• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

G1/4 slangnippels

CaptainKirk

Junior Member
Hallo,ik, heb al 2 keer een bestelling gedaan voor mijn waterkoelings DangerDen 5.25 Dual Bay Reservoir ,beide keren de verkeerde dingen uitgezocht,eerst
1x G3/8 nippels voor 10 mm slang,deze had G1/4 draad moeten hebben en had G3/8 draad en daarna 1xadapter voor G3/8 naar G1/4,deze had omgekeerd moeten zijn,G1/4 naar G3/8 draad
Ok,wat ik nodig heb is nippels met G1/4 draad waar een slang van 10mm inwendig oppast,4 stuks,hebben jullie die?
Groeten
:'(CaptainKirk.
 
Hoi allemaal,het verhaal is als volgt,ik heb bij de webshop gekocht,DangerDen 5.25 Dual Bay Reservoir,daar zaten nippels bij met de goede draad(logisch)alleen voor een slang met een binnendiameter van 12mm,en ik gebruik nu slang met een binnendiameter van 10mm,die uitwendig 13mm is,dus ik keek naar slangennippels voor een slang met 10mm inwendig,alleen deze hebben G3/8 draad,terwijl in het reservoir G1/4 draad zit,mijn fout,dus mijn volgende gedachte is ok,een adapter,ook besteld,maar hier is het zo dat het inwendig G1/4 is en uitwendig G3/8,en ik heb het andersom nodig,inwendig G3/8 en uitwendig G1/4.of slangennippels met G1/4 draad voor een slang inwendig 10mm,als de volgende link de correcte is,met dank aan kerensky,.Bitspower G1/4" Silver Shining 3/8" Fitting Real Hi-Flow,dan ben ik er,maar ik ben er nog niet zeker van.Hoop dat jullie er meer van weten,kan ik ze bestellen en eindelijk mijn systeem afmaken.
Groeten
CaptainKirk.
 
We hoeven maar twee dingen te weten:

1) Welke reservoir (voor schroefdraad)
2) Welke slang (binnen + buiten diameter).



In jouw geval is dat dus:

1) DangerDen Dual Bay res = G1/4" schroefdraad (de G geeft aan dat het formaat voor schroefdraad is).
2) 10mm ID - 13mm OD = 3/8" ID - 1/2" OD slang


Je kan dan fittingen nemen in deze categorie:
Fittingen 10MM ID (3/8)

Let dan op dat het volgende in de productnaam staat van de fitting:
1) G1/4"
optioneel bij schroeffittingen: 2) 1/2 OD

Dan heb je zeker de goede fitting.

Die van Bitspower die Kerensky noemde is dus een goede.
 
Terug
Bovenaan