• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gamers keyboard.

Robin

Member
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een games keyboard.. Uiteraard met mechanische switches
Ik heb sinds dat ik al computer gebruik, alleen maar met simpele keyboards gewerkt van niet meer dan 10 -20 euro

Aangezien deze keyboards een bottleneck kunnen zijn met gamen wil ik toch wel wat anders.. (en omdat ook de oude keyboards gewoon echt afbreuk doen aan het gehele nieuw lijkende systeem)
Ik werk nog steeds met een cherry keyboard die je kocht in het jaar 1997 die je had bij een pentium II computer.
Momenteel gebruik ik nog een keyboard met een PS/2 aansluiting, dit omdat deze altijd probleemloos werken in de dos omgeving.. Ik denk dat we nou wel in een tijd zijn aanbeland dat we nog amper dos gebruiken.. (ik overigens nog wel op me andere oudere computers, maar dat even terzijde)

Ik was net in een topic / thread van freddy(webmaster) en ik zag dat hij een erg mooi bureau had laten maken (knap gedaan!)

Wat verder dat topic afgelopen kwam ik dit keyboard tegen:

yudAj2L.jpg


Deze spraak mij wel aan.. Alleen of het deze gaat worden weet ik niet.. Prijs spreekt mij wel aan.

Ik heb totaal geen idee welke kleur switches bij mij in de smaak vallen.. Ook nooit geprobeerd.. En om daar echt achter te komen moet je denk ik minstens alle kleurtjes hebben gehad of enige keyboards verder zijn.

Maar mijn wensen zijn zo ver

-Backlight verlichting en verlichting van alle keys is voor mij wel een must.
-Mechanische toetsen
-Zag dat de trigger een losse USB kabel had (wat ik zelf wel handig vind)
-Afmetingen moeten niet te groot zijn. Gewoon normale afmetingen van een allerdaags keyboard.
-Polssteun mag erbij zitten.
-Display op het keyboard zit ik niet echt op te wachten
-Niet te veel extra macros of knoppen, keyboard moet erg overzichtelijk blijven..
-Ik weet niet hoelang PS/2 nog ondersteunt word, maar denk dat het dit keer beter een USB keyboard kan worden.

Een USB hub op het keyboard heb ik eigenlijk niet nodig.

Iemand wellicht suggesties.
 
Ren een keer de mediamarkt in, in eindhoven heb ik mx black mx blue mx brown en de 2 switches van razer uit kunnen proberen.

Ik zelf heb Brown gehad en typ nu op blue en ik moet zeggen voor gamen bevalt blue mij meer, MAAR dat is mijn persoonlijke voorkeur (die ik ook aanraad bij anderen :p)

Op reddit.com/r/mechanicalkeyboards is veel info over mechanische toetsenborden te vinden dus ik raad je aan om ook daar eens te kijken

Heb zelf overigens een KBP V60 met mx blue's

Succes met uitzoeken
 

De eerste valt al af omdat niet alle keys zijn verlicht, dat geld ook voor de tweede waarvan ook niet alles verlicht is, bepaalde tweakers reviews zeggen dat de laatste zwaar typt.. Ook de prijs van 130 euro voor dat gene vind ik wat erg hoog.

Ren een keer de mediamarkt in, in eindhoven heb ik mx black mx blue mx brown en de 2 switches van razer uit kunnen proberen.

Ik zelf heb Brown gehad en typ nu op blue en ik moet zeggen voor gamen bevalt blue mij meer, MAAR dat is mijn persoonlijke voorkeur (die ik ook aanraad bij anderen :p)

Op reddit.com/r/mechanicalkeyboards is veel info over mechanische toetsenborden te vinden dus ik raad je aan om ook daar eens te kijken

Heb zelf overigens een KBP V60 met mx blue's

Succes met uitzoeken

Van een keer naar de mediamarkt rennen krijg je nog niet echt veel ervaring mee, zeker niet dat half of dat ene uurtje dat je bij de mediamarkt bent, maar eerder naar een paar weken ermee gewerkt te hebben. Waarom vond je de bruine switches slechter dan de blauwe?
Welke slaan het zwaarste aan? (geef zelf de voorkeur aan niet te zware aanslagen.) Geluid is voor mij opzicht niet zo`n probleem als het maar niet gigantisch te hard gaat worden.
 
Om eerlijk te zijn, wou ik een keer een andere switch uit proberen. En aangezien ik veel game en voor gamen de mx blue werd aangeraden ben ik daar voor gegaan. Ik vind ze zelf met het zelfde gewicht aanslaan maar, volgens de specs zou de blue 5 gram hoger liggen.
Heb het brown toetsenbord een jaar dagelijks gebruikt btw

Het clickje wat in de blue zit vind ik toch ook fijner qua feedback vergeleken met de brown die meer langzaam oploopt met een bobeltje als feedback. Maar alsnog is dit mijn persoonlijke keuze.

Als je voor een degelijk toetsenbord wilt gaan moet je er een hebben met Plate mounted switches en het liefst double shot pbt plastic keycaps
 
platemounted is dat alle switches in een plaat zitten geklikt meestal van aluminium en soms van staal, dit zorgt voor extra stevigheid in het toetsenbord en daar voelt het toetsenbord ook kwalitatief beter aan in tegenstelling tot switches die direct aan de pcb zijn vast gesoldeerd

platemount voorbeeldje: https://monda.hu/wordpress/wp-content/uploads/das-keyboard-disassembly-5.jpg

Keycaps heb je in verschillende smaken, ABS plastic PBT plastic en nog wat andere maar dit zijn de 2 meest voorkomende. ABS slijt snel en dan krijg je het probleem dat je letters van je toetsen af slijten PBT plastic is wat duurzamer en gaat dus langer mee, Double shot is dat de letter op de toets met een andere kleur PBT plastic in de toets is vormt waardoor je dus nooit je toets tot onherkenbaar kan afslijten.
Doubleshot word vaak ook gebruikt voor keyboards met backlit om zo het licht door te kunnen laten

linkje is een voorbeeldje van doubleshot:
http://i.imgur.com/CIbnZP0h.jpg

hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit kunnen leggen
 
Je bedoeld met platemounted dat het keyboard dan niet makkelijk kan doorbuigen, heeft het ook te maken dat de keyboard dan meer gewicht heeft en daardoor minder snel verschuift?

Ben even op youtube aan het kijken..

Ik hoor dat de rode switches meer tactile zijn (ik denk dat hij ermee bedoeld dat je switchs zag maar met meer kracht naar boven drukken.

Dat de blauwe switches een klik maken
En dat de bruine swiches gewoon soft switches zijn zoals bij een non-mechanische keyboard.

Ik denk dat ik de trigger z toch maar even op me favorieten lijst zet. Review spreekt me wel aan..
Enigste nadeel is zoveel ik kan zien dat de linker FN key (function key) helaas geen windows logo heeft. Voor de rest nog geen nadelen gezien.


Welke mechanische keyboards hebben nog een ps/2 aansluiting?
 
Laatst bewerkt:
Rood is just non tactile, die duw je in zonder enige vorm van feedback. Verschuiven en doorbuigen is inderdaad aanzienlijk minder of helemaal niet aanwezig met platemounted inderdaad. En 90% heeft tegenwoordig een usb aansluiting
 
aAGesO8.png

Ga nou eerst eens in een winkel voelen wat de switches doen. Dan afgaan op andere mensen wat zij er van vinden. Het namelijk een persoonlijk iets. Misschien wil je helemaal geen maganisch toetsenbord maar een topre
 
Om eerlijk te zijn, wou ik een keer een andere switch uit proberen. En aangezien ik veel game en voor gamen de mx blue werd aangeraden ben ik daar voor gegaan. Ik vind ze zelf met het zelfde gewicht aanslaan maar, volgens de specs zou de blue 5 gram hoger liggen.
Heb het brown toetsenbord een jaar dagelijks gebruikt btw

Het clickje wat in de blue zit vind ik toch ook fijner qua feedback vergeleken met de brown die meer langzaam oploopt met een bobeltje als feedback. Maar alsnog is dit mijn persoonlijke keuze.

Als je voor een degelijk toetsenbord wilt gaan moet je er een hebben met Plate mounted switches en het liefst double shot pbt plastic keycaps

voor zover ik het weet kan je de keys in 2 groepen opdelen de tactile switches en de liniaire.
deliniaire : de rode en zwarte zijn best voor fps/ twitch games of race games: omdat ze rapper na elkaar kunnen ingedrukt worden door het afwezig zijn van het bobbeltje, je moet deze ook niet volledig loslaten om nog eens te drukken. in de tactile switches. wat dan ook wel zorgt dat je meer fouten gaat typen omdat je gemakkelijker de toetsen indrukt.

dan de tactile switches: de blauwe en bruine zijn beter voor rpg's en allerhand games waar als je op je skill duwt deze eenmaal uitgevoerd word dan laat je de toets terug los en kan je nog eens duwen. dit help dan ook bij het typen.

nu nog even een bijzaak maar als je cherry switches te luid vind kan daar telkens een rubber ringetje ondergestoken worden wat het geluid wat gaat dempen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
C ASUS Republic of Gamers FERRARI RED Liquid Cooled PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
R R0th - Locky Lung - Republic of mATX Gamers Corsair Edition Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Cygnitr0n [IN-ACTIVE] iPhone 4 Case Republic of Gamers Verkocht 0
Luculenus TemJin LightningStone - Republic Of Gamers Gallery & Build Logs 14
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
Sanders [VERKOCHT/CANCELLED] Complete gamers desktop (watergekoeld, SLI) Verkocht 9
BETA911 [IN-ACTIVE] Asus Rampage II Gene Republic of Gamers Verkocht 0
D Gamers Mini itx systeem bouwen ? Hardware & Software 10
Z XBOX 360 Gamers Gaming 35
X Asus Republic of Gamers "Gene" Serie M-ATX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 26
bundymania [Bundymania User Review] WASDkeys K200 Gaming Keyboard HighFlow Product Reviews 0
bundymania [Bundymania User Review] Fnatic Gear Rush G1 Backlit Mechanical Keyboard [deutsch] HighFlow Product Reviews 0
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
Sw333t Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830 QWERTY HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
l3p IN-ACTIVE] Mionix Zibal 60 Mechanical Gaming Keyboard Verkocht 7
l3p [VERKOCHT] TteSports Challenger Ultimate Gaming Keyboard Verkocht 1
l3p Mad Catz® S.T.R.I.K.E. 7 Gaming Keyboard for PC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
W deck legend keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
P [IN-ACTIVE] Switch voor monitor/ muis en keyboard op 2 pc`s te gebruiken Gevonden 5
Vannos [VERKOCHT] Saitek Cyborg V.7 Keyboard Verkocht 5
Demolisher Razer BlackWidow Ultimate Mechanical Gaming Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 36
T MadCatz/Saitek Cyborg V. 7 Keyboard. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Flipmode Logitech Illuminated Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Colossus Saitek Cyborg Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 25
JaccoW Deck Legend Keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
dragon_unleashed driver update g15 keyboard etc Hardware & Software 1
D Nieuw G19 Keyboard defect? Problemen & Oplossingen 10
Edtje LET OP! ASUS Rampage Extreme II Bios update 1306= No Keyboard Hardware & Software 27
W Saitek Gaming keyboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan