• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Game pc opbouw, need help

De setup voor nu:

Case:
Nog niet bepaald, zit te twijfelen tussen 3 behuizingen:
- Cooler Master ATCS 840 (nog maar een enkele shop die hem verkoopt, heb alleen liever de zilveren variant),
- Cooler Master CM Storm Scout 2 Advanced White (moet dan wel een ander (groter) window in),
- een andere case, die ik nog niet bij naam mag noemen tot eind januari.

Moederbord:
Asus Sabertooth X79.
Note: Hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik er over twijfel. De kleurstelling is apart, maar de S1155 Sabertooth blijft mooier met de afdekkingen. Wellicht doe ik nog een beroep op SketchUp en Graveco voor het maken van een cover van plexiglas.

Voeding:
Cooler Master Silent Pro Hybrid 1050W.

Processor:
Intel Core i7 3930K Boxed.

Geheugen:
2x Corsair Vengeance LP 16GB 1866MHz CL9.
In totaal dus 32 GB, dan zitten alle geheugenbanken vol (kan er ook geen stof in komen te zitten :sarc:). Het is natuurlijk erg veel, maar ik zal sowieso 20GB ervan als ramdisk opzetten.
De Dominators zagen er wel mooi uit, maar heb nu 32 GB voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Al brengt dit berichtje bij de buren me wel nog aan het twijfelen, dat heeft wel wat.

Videokaart:
EVGA GTX 680 FTW+ 4GB.
Nog steeds aan het twijfelen of ik er gelijk een tweede van erbij zet, of afwacht op een GTX7xx serie.

SSD's:
Bootdisk: Intel 520 180GB,
Opslag: 2x Intel 520 240GB (niet in raid).

Optical:
Asus BW-12B1LT Zwart.

Muis:
CM Storm Sentinel Z3RO-G.
De Razer Mamba 4G getest bij de MediaMarkt, vond hem niet zo fijn in de hand liggen. Heb net iets te kleine handjes ervoor om een goede grip te hebben. Ter vervanging een CM Storm muis in de lijst gezet, maar ben nog steeds zoekende.

Muismat:
CM Storm Speed RX Mousepad large.

Tobo:
CM Storm Trigger.
Tobo ook vervangen voor een CM Storm product, of het dit tobo wordt hangt er vanaf of er een ledmod gedaan kan worden naar wit. Ben niet zo happig op een rode ledkleur.

Speakers:
Logitech Z906 (plus CM Storm Sonuz voor als de vrouw nog thuis is ;)). De headset ligt al naast me.

Monitor:
Dell Ultrasharp U2713HM.

Besturingssysteem:
Microsoft Windows 7 Ultimate.

Wat in eerste instantie van plan om er een Corsair H100i in te zetten, maar eigenlijk is dat een belediging voor de gekozen hardware. Dus we gaan door voor de watercooling :gek.

Radiators:
- 1x Alphacool NexXxoS ST30 240MM
- 1x Alphacool NexXxoS UT60 120MM.

Fans:
6x Corsair Air Series SP120 High Performance Edition 2350RPM
Geen push-pull, puur wat extra fans voor wellicht elders in de case.

Fancontroller:
Lamptron FC9 Fan Controller 4-channel 50W FC-9-BK.

Pomp + Top:
Laing D5-MCP655 + EK-D5 X-TOP CSQ - Plexi.

Reservoir:
Bitspower 5.25 Bay Reservoir Black BP-WT525P-BK.

CPU block:
- EK-Supreme LTX CSQ - Nickel Plexi,
- EK-CPU Easy Mount LTX LGA 2011.

GPU block:
EK-FC680 GTX FTW - Nickel (nog niet bij Freddy in de shop helaas, of ik ben scheel),

Slangen:
3x Tygon R3400 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Black.

Vloeistof:
2x Mayhems Pastel - Ice White

Fittingen en andere zaken:
- 4x 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Monsoon Schroeffitting - Black Chrome Six Pack ,
- 6x Bitspower 2xG1/4" Fillport Black Sparkle BP-BSWP-C04,
- 2x Bitspower G1/4 Black Sparkle Stop Fitting,
- 1x Bitspower Valve / Kraan Black Sparkle BP-MVV-BK,
1x Innovatek external Power Supply 90W 12V (omdat ik lui ben).

Op of aanmerkingen zijn altijd welkom.
 
Laatst bewerkt:
Leuk speelgoed mark ik kijk uit naar de buildlog hihi.
Ik denk niet dat er dan nog veel hardware gaat veranderen.
BTw intel ssd's hebben we bij ons in de zaak nog niet zien retour komen terwijl er andere zijn die al meermaals op bezoek zijn geweest

Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2
 
Zou imo voor de ATCS840 gaan, super airflow en kun je heeeel erg veel radiator oppervlakte in kwijt :p.
Misschien dat je bij CM nog een zwarte met window uit oude voorraad kunt halen?
Helaas hebben ze die niet meer. Ook is de zilverkleurige variant vrijwel nergens te vinden (al ben ik nog steeds op zoektoch). Enige is wel dat de binnenzijde in RAL9011, RAL8008 of RAL8025 gespoten zal moeten worden.

ik kijk uit naar de buildlog hihi.
Buildlog gaat er niet komen. Na de Never Ending en siNAS houdt het sharen voor mij op.
 
De Corsair 650D is komen te vervallen als kanshebber, ik heb nog wel eens spare parts nodig en het spareparts systeem van Corsair is nogal belabberd. Daarnaast geeft het me totaal geen emotie.

De nieuwe lijst:

- BitFenix Colossus Window (Wit of Zwart, leds worden vervangen door witte exemplaren),
- Cooler Master ATCS 840 (nog maar een enkele shop die hem verkoopt, heb alleen liever de zilveren variant),
- Cooler Master CM Storm Scout 2 Advanced White (moet dan wel een ander (groter) window in),
- Een niet nader genoemde case (kan hier pas eind januari ongeveer wat over loslaten).
 
Als die nou helemaal in 1 kleur zou zijn, dan zou het nog wel een mogelijkheid kunnen zijn. Ik ben zelf niet zo zeer weg van two-tone.

Added after 18 minutes:

Iemand die onderstaande vraag nog kan beantwoorden?

Qua vloeistof twijfel ik nog erg tussen Mayhems Pastel - Ice White of Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - UV Blue.

Laten beiden net zo veel troep achter in de loop (vanwege het kleurtje), of valt dit wel mee?

Als ik de genoemde vloeistof ga gebruiken, is het dan bijvoorbeeld nodig om om de 6 maanden de vloeistoffen te vervangen? Of kan dit ook jaarlijks?
 
Laatst bewerkt:
wwwicked, ik zou de BitFenix Colossus Window aanraden, Waarom :
+ Hij is erg groot dus lekker veel ruimte voor wc onderdelen. (achter paneel, veel ruimte voor kabels: http://bit.ly/11h1dVJ )
+ Veel fans mogelijk
+ Leuke verlichting
+ Stil, De case is redelijk stil te noemen dit komt mede door de stevige opbouw en de grote ''poten''
+ Ik heb er, en ik zou het wel leuk vinden om te zien wat u met zoon case ''kan'' :)
( Blue_Gaming_Station van JamesNL | Hardware.Info Nederland )

Veel succes met uw keuze :icon_cool:

James,
 
Mayhems laat NIKS achter!

dat is er zo leuk aan (A)!
Then Mayhems it is :D. Thanks.

wwwicked, ik zou de BitFenix Colossus Window aanraden, Waarom :
+ Hij is erg groot dus lekker veel ruimte voor wc onderdelen. (achter paneel, veel ruimte voor kabels: http://bit.ly/11h1dVJ )
+ Veel fans mogelijk
+ Leuke verlichting
+ Stil, De case is redelijk stil te noemen dit komt mede door de stevige opbouw en de grote ''poten''
+ Ik heb er, en ik zou het wel leuk vinden om te zien wat u met zoon case ''kan'' :)
( Blue_Gaming_Station van JamesNL | Hardware.Info Nederland )
Heb jij een foto van hoe die leds in het front gemonteerd zitten? Ik kan daar niets over vinden namelijk en als het die case wordt dan wil ik wel weten voor aanschaf of de leds wel redelijk easy te veranderen zijn.
 
Wwwicked. Ik heb de voorkant maar even zelf opengemaakt en het valt reuze mee.

De case ziet er zo uit normaal : IMG_20130110_011028.jpg

En zo open : IMG_20130110_012423.jpg
IMG_20130110_012443.jpg
IMG_20130110_012450.jpg
IMG_20130110_012459.jpg
En alle schroeven : IMG_20130110_012408.jpg

Je hoeft alleen de schroeven los te draaien en alles komt zo los.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
HighFlow PlayStation VR-game Iron Man VR verschijnt op 3 juli Gaming 3
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Hightower Arozzi game chairs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
iSP [VERKOCHT Assassin's Creed Syndicate game key Verkocht 1
iSP [TKA] Game Bundle; Just Cause 3 - Counter Strike: Global Defense - World of Warships Verkocht 1
P Advies game pc Hardware & Software 2
ProAce The Party 14: The game is on! Lan Party 269
J Joery - joery Coppe - Game PC (betty) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Limecat Limecat - Richard - Game PC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
Freddy Star Wars Battle Pod arcade game Gaming 0
Stephan---pro War Thunder online game Gaming 1
Freddy [GEVONDEN] Nintento Game Cube kabel naar Televisie Gevonden 2
M PC blijft hangen in game Problemen & Oplossingen 4
B Even voorstellen :D Bearke Lambert mijn game rig :D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
C [REFUSED] Oude game pc. Verkocht 9
ProAce ProAce - Yorick Smilda - mijn game bak :sarc: Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
ProAce Game PC €500, in gedeeltes Hardware & Software 28
melchiortheijs mini -itx game pc Gallery & Build Logs 1
J Jap2slow - Danny - Game-PC & HTPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
DieHard [CLOSED]Zeer lichte game pc Gesloten 0
J Nieuwe Wolfenstein-game onthuld Gaming 1
S Advies Game PC ! Hardware & Software 11
S game pc Hardware & Software 11
PlayGamble Game op dubbelen scherm Hardware & Software 14
H [Casemod] GAME HARD, FOLD HARDER Gallery & Build Logs 162
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
P [GEVONDEN] Socket 775 en socket AM3 Processoren en Moederborden, Game PC Neefje. Gevonden 5
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
Wizzard22 Motion capture animation for development of homebrew MMORPG game Hardware & Software 0
J Welke game speel jij op je mobiel? Gaming 13
G Video Game High School Algemene Discussies 16
MASTERBLASTER [2011] Sherlock Holmes: A Game of Shadows Films / Movies 3
Legendary1985 [GEWEIGERD] Ultra highend bench/game pc’tje met ultra highend koeling Verkocht 7
Freddy TP9 Game / Compo Topic :D Lan Party 60
Gold Leader Avenger M99, mijn retro high end Game systeem van 1999, gerenoveerd! Gallery & Build Logs 7
Wouter [Gezocht]] Game Team Buddies playstation Gevonden 3
alain-s [CANCELLED] game pc met waterkoeling Verkocht 3
D Game PC? Hardware & Software 8
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] game pc/waterkoeling pc Verkocht 4
Demolisher game / long lasting - pc Hardware & Software 5
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
focus08 Lian Li Game Cube Gallery & Build Logs 22
Robin Dos game pc Hardware & Software 7
Wouter Forumon forum game. HighFlow Forum 8
Das Experiment Das Experiment's Edit/Game Machine Gallery & Build Logs 226
Sanders Welke game voor mij? Gaming 4
wijthoef [INACTIVE] Game PC met WC Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan