• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gaan twee 120mm rads mijn setup koel weten te houden?

Xtrafresh

It never hurts to help
Hey mensen, ik ben bezig met het her-ontwerpen van mijn waterloop.
Het plan is:
res -> pump -> CPU -> NB -> 120mm rad -> GPU -> GPU -> 120mm rad -> res

Nou ben ik bezig met het bouwen van een vrij extreme setup in hele kleine vormfactor, dus ik kan niet meer kwijt dan die twee enkele rads. De hardware die gekoeld moet worden:

QX9770 @ 4GHz (minimaal)
P45 (plus vrm via heatpipe onder block)
2x 4890 OC

Nu is dat bij elkaar behoorlijk wat warmte, en ik vraag me natuurlijk af of ik dat allemaal af ga kunnen voeren met twee single rads.
Om ze toch een beetje te helpen heb ik twee stuks San Ace high airflow fans (echt extreme beesten van fans).

Vraag: gaat dit lukken en zo ja, met welke rads?
 
hey,

2 rads moet lukken, maar 2x een 120 rad zal niet genoeg zijn aangezien je met een enorme hittedump zit, dus ik zou eerder 2x 240 rad steken, en dan best 'n goeie dikke, PA120.2/RX240 ofzo, dan met je het boeltje wel niet anders dan goed kunnen koelen ;)
 
Ik zou ook een goede 240 of zelfs 360 hiervoor proberen te nemen.
Maar als het echt niet kan qua ruimte, dan twee dikke 120MM rads (TFX Xchanger 120, XSPC RX120 of Thermochill PA120.1).

Je zal waarschijnlijk jouw overclock iets naar beneden moeten schroeven.
 
lol, dat dacht ik al...

Vergeet niet dat ik die San Ace fans heb he? Die dingen gaan echt tekeer, voelbaar aan de andere kant van de kamer.

Ik ga het denk ik toch proberen met 2x 120. Wat is de beste keus als het gaat om pure domme performance? En zie ik het nou verkeerd of zien de RX120 en de PA120.1 er exact hetzelfde uit? De Thermochill is anderhalf keer zo duur, dus daarvoor kan hij maar beter een heel stuk beter zijn!
 
Prijverschil heeft voornamelijk te maken met waar het geproduceerd is.
De RX120 is geproduceerd in China en de Thermochill in UK.
De Thermochill is wel netter afgewerkt.

De TFC Xchanger zit er eigenlijk tussen in.
 
Ik had een test gelezen (volgens mij van skinnee) dat de RX120 beter presteert dan de Xchanger met fans die op lagere toerentallen draaien.

Met fans die hard blazen (dus wat jij hebt) kan je beter gaan voor de TFC Xchanger.

Vergelijking met de Thermochill kan ik me niet herinneren, volgens mij was die buiten de test gelaten.
 
RX120_HeatDissComparedChart.jpg


303 watt hittedump met fans die minder zijn dan de mijne... PER RADIATOR!

Ik denk dat ik het wel ga redden, zo niet, dan moet ik gaan improviseren :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
jesse20 pc gaan aan en uit Hardware & Software 7
Freddy Netwerkkabel kan defect gaan?! Problemen & Oplossingen 5
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
MrGiorgio First look: gaan of niet? Gaming 4
tomasvanderpijl [CLOSED]Waarde onderdelen die ik wil gaan kopen Gesloten 2
J Gigabyte 5770 silent cell gaan waterkoelen om hem dunner te maken Waterkoeling 3
sjonnie FM2, we gaan beginnen AMD / ATI 0
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
E 'Hdd-prijzen gaan stijgen door overstromingen Thailand' Algemene Discussies 11
M Aquasteam XT Ultra: Fans gaan niet aan. "Error at Fan output Aquasuite" Waterkoeling 1
T Hoe ver te gaan met mijn rig? Overclocking 13
Freddy Ziek! Wel of niet gaan sporten / trainen? Gezondheid en Sport 0
MaartenvdE zullen deze fittingen gaan fitten? Waterkoeling 2
stravinski HDD naar het hiernamaals aan het gaan? Problemen & Oplossingen 4
C UV Light 30cm QUAD set: 1 adapter doet het niet = 2 lichten gaan niet aan. Cases en Modding 11
Celly PC Boot opeens niet meer (fans gaan wel draaien), help! Problemen & Oplossingen 15
Wouter Welke Games Gaan We Spelen Op De Lan? Lan Party 13
Joren Behouden van pagina bij terug gaan. HighFlow Webshop 3
Sw333t Wil gaan kijken naar een WC setup, maar snap er weinig van wat ik allemaal nodig heb. Advies Waterkoeling Setup 5
Wouter Wie gaan er mee naar NetWorkingDay?? Gaming 12
dopestuff gaan verschillende full cover blocks samen? Waterkoeling 6
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Freddy EKWB breidt complete kits portfolio uit met twee nieuwe RGB versies! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
A twee pompen op 1 loop Waterkoeling 13
R Airflow in Cooler Master CM 690II Advanced met twee 240mm rads Advies Waterkoeling Setup 2
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
boefmans twee pompen in een dual bay reservoir Waterkoeling 14
boefmans 6970 videokaart: twee vraagjes Waterkoeling 1
J [IN-ACTIVE] twee indentieke bigtower pc kasten Gevonden 3
F Hoe porten forwarden met TWEE routers? Hardware & Software 37
MASTERBLASTER twee verschillende koelvloeistoffen mengen? Waterkoeling 7
K Waterkoeling twee Xeon-processors (771-socket) Waterkoeling 3
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Be Quiet! Light Wings 120mm & 140mm PWM High-speed - Triple Pack HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W EKWB Uni Pump Bracket 120mm Gezocht 1
Jason Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle - 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Arctic BioniX P120 A-RGB PWM fan - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Thermaltake Riing Quad 12 RGB fan TT Premium Edition - pack of 3, white, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Noiseblocker NB-eLoop X B12-PS ARGB - 120mm - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader noiseblocker NB-ELOOP X B12-PS ARGB BLACK EDITION - 120MM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Gelid Solutions Stella - 120mm ARGB Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy EK-Furious Meltemi 120mm x 38mm PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
E Schakelen Noctua NF-F12 5V USB 120mm Fan op Marantz SR5008 receiver uitgang Overige Koeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan