Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik ben erachter gekomen dat de cpubelasting veel te hoog is. bij een MKV is deze 54% van 1 core. de tweede core onbelast. ik weet dat er ergens software voor is om de tweede te activeren. heeft iemand nog tips om het vlekkeloos af te spelen?
VLC player is verreweg de meest brakke speler die er op dit moment is. er zijn sterkere zoals CoreAVC en GOM (ook maar gelezen). De hardware zou volgens tests niet te licht of oud zijn. het zou allemaal makkelijk moeten werken.
Het ging me niet om VLC-speler maar om de instellingen van het afspelen.
Die instellingen die daar gewijzigd zijn voor optimalisatie als je een lichte
computer hebt kan je ook instellen in de codecs die je hebt geïnstalleerd.
ik ga eens even opnieuw beginnen en weet voollgens mij al welke software ik moet pakken. aangezien mij VDF toch niet werkt, pak ik windows vista x64. powerDVD ultra, CCCP codecs, coreAVC en Coreplayer. kijken of dat gaat werken
Windows Vista X64,
Ati drivers 8.12 vista64_dd_ccc_wdm_enu_72276 (integrated HD3200)
Combined Community Codec Pack 2008-09-21 (CCCP)
PowerDVD Ultra 8.
coreAVC Professional 1.8.5
CorePlaeyer Pro 1.2.5 for X86
ffdshow (die bij de CCCP zit heb ik niet geinstalleerd)
Haali Media splitter 1.8.122.18
mijn cpu belasting is nu maar 5% bij de films. Geluid gaat ook goed via SPDIF naar de reciever. Beeld via HDMI naar de reciever.
hmmm.... ben erachter waarom het echt niet gewerkt heeft. de codecs waren vanaf het begin al goed.
een AMD 64 4400+x2 trekt blu ray films, als ze dus vanaf blu ray disc worden afgespeeld. Door het afspelen van MKV files, moeten ze dus realtime worden encode. Heb er even navraag voor gedaan in een pc zaak, met alle collega's stond ie daar voor soepel encoding zou ik een AMD 64 6000+x2 moeten hebben die op 3Ghz loopt. mijn 5600+x2 loopt op 2,9 Ghz. dus heb hem maar even overgeklokt naar 3.1 Ghz stabiel en het lijkt al een heel stuk soepeler te gaan full screen op 1440x900 gaat het goed. ben benieuwd als het staat op een 1920x1080 scherm.
ondanks dat de cpu nu overgeklokt is, loopt het wederom niet soepel.
Heb wat onderzoek gedaan en ben nu opzoek naar een goedkope videokaart die het allemaal kan afspelen. heb vernomen dat de HD2600XT het kan. de nieuwere series, de 4350 etc weet ik niet. Een 9600GT heeft ook hardware rendering aanboord. De 9400GT weet ik niet.
Weten jullie welke kaart het wel goed doet met hardwarematige rendering omtrent blu ray content?