• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Frans in da House

Phlamousse

New member
Hoi allemaal, iedereen stelt het denk ik op prijs dat ik me ook ff voorstel.
Afijn, mijn roepnaam is Frans en ik ben nu gepensioneerd, (63jr.). Al jaren bezig met pc's. Al vele gehad, allemaal zelf gebouwd. Ben min of meer autodidact, mis een dos-verleden, begon pas met Windows 98. Inmiddels mijn laatste project gebouwd.
Daar gaattie:

-Thermaltake The Tower 900
-Core i7-8700k (12x5k volgens der8auer) met een gigantische luchtkoeler er op. Noctua NH-D15
-16 GB 3200 MHz Ram
-Inno3s Ichill Black 2080Ti (2de hands gekocht tijdens de 3080 gekte vorig jaar. Af fabriek met waterkoeling)
-2x NVME,
-1x HDD 2TB
-2x 1TB SSD
-Corsair 750W
-Volledig "uitgeklede" W10 op 500Gb NVME, om uitsluitend op te gamen (Metro, Battlefield, Tombraider)
-Linux Mint op 250GB NVME als basis besturingssysteem. Daar doe ik verder alles op.
-Monitor: Samsung 49" C49RG9x
-ISP: Freedom, helaas (Haarlem) geen glasvezel, maar wel erg stabiele koperverbinding (200/30)
-6TB Synology NAS 1 bay, uitsluitend voor mijn thuisbioscoop

Speel veel op Steam, ben echter geen multiplayer.(ben zo snel niet meer als mijn opponenten)
Nou, wat nog meer te zeggen. Wat ik wil, zijn adviezen etc. van jullie. Ik ben er van overtuigd dat hier veel know-how en ervaring aanwezig is., ik kom uit de gezondheidszorg en ben geen loodgieter namelijk.

Mijn wensen op dit moment:
1. Enkel loop systeem voor CPU. Ben tevreden met de 8700k. Ik heb hem gedelid (der8auer) Nooit blauwe schermen, loopt als een tierelier.
Echter ondanks het delidden en de forse luchtkoeler loopt de temp met Handbrake wel op tot 84 gr.C. Dan gaat de blower flink tekeer.
Alle 6 de kernen (met HT dus 12) werken dan om de beurt op 100% en dan vind ik de Temp wat aan de hoge kant.
Ik hoop met een custom loop te bereiken dat deze Temp flink zakt, misschien wel zodanig dat ik verder kan OC-en tot 5.3GHz. Geld voor een andere CPU heb ik
niet, dan moet er teveel vernieuwd worden.
2. Dus iets van een 35mm dikke 480 Radiator. ??????
3. Een combo Reservoir/pomp van Thermaltake.(?) Deze zou de enige zijn die standaard in de T900 mooi op de bodem zou passen. Wellicht zijn er andere merken
waarbij dat ook of beter kan.
4. Ook wil ik een kraantje met uitloop realiseren aan de achterkant om als drain te kunnen gebruiken.
5. Eerst gewoon, dan pas kunstjes, dus begin ik met een soft-tube systeem.

Verder geef ik niet zo om allerlei blitse verlichting, het wordt hier geen kermis in huis. Als de loop iets van zacht blauw uitstraalt is dat al heel mooi.

Problemen waar ik op voorhand tegenaan denk te lopen zijn:
1. Al bladerend door de winkel raak ik al snel de weg kwijt. Zoveel keuze, wat is wel of niet te combineren?
2. Welke ID van de slangen? Hoe kleiner de diameter, des te sterker is de Flow, maar is dat in deze ook logisch?
3. Hoe kom ik er achter hoeveel fittingen ik bijvoorbeeld nodig heb? Ik heb het gevoel dat ik met bouwen er altijd wel wat tekort ga komen, en ze zijn te duur om
meteen een hele emmer te bestellen.
4. De Grafische kaart heeft een eigen gesloten vloeistof koelsysteem, echter de slangen zijn te kort voor deze kast. Er zit nu teveel spanning op en ik heb geen zin om
te gaan zitten zagen in de kast . Nu even geen geld om hem te slopen en hem te integreren in een tweede custom loop. Wellicht maak ik er in de toekomst wel wat
foto's van.
5. Als ik de PSU calculator invul met mijn nu bestaande systeem kom ik op 675W (incl.OC). Maar is de PSU dan wel afdoende als die pomp erbij komt. Ik wil ook wel
wat overhouden namelijk.

Ik ben bekend met de wensenlijst, en die door jullie te laten becommentariëren./
Genoeg voor een voorstelronde.
Groeten Frans.
 

Bijlagen

  • IMG_2574.JPG
    IMG_2574.JPG
    277,8 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan