• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Forum update -> Failed

Freddy

Administrator
Forumleiding
Vandaag was de hele dag ons forum offline, de update naar 4.2.2 ging helaas niet goed.
:092:

We hebben nu een backup teruggeplaatst van vannacht, gelukkig dus niet al teveel kwijt.

De error_log wordt bekeken en er moet gezocht worden naar wat er precies fout ging, dan gaan we het later het nogmaals proberen.

Slader

prof klikker
De error log zal inderdaad wat meer uitslag geven. Vaak is het advies om de upgrade te doen zonder meteen alle plugins mee te nemen, aangezien die vaak stuk gaan bij een upgrade en als je geluk hebt ook nog andere componenten meenemen de ondergang in.

Nu weet ik niet waar/hoe je gehost bent (start shameless plug) tijd voor een bakje koffie misschien ? (end shameless plug) maar als je een virtual server hebt waar je op draait is het mogelijkerwijs een optie bij de partij om een tijdelijke cloon aan zijkant op te zetten waar je de upgrade rustig kan testen zonder downtime zodat je weet wat je kan verwachten bij de live upgrade.

Een andere optie (heb ik nog niet direct nagezocht) is de upgrade door te voeren met tussen stappen, ik kan me voorstellen dat er tussen 4.1.7 en 4.2.2 nog major releases zitten zoals bijvoorbeeld 4.2.0 ?

Freddy

Administrator
Forumleiding
We hebben onze eigen server.

Ik ga binnenkort even een aparte subdomein aanmaken, dan daarop een test installatie maken.
Wellicht een idee om dan een schone installatie van vbulletin te doen.
Alle plugins die handig lijken erop knallen, template erop en dan de gebruikers, topics etc. importeren voor een zo "schoon" mogelijke installatie.

Heb hier geen ervaring mee en weet ook niet of het mogelijk is.
Wat lijkt jouw beter?

Slader

prof klikker
De ervaring die ik heb met fora's zijn nou niet altijd de beste. Nu heb ik niet specifiek ervaring met vbulletin, maar vaak genoeg heb ik imports fout zien gaan omdat ze niet alle specificaties hadden van het oude forum. Het is uiteraard wel een poging waard aangezien een schone installatie altijd wel de voorkeur heeft.

Mocht dat niet werken zou ik deze huidige installatie in zijn totaliteit over proberen te zetten naar een test omgeving zodat je rustig een update kan doen bij de test omgeving om zo een plan van aanpak te maken.

Deze keer heb je een backup van de afgelopen nacht terug gezet, nu heb ik uiteraard geen inzicht in je server. Maar misschien verstandig om als je het forum down zet voor de installatie dan eerst een backup te maken zodat je zeker niets verliest, en heb je meteen een mooie rollback.

( dat gezegt hebbende: kudo's voor de backup ! je wilt niet weten hoeveel bedrijven hun zooi slopen om vervolgens achter te komen dat ze geen backup hebben en helemaal niet na hebben gedacht over een rollback )

Bovenaan