update 27-12-2008
@flythe, In princiepe is er geen direcht contact zegmaar. De boutjes zitten in rubbers bij de
pomp, en onder de
pomp zit dat schuim.
Hier weer even een update, helaas nog geen foto's
Ik zit op dit moment op mijn nieuwe pc. Laat ik dat eerst eens even bekend maken.
Gister avond had ik de boel aangesloten, ik zet de stroom er op, en er begon gelijk al een heleboel te branden. Lampjes op het moederbord, de LCD poster, de plaat achterop die om de mobo aansluitingen zitten. Echt een mooi gezicht.
Toen ging ik de grote schakelaar in drukken en er begon gelijk wat te piepen. Denk wat gaan we nou weer krijgen joh. Bleek dat de fan controller te zijn. Die ging piepen omdat er 3 fan's onder een ingestelde snelheid waren gekomen. Maar door die hele mooie case-
fans die ik niet op de fan controller aan kan sluiten, zat er dus geen stekker op fan 1 t/m 3. Die "
fans" moest ik dus even uit zetten en het gepiep was over.
Mijn idee met de
pomp is ook gelukt. Ik had een PWM-stekkerhuis op het "tacho" draadje van de
pomp gedaan, en op de PWM-aansluiting van de fancontroller gedaan. Aangezien ik geen PWM-fan ga kopen voor in de kast, kan ik op deze manier "fan 4" toch gebruiken. Hij geeft aan dat de
pomp 4500 rpm maakt, en onder de 3500 rpm geeft die een alarm signaal.
Ook heb ik andere stekkers op de water tempertuursensoren van
koolance gezet en aangesloten op
zalman. Deze geven "LO" aan. Kan het zijn dat de stekker er verkeert op zit? Zelf nog niet geprobeert omdat ik eerst andere dingen ga instaleren.
Goed, pc opstartende, gelijk de bios in gegaan, en beter kon het eigenlijk niet. Hij zag beide hdd's, hij zag 4gb geheugen, een dvd brander. Toppie dus.
Even verder gaan bladeren, kwam ik nog wat instellingen van de LCD poster tegen, die heeft nu continu backlight. En ik kwam ook nog een achtergrond tegen. Ik kan namelijk de doorzichtigheid van de achtergrond instellen. Keuzen: 0%, 25%, 50% en 75%. Op de achtergrond staat het logo van Republic Of Gamers (ROG). Vond het erg mooi.
Nah, windows 64bit Game Extreme geinstaleerd, nieuwste versie. Schijven opgedeeld.
Schijf 1, partitie 1: C-schijf 200 gb.
voor alle systeem werkzaamheden, programma's zoals word etc, en een stel documenten en afbeeldingen
Schijf 1, partitie 2: E-schijf 490 gb.
Diversen. Voor afbeeldingen, downloads, muziek, etc.
Schijf 2, partitie 1: D-schijf 350 gb.
Games. Deze zit op de 2e schijf om de volgende reden. De computer kan nu het spel van schijf 2 halen, terwijl hij op schijf 1 gelijk tijdig met systeem bewerkingen bezig kan zijn. Zou theoretisch sneller moeten zijn?
Schijf 2, partitie 2: F-schijf 350 gb.
Bestanden & programma's. hier ga ik programma's neer zetten zoals video bewerking, of iets dergelijks. Ook komen hier nog een map met afbeeldingen, o.a. voor de truckpulling.
Eigenlijk zat ruimte, maargoed
Instalatie voltooid, toen waren er problemen met het netwerk. Bleek achteraf een paar instellingen te zijn, maar naast dat hebben wij sinds gistermiddag ook problemen met het netwerk.
Nog een weetje: Mijn pc weegt 22 KG :eusa_whistle:
Ik ga weer verder met instaleren. Wanneer alle bestanden en dingen weer terug zijn ga ik de foto's online zetten
To be continued