• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

geen lagere tempraturen

Mark90

Junior Member
Beste mensen,

Ik heb sinds kort nu een ander cpu block een EK Supreme LT EK-Supreme LT - Acetal (775/1156/1366)
3/8"slangen 13mmOD 10mmID
De radiateur,pomp,gpu block zijn allemaal nog zelfde gebleven.

RAD:Aquacomputer airplex PRO 240
1x Aquastream XT Ultra pomp
1x EK 4870FC gpu blok
en een 5.25" bay resevoir van xspc

ik had voor dit cpu blok een goedkoop ding van Alphacool daar haalde ik 40 graden idle mee en 52 a 53graden full load op een intel Q9550 op stock @ 2.83ghz.

Temps gemeten met Coretemp en realtemp.!!"

ik heb de cpu pasta erop gedaan zoals in de handleiding van arctic silver 5 staat dus het lijntje horizontaal.

en meer niet.

Groetjes,

Mark

heb je er wel netjes een backplate op??
heb je al naar pasta spreiding gekeken??

nou is die rad ook niet echt overkill, maargoed al moeten ze wel koeler worden...

heb je rekening gehouden dat nu het weer mischien een aantal graden warmer is?? :p

Hoeveel haal je nu dan? en bij welke roomtemps had je bij het oude blok gemeten?

Ehm nu haal ik 40 graden ook idle en 55 graden full load bij een roomtemp van 25 graden.

en fans op 100%

fans draaien 1300rpm btw

mvg,

ik heb geen backplate en nog niet naar de pasta spread gekeken:p

ik had wel een backplate erop gedaan maar toen trok me bord zo damn krom en oja het metaal was zon groot oppervlak dat die de pinnetjes van andere componenten aan de onderzijde van de het moederbord raakte:p

oja is het erg als je northbrdige koeler erg warm word?:p

teminste
flink warm zeg maar

kan ik beter anders een andere koelpasta smeer methode gebruiken? of de schroeven harder aandraaien?:p

heb je er wel netjes een backplate op??
heb je al naar pasta spreiding gekeken??

nou is die rad ook niet echt overkill, maargoed al moeten ze wel koeler worden...

heb je rekening gehouden dat nu het weer mischien een aantal graden warmer is?? :p

Ehm nu haal ik 40 graden ook idle en 55 graden full load bij een roomtemp van 25 graden.

en fans op 100%

fans draaien 1300rpm btw

mvg,

ik heb geen backplate en nog niet naar de pasta spread gekeken:p

ik had wel een backplate erop gedaan maar toen trok me bord zo damn krom en oja het metaal was zon groot oppervlak dat die de pinnetjes van andere componenten aan de onderzijde van de het moederbord raakte:p

oja is het erg als je northbrdige koeler erg warm word?:p

teminste
flink warm zeg maar

kan ik beter anders een andere koelpasta smeer methode gebruiken? of de schroeven harder aandraaien?:p

Added after 15 minutes:

is dit een goede cpu backplate voor die EK Supreme LT

EK-Backplate CPU Universal - AMD/i5/i7

Laatst bewerkt:
Backplate gaat op socket, heeft niks met je block te maken.

Maar hij past dus, heb je wel genoeg airflow in je case zelf? aangezien dat je begin over een warme chipset.

en wat was de kamer temp voor de hitte golf toen je die idle temps hebt opgeschreven? ;)

ehhh met 25 graden in mijn kamer zeg maar kheb een weerstation hier die gaf aan 25 graden heb t nog nagemeten t klopte dus kamer tempraturen van 25 graden een water tempratuur van rond de 35 graden in de pc.

Backplate gaat op socket, heeft niks met je block te maken.

Maar hij past dus, heb je wel genoeg airflow in je case zelf? aangezien dat je begin over een warme chipset.

ehmmm ik heb een P182 zoals je misschien weet kan daar in de top een fan die heb ik omgedraaid zodat hij koele lucht naar beneden blaast over de mosefet,over de NB en cpu block

das de enige fan in me kast

aangezien ik hem zo stil mogelijk wil hebben dacht ik ik sloop al die fans eruit.

zal wel fout zijn:$

Zonder casefans word t wel lastig om lage temps te gaan verwachten,
de fans bovenin kan je beter uit de kast laten blazen aangezien de warmte opstijgt in je case en niet de bedoeling is om terug te worden geblazen.
De backplate voorzien van isolatie ringetjes/plakstripjes... ?
het moet een zekere afstand van t moederbord hebben anders word t idd wel kritisch ivm het raken van soldeerpuntjes of smd onderdelen.
Het blok met niet al teveel kracht vastdraaien met de hand en zo gelijkmatig mogelijk (kruislings) dit na wat dagen ofzo even nog natrekken aangezien de pasta nog wat gevloeid kan hebben zou t kunnen dat je merkt dat er meer speling is dan toen t blok voor t eerst was vastgedraaid.

Zonder casefans word t wel lastig om lage temps te gaan verwachten,
de fans bovenin kan je beter uit de kast laten blazen aangezien de warmte opstijgt in je case en niet de bedoeling is om terug te worden geblazen.
De backplate voorzien van isolatie ringetjes/plakstripjes... ?
het moet een zekere afstand van t moederbord hebben anders word t idd wel kritisch ivm het raken van soldeerpuntjes of smd onderdelen.
Het blok met niet al teveel kracht vastdraaien met de hand en zo gelijkmatig mogelijk (kruislings) dit na wat dagen ofzo even nog natrekken aangezien de pasta nog wat gevloeid kan hebben zou t kunnen dat je merkt dat er meer speling is dan toen t blok voor t eerst was vastgedraaid.

ik haal van de week het moederbord eruit en dan plaats ik a. 2 fans er bij nieuwe die veel lucht verplaatsen en stil zijn:p en ik zet er een backplate op
van EK

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Lqd [GEEN REACTIE] Einde hobby Verkocht 15
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
HighFlow Fijne Paasdagen allemaal! (maandag 13-04-20 geen verzendingen) HighFlow Computer Cooling Shop 1
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
Freddy Geen verzendingen a.s. vrijdag en maandag i.v.m. Goede Vrijdag en Pasen en... TP17 :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Geen verzendingen op vrijdag 27-04-18: Koningsdag! HighFlow Computer Cooling Shop 2
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
Freddy A.s. donderdag: Koningsdag! Geen verzendingen HighFlow Computer Cooling Shop 0
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
TinusB Geen signaal beeldscherm en random reboot Problemen & Oplossingen 6
Verderf Z87 Mpower Max Random reboots en shutdowns, geen BSOD Problemen & Oplossingen 10
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master JetFlo 120mm Black (geen led) Verkocht 4
Freddy Goede vrijdag en Pasen, geen verzendingen. Ontmoet ons tijdens TP12 HighFlow Computer Cooling Shop 0
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
MrGiorgio Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet? Algemene Discussies 13
J 4890 kan geen 3d beelden afspelen AMD / ATI 4
Hightower geen email bevestiging na bestelling HighFlow Webshop 2
J [VERKOCHT] EKWB Supreme LTX Plexi/Nickel (geen rondjes) Verkocht 3
I geen beeld met GPU #1 AMD / ATI 0
Karel88 Karel88 - Karel - Nog geen project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
J Hof: geen verbod pedoclub Martijn Nieuws en Sport 19
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
DVS Geen fratsen ... Gallery & Build Logs 13
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
J JaronSenna - Arno - Nog geen project :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Volkert van der G. mag GEEN 6 jaar strafvermindering krijgen! Nieuws en Sport 14
Freddy [SOLVED] Kan je geen berichten plaatsen? (met IE?) HighFlow Forum 9
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
eknaap eknaap - Erik Knaap - ??? myn computer/project heeft geen naam.....|-( Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
Z nog geen hardware onbekend budget. Advies Waterkoeling Setup 19
I geen draadloos internet verbinding Problemen & Oplossingen 4
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
E EK HF Supreme, geen highflow Jet plate? Waterkoeling 5
D Geen koeling schade ? Overige Koeling 4
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
P Slechte vertalingen/Geen Vertalingen HighFlow Webshop 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan