• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gamemuis aanschaffen

Ok, vandaag heeft mijn zusjes draadloze muis het begeven. Dat betekent dat ik dus mijn oude muis aan haar kan verkopen (Logitech RXwhatever) en een nieuwe muis kan aanschaffen.

Wat is een goede muis? Ik wil dr graag niet al te veel geld aan uitgeven. Het liefst draadloos met oplaadstation of met een kabeltje. Draadloos met batterijen begin ik niet aan!

Waar moet ik op letten/hebben jullie suggeties?
 

Dank!

De Roccat lijkt mij de mooiste van de twee (qua design).

Misschien een vrij domme vraag, maar er zitten dus 2 klikknoppen op die muis (voor rechter en linkermuisknop). Daarnaast zitten er nog 5 extra knoppies op voor DPI en 3 customizable (die je bijvoorbeeld kan gebruiken om grenades te gooien ofzo in games)? Ik heb zelf namelijk alleen nog maar goedkope muizen met 2 knoppen en 1 scroll gebruikt :$ :p

Daarnaast heb ik vrij grote handen :icon_lol:. Iemand ervaring met deze muizen die ook vrij grote handen heeft?
 
ik ben van de roccat kone terug gegaan naar mijn vertrouwde g5
de g5 is nu eol zoals johnny vermelde maar de g500 is dachtik de opvolger

de roccat kone had mij beetje aangetrokken vanwege de ledjes enz
maar zoals chiller al vermelde dat het gewichtje er gauw uit schiet ook.

ook vind ik kwa gewicht en handligging de g5 een stuk fijner
de roccat die zweefde met gemak over mijn muis mat heen en zelfs het zwaarste gewichtje hielp er niet tegen.
 
Dank!

De Roccat lijkt mij de mooiste van de twee (qua design).

Misschien een vrij domme vraag, maar er zitten dus 2 klikknoppen op die muis (voor rechter en linkermuisknop). Daarnaast zitten er nog 5 extra knoppies op voor DPI en 3 customizable (die je bijvoorbeeld kan gebruiken om grenades te gooien ofzo in games)? Ik heb zelf namelijk alleen nog maar goedkope muizen met 2 knoppen en 1 scroll gebruikt :$ :p

Daarnaast heb ik vrij grote handen :icon_lol:. Iemand ervaring met deze muizen die ook vrij grote handen heeft?

Ik heb zelf de Roccat Kova, erg leuke muis en naar mijn eigen ervaring beter dan de Logitech MX518 en G5 qua precisie en respons.

Er zitten nog 4 extra knoppen op (buiten de mouse 1 en 2 en scrollklikding), deze zijn voor het configureren van je muis (dmv combinaties van 2 knoppen in te drukken) verder zijn ze in games te gebruiken voor bijv nade selecteren. De muis komt dus ook zonder drivers.

Maar ook bijv in een browser zijn de extra knoppen erg handig, je kan heel snel een pagina verder en terug.
 
Ik heb zelf de Roccat Kova, erg leuke muis en naar mijn eigen ervaring beter dan de Logitech MX518 en G5 qua precisie en respons.

Er zitten nog 4 extra knoppen op (buiten de mouse 1 en 2 en scrollklikding), deze zijn voor het configureren van je muis (dmv combinaties van 2 knoppen in te drukken) verder zijn ze in games te gebruiken voor bijv nade selecteren. De muis komt dus ook zonder drivers.

Maar ook bijv in een browser zijn de extra knoppen erg handig, je kan heel snel een pagina verder en terug.

Dank. Zijn jouw handen formaat 'kolenschep'? Want ik heb geen idee wat ik dr van moet verwachten. Waarschijnlijk ga ik morgen naar de mediamarkt om dr 1 te halen.

ik heb zelf 2 kolenschoppen aan klauwen, en gebruik de Razer Mamba. Idiaal ding. Maar kijk ook even op de razer site wat voor ''soort'' muishouder jij bent.

palm grip
claw grip

Razer Mouse Guide | Razer | For Gamers. By Gamers.™

Claw grip it is. Mamba valt 'ietsje' buiten budget. Die Roccat of MX518 lijken mij wel wat. Liever de Roccat omdat die dr iets mooier uit ziet.


Link is dood.
 
Game onderhand al 15 jaar en ben al 10 x terug gevallen op de mx518 :)
Voor mij blijft het gewoon de muis waar ik de grootste controle over heb in shooters
Muizen die ik al versleten/gebruikt heb:
Logitech pilot
Logitech pilot optical
Razer Boomslang 2000dpi
Logitech Dual optical
Logitech MX510
Logitech MX518 (1e)
Razer Diamondback
Logitech MX518 (1e)
Razer Copperhead
Logitech MX518 (2e)
Logitech G5
Logitech MX518 (2e)
Logitech G9
Steelseries Xai
Logitech MX518 (2e)
 
Drivers net geinstalleerd. Beetje gespeeld met DPI instellingen. Speelt wel leuk!

Moet dr alleen nog ff aan wennen dat ik zoveel functies van mijn toetsenbord af haal. Ik druk nu altijd op lege knoppen op mijn toetsenbord.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan