• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

G1/4 vs G1/2

Stoffa

New member
Ik ben momenteel bezig over te gaan op waterkoeling van PET rigid tubing + Primochill Rigid Ghost voedingen.

Het is echter even geleden dat ik bezig was met waterkoeling, en ik raak verward over het hele G1/4 vs G1/2 verhaal. Zo ziet ik dat mijn Rad (XSPC RX480) G1/4 aansluiting heeft, maar op het d oosje van mijn MCP655 pomp (bevind zich in XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir) staat "1/2 Barb fittings".

Betekent dit dat ik op de pomp geen Primochill fittingen aan kan sluiten?

Ook heb ik nog een vraag over de drain: Ik ben van plan ergens onderin de loop een Bitspower G1/4 Matt Black Q-Rotarary op te nemen, die dan de leiding verder naar links continueert. Op de uitgang op 90 graden wil ik dan een Bitspower valve zetten, gevolgd door als stopfitting een tempsensor. Idee wordt dus tempsensor eruit draaien, valve opendraaien, en drainen maar. Is dit een goed idee denken jullie?

Tot slot nog een vraag over de max afstand die je met een horizontaal stuk PET tubing kan overbruggen: de fittingen van mijn rad zitten linksboven in mijn kast, terwijl de fittingen van de pomp/res juist in de bays zitten. Al met al is dat wel een centimer of 50 totaal denk ik (horizontaal gezien). Inclusief buigen van de tubing heb ik dan dus 2 stukken nodig (aan elkaar te bevestigen middels eerdergenoemde Bitspower rotary). Wordt dit wellicht wat te gammel denken jullie of gaat dat best?

Alvast dank voor jullie hulp!
 
G1/4 heeft betrekking op het schroefdraad, die 1/2 is de binnenafmeting van de aansluiting aan de slangzijde van de fitting (er staat dan ook geen "G" voor ;)).

IgCV5Tq.jpg
 
Terug
Bovenaan