• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

GeenIdee's nieuwe pc :D

trillen niet maar dat je pomp warmte in je water dumpt is normaal ;) (maar de pomp moet ook weer niet erg heet aanvoelen..)

Alle pompen trillen (de een wat meer dan de andere) :p, stukje schuimrubber of bubbelplastic eronder helpt echt enorm.

@mod: Ziet er goed uit, het probleem met de niet meer passende side panel heb ik ook, als je over de dikste kabels wat duct tape trekt heb je er minder last van en verschuift het ook minder als je het sidepanel erop/eraf doet ;).

Alle pompen trillen (de een wat meer dan de andere) :p, stukje schuimrubber of bubbelplastic eronder helpt echt enorm.

@mod: Ziet er goed uit, het probleem met de niet meer passende side panel heb ik ook, als je over de dikste kabels wat duct tape trekt heb je er minder last van en verschuift het ook minder als je het sidepanel erop/eraf doet ;).

klopt voelen trillen wel altijd maar zien trillen is niet goed (naar mijn idee) en die van hem staat zo te zien al op wat isolatie

klopt voelen trillen wel altijd maar zien trillen is niet goed (naar mijn idee) en die van hem staat zo te zien al op wat isolatie

Ik weet niet waar jij leest dat hij hem _ziet_ trillen ;).

edit: ik heb nog even de foto bekeken van de pomp mounting. Als je van de trillingen af wilt zijn, maak de schroeven los -> dubbelzijdig plakband eronder -> op het schuim plakken op een manier waarmee ie geen contact meer maakt met metaal.

Ook worden de trillingen doorgegeven door de slagen vlak voor en na de pomp daar kan je ook even voelen of er iets mee gaat trillen.

Laatst bewerkt:
update 27-12-2008

@flythe, In princiepe is er geen direcht contact zegmaar. De boutjes zitten in rubbers bij de pomp, en onder de pomp zit dat schuim.

Hier weer even een update, helaas nog geen foto's

Ik zit op dit moment op mijn nieuwe pc. Laat ik dat eerst eens even bekend maken.

Gister avond had ik de boel aangesloten, ik zet de stroom er op, en er begon gelijk al een heleboel te branden. Lampjes op het moederbord, de LCD poster, de plaat achterop die om de mobo aansluitingen zitten. Echt een mooi gezicht.

Toen ging ik de grote schakelaar in drukken en er begon gelijk wat te piepen. Denk wat gaan we nou weer krijgen joh. Bleek dat de fan controller te zijn. Die ging piepen omdat er 3 fan's onder een ingestelde snelheid waren gekomen. Maar door die hele mooie case-fans die ik niet op de fan controller aan kan sluiten, zat er dus geen stekker op fan 1 t/m 3. Die "fans" moest ik dus even uit zetten en het gepiep was over.

Mijn idee met de pomp is ook gelukt. Ik had een PWM-stekkerhuis op het "tacho" draadje van de pomp gedaan, en op de PWM-aansluiting van de fancontroller gedaan. Aangezien ik geen PWM-fan ga kopen voor in de kast, kan ik op deze manier "fan 4" toch gebruiken. Hij geeft aan dat de pomp 4500 rpm maakt, en onder de 3500 rpm geeft die een alarm signaal.

Ook heb ik andere stekkers op de water tempertuursensoren van koolance gezet en aangesloten op zalman. Deze geven "LO" aan. Kan het zijn dat de stekker er verkeert op zit? Zelf nog niet geprobeert omdat ik eerst andere dingen ga instaleren.

Goed, pc opstartende, gelijk de bios in gegaan, en beter kon het eigenlijk niet. Hij zag beide hdd's, hij zag 4gb geheugen, een dvd brander. Toppie dus.

Even verder gaan bladeren, kwam ik nog wat instellingen van de LCD poster tegen, die heeft nu continu backlight. En ik kwam ook nog een achtergrond tegen. Ik kan namelijk de doorzichtigheid van de achtergrond instellen. Keuzen: 0%, 25%, 50% en 75%. Op de achtergrond staat het logo van Republic Of Gamers (ROG). Vond het erg mooi.

Nah, windows 64bit Game Extreme geinstaleerd, nieuwste versie. Schijven opgedeeld.
Schijf 1, partitie 1: C-schijf 200 gb. voor alle systeem werkzaamheden, programma's zoals word etc, en een stel documenten en afbeeldingen
Schijf 1, partitie 2: E-schijf 490 gb. Diversen. Voor afbeeldingen, downloads, muziek, etc.
Schijf 2, partitie 1: D-schijf 350 gb. Games. Deze zit op de 2e schijf om de volgende reden. De computer kan nu het spel van schijf 2 halen, terwijl hij op schijf 1 gelijk tijdig met systeem bewerkingen bezig kan zijn. Zou theoretisch sneller moeten zijn?
Schijf 2, partitie 2: F-schijf 350 gb. Bestanden & programma's. hier ga ik programma's neer zetten zoals video bewerking, of iets dergelijks. Ook komen hier nog een map met afbeeldingen, o.a. voor de truckpulling.

Eigenlijk zat ruimte, maargoed :p:D

Instalatie voltooid, toen waren er problemen met het netwerk. Bleek achteraf een paar instellingen te zijn, maar naast dat hebben wij sinds gistermiddag ook problemen met het netwerk.

Nog een weetje: Mijn pc weegt 22 KG :eusa_whistle:

Ik ga weer verder met instaleren. Wanneer alle bestanden en dingen weer terug zijn ga ik de foto's online zetten ;)

To be continued

Laatst bewerkt:
Foto's

Hier de foto's !

UV gemonteerd

PC260013.JPG

PC260014.JPG

Zijkant dicht gemaakt zodat er geen lucht van de fans door heen blaast.

PC260012.JPG

Schakelaars voor de UV, waar nu maar 1 van in zit

PC260015.JPG

LCD schermpje maar in de voorkant verwerkt, vergeet je hem niet en kan t niet kaputt

PC260016.JPG

PC260017.JPG

PC260019.JPG

En opstarten maar!

PC260020.JPG

PC260022.JPG

PC260024.JPG

Enkele foto's van de BIOS

PC260026.JPG

PC260029.JPG

PC260030.JPG

PC260035.JPG

Moet eigenlijk nog veel instaleren, maar cod 5 is verslavend :p
Als ik zeker weet dat de pc stabiel draait ga ik eind foto's maken en even naar een benchmark kijken.

gegroet

Haha wederom weer een leuke op oplossing voor de lcd-poster. Het is dat ik er
geen waarde aan hecht anders had ik het wellicht ook gedaan. Misschien alleen
mijn naam in de poster :033:

Mooie foto's weer!! :033:

mooie foto's hoor, succes met je build. Hopelijk valts niets nog tegen :) nu nog enkel overclocken... op je limiet zitten.. nieuwe kast kopen en grotere rad erin :p

Had er geen problemen mee :p

Waar ik wel problemen mee had was een onstabiel systeem, hier had ik naar gevraagt in een ander onderwerp, en het is nu verholpen. Wat was het probleem? De spanning voor het geheugen stond op automatisch, en in de bios gaf die 1,65V aan.
In everest gaf hij dit ook aan. Niet zo erg, maar tijdens het gamen veranderde dit niet en een vermoede ontstond al dat het geheugen mijn probleem was. Mede omdat mijn oom ook problemen had gehad met zijn geheugen, en een winkel mij verteld dat het geheugen compatible zou zijn, maar de spanning goed moest worden ingesteld.

Op de site van OCZ stond dat de spanning 1.9V was. Dit heb ik dus in de bios handmatig verandert. Nu heb ik tot op heden nog geen problemen gehad.

Wel maakt mijn pc geluidjes als ik scrol :p:D En als ik ga gamen hoor ik ook een maf geluid uit de pc komen, ergens onderaan t mobo.

update 5-1-2009

Ben je aan t gamen, zit je te wachten tot een online game laad. Je draait je hoofd, en....WTF IS DAT?!?!?!:119:

Lag er een plasje water naast me kast. schrok me kapot. Ik ging vrijwel gelijk naar de achterkant omdat ik daar eerder lekage heb gehad tijdens de lektest.

Draaide de kop van de fillport los en begon gelijk harder te lekken (hoe kan dit trouwens? Als de boel warm wordt zet het toch uit ipv vacuum trekken?)

Ff met klemmen afgeklemt en er tussenuit gehaald.

wat blijkt nu, er zit een scheur in die bitspower 90 graden blokje!

P1050036.JPG

P1050037.JPG

P1050038.JPG

Dat kan best dat daar een barstje zit, kan idd op een gelijmd stukje gebeuren van 2 mallen.

Heb al eerder gehoord dat sommige van die Crystal 90 graden stukken wel eens willen barsten (blijft acrylic).

Dat het harder gaat stromen omdat je je dopje eraf haalt is simpel, aangezien die dan lucht kan aanzuigen om het verlies te vervangen.

Ja maar je water word echt niet zo warm dat alles gaat uitzetten en dat er een grote overdruk ontstaat.

Het feit is gewoon dat je dat gewoon kan verwaarlozen, valse lucht aanzuigen gaat gewoon harder dan zo'n minimale overdruk. Anders zou je setup nooit kunnen lekken als die compleet gesloten is, als je snapt wat ik bedoel :p (jouw situatie dus.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Xelation Gefeliciteerd GeenIdee Felicitaties 3
G car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7 Overige Builds 235
Dutch013 Gefeliciteerd: ā€ŽRazor90 ā€Ž(20), ā€ŽGeenIdee ā€Ž(19), ā€ŽBEP_Tim ā€Ž(17) Felicitaties 6
G GeenIdee - Kevin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 38
G SSD niet toegankelijk na overzetten naar nieuwe pc Problemen & Oplossingen 4
S Nieuwe EKWB Direct Die blokken Waterkoeling 2
P Nieuwe AM5 build no post Waterkoeling 8
U Nieuwe singularity computers catalog update HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
W Nieuwe setup Waterkoeling 1
arwin74 De nieuwe huidige build šŸ˜€ Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
Jason Nieuwe Corsair Hydro X Series XC5 & XC7 RGB PRO CPU Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe Noctua producten: NH-U12A CPU koelers, Fans en Heatsink covers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
P Nieuwe Rad eerst spoelen? Handleidingen en Installatie Tips 4
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Nieuwe videokaart, RTX 3090 FE, heb ik een nieuwe voeding nodig? Hardware & Software 5
mixedup nieuwe pc onderdelen Problemen & Oplossingen 5
HighFlow Nieuwe Singularity Computers Protium D5 Combo's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe DarkSide UV LED strips HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Nieuwe pc Hardware & Software 27
HighFlow Nieuwe EK-Vardar X3M 120ER Fans en Damper Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Nieuwe Alphacool AIO coolers: Alphacool Eisbaer Aurora - Digital RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Nieuwe Lamptron ARGB, DRGB, RGB + PWM Splitters / Hubs en Displays HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy BSOD's door een nieuwe SSD? Update Marvell driver Problemen & Oplossingen 3
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
V Nieuwe pc, single loop met mogelijke uitbreiding Waterkoeling 3
F Nieuwe setup custom watercooling 1ste keer Advies Waterkoeling Setup 13
Freddy Nieuwe NZXT HUE2 producten, AER RGB 2 fans, Ambient Light, Cable Comb, Underglow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Nieuwe PC: radiator positionering en welke fans voor beste koeling en airflow? Hardware & Software 17
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Nieuwe case voor custom WC, welke o welke Waterkoeling 7
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Computex 2018, nieuwe speeltjes Hardware & Software 8
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard Nieuwe DBR website! Algemene Discussies 3
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan