Ik host zelf al jaren
Dragon Legion Home, ook vBulletin gebruik ik al meer dan 10 jaar
vBulletin is behoorlijk veilig en als je zorgt dat je de laatste versie en patches op tijd installeert zit je goed.
Zorg er ook voor dat je beperkt met Admin rechten werkt, hoe minder admins je hebt des te lager de kans dat er iets misgaat. Als je meerdere admis hebt, geef ze dan alleen de rechten die ze nodig hebben, dat kan met vBulletin heel erg goed.
Gebruik ook moeilijke wachtwoorden voor je admin account, 10+ tekens, hoofd- en kleine letters gecombineerd met een getal en/of vreemd teken is altijd goed.
.htaccess bestanden heb je niet nodig met vBulletin, maar je zou het kunnen gebruiken voor je eigen directories die je wilt beveiligen.
Geloof me, zo'n softwarematige firewall of addon voor vBulletin houdt een DDoS écht niet tegen. Ook een hardwarematige firewall zou wel heel erg high end moeten zijn om dit te kunnen, laat staan dat de bandbreedte ook heel hoog moet zijn.
De kans op een DDoS is ook zeer gering, tenzij jij een of andere groep hackers of een hacker boos maakt gebeurt dit echt niet.
Het enige wat er heel veel voorkomt zijn scriptkiddies die wat cgi, php, mysql injection, XSS en webserver vulnerabilites proberen te misbruiken.
Dus, als je doet wat ik hiervoor zei hoef je er niet zo bang voor te zijn.
(neemt niet weg dat het altijd belangrijk is om goeie backups te hebben natuurlijk)