ik dat toch vooral lekker zelf weten.
Is dat arrogantie? of moet je zo genaamd respect tonen voor iets wat niet in je straatje valt?

Nee dat gaat er bij mij niet in. Vooral niet als het om geloof gaat.
Maar zoals ik al zei: Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Ik hou je niet tegen.
 
Uiteindelijk hebben we het over mensen die ergens anders in geloven hé. Geen andere ras/soort, Mensen.

Wat geertje doet is gewoon lekker opstoken en wachten tot allochtonen/moslims een verkeerde zet doen. En wanneer er iets gebeurt krijgt hij zen gelijk.

Ik zelf ben ook een moslim, Maar net als 70% van al die jongere geen strenge moslim, Ik drink en rook, doe geen ramadan. Bid niet 5 keer perdag. En het enige wat geertje probeert,,, zinnen die uit de koran komen slecht te laten lijken ;)
Zo staat er in de koran ook dat je armen moet gaan helpen, respect moet hebben voor ouderen en ga zo maar door.
 
Het begint vaak met mensen die ergens fanatiek in geloven en er hun rust vinden, die dan menen dat anderen dat dan ook moeten.
Of het begint met mensen die vinden dat ze van elk recht (terecht of onterecht) op vrijheid wat ze hebben, gebruik moeten maken koste wat kost. Puur omdat ze dat recht hebben.

Overal waar er vrijheid is, zal het op den duur ten koste gaan van de onvrijheid van anderen. Zonder nacht is er geen dag.

Misschien is het beter om uit te gaan van Respect voor anderen.
 
Iedereen moet lekker voor zichzelf uitmaken wat die vind of denk.
Ik vind geloof... *ik ga er geen woorden aan vuil maken* Ik heb er niets mee en hoef er ook niet van te hebben. Punt.
En is het arrogant om dat te zeggen?

Dus als ik zeg: Ik vind van mezelf dat ik beter af ben dan mensen die geloven. Dan moet ik dat toch vooral lekker zelf weten.
Is dat arrogantie? of moet je zo genaamd respect tonen voor iets wat niet in je straatje valt?

Nee dat gaat er bij mij niet in. Vooral niet als het om geloof gaat.
Maar zoals ik al zei: Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. Ik hou je niet tegen.


Dat is het leuke ervan, zolang men elkaar met rust laat is het geen Arrogantie, maar vaak is het niet zo, niks anders dan elkaar belledigen en kleinieren dan vind ik het arrogant (men hebt het vaak niet in de gaten dat men dingen zegt wat anderen kan kwetsen).
We meten hier in NL vaak met 2 verschillende maten, hier gaat men prezen en zowat in je neusgaten duwen om homo's te accepteren en aan de andere kant zeikt men dat joden/moslim/christenen/jehova getuigen hun met rust moet laten om hun te bekeren.

Een mens is dus egoistisch wat dat betreft.
 
Een mens is zeer egoïstisch. Dat zeker.
Ieder leeft voor zichzelf. Zo zie ik het. Ben niet zo sociaal ingesteld.

Maar mensen voelen zich de laatste tijd wel erg snel beledigd.

hier gaat men prezen en zowat in je neusgaten duwen om homo's te accepteren en aan de andere kant zeikt men dat joden/moslim/christenen/jehova getuigen hun met rust moet laten om hun te bekeren.

De reden waarom homo tolerantie zoveel in het nieuws is. Is omdat een bepaalde groep mensen hier in Nederland het zo leuk vinden om deze mensen in elkaar te trappen of de gracht in te gooien.

Homo zijn en geloof hebben NIETS maar dan ook NIETS met elkaar te maken.
Homo zijn is geen keuze. Geloof is dat wel.
 
Laatst bewerkt:
daarom moet je elkaar in je eigen waarde laten, opmerkingen wat je weet dat iemand zult beleddigen houd je voor jezelf.
PS: Niet alle marokanen/turken in NL zijn Moslim gerelateerd, in tegendeel zelf.
De meeste volgen hun eigen gang en trappen zo genaamd lol door mensen te lastig vallen.
 
daarom moet je elkaar in je eigen waarde laten, opmerkingen wat je weet dat iemand zult beleddigen houd je voor jezelf.
PS: Niet alle marokanen/turken in NL zijn Moslim gerelateerd, in tegendeel zelf.
De meeste volgen hun eigen gang en trappen zo genaamd lol door mensen te lastig vallen.

Zoals Hans Teeuwen zei:
Een mening kan beledigend zijn.

En ik ga echt mijn mond niet houden omdat mijn mening beledigend kan zijn.
No way. Nooit.
 
Maar een moskee op de plek van het WTC (of althans ernaast)
Schande. Geen goed woord voor over.

2 Blocks is ook behoorlijk ver weg, zie afbeelding hieronder:

15676415.jpg


't valt allemaal hartstikke mee, mensen hebben gewoon weer een reden nodig voor chaos, ophef en om te zeuren ;), dit vinden veel mensen leuk blijkbaar :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
fasster fasster-geert-fasster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan