• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Forum te uitgebreid / teveel opties en addons?

brinkdinges

New member
Even een mening van mij, waar vast niet iedereen het mee eens is :) Ik vind dit forum zo ontzettend veel opties en addons heeft, dat ik dingen niet meer terug kan vinden, of waarvan ik het nut compleet niet inzie. Hierdoor wordt je scherm erg vol en wordt het forum traag. De standaard versie op m'n mobiel bekijken gaat eigenlijk niet, daar is hij gewoon te lang mee bezig.

Thanks en dislikes heb ik even aan moeten wennen, maar daar kan ik het nut wel van inzien. Dat is echter niet het geval bij credits, savings, reputatie (er zijn toch al thanks?), fun stuff, market, "Is: " en "ik ben", de kalender, active topics (ik vond "Wat is er nieuw" en "berichten van vandaag" al dubbel, maar daar zit nog wel een flink verschil in) en al die punten voor verschillende activiteiten in je profiel. Het zijn er nogal wat nu ik het zo opsom :p

Het laatste dat ik nog te melden heb, is dat ik soms mijn topic bekijk in "Te huur". Dat subforum staat helemaal onderaan, maar als je page down gebruikt, dan staan daar nog tientallen statistieken. Die vullen ongeveer anderhalf scherm hier, als je zoveel mogelijk inklapt is het nog steeds een hele pagina. Mijn vraag daarover is, zijn die statistieken zo uitgebreid nodig op de frontpage, of kunnen die net zo goed op een aparte pagina weergegeven worden. Het neemt zoveel ruimte in, het bevat zoveel informatie en ik betwijfel het nut van al die informatie.

Mijn vraag is eigenlijk of ik de enige ben die zich hieraan ergert en de rest erg blij is met al die functies, of ik niet de enige ben en anderen ook vinden dat er ruimte voor verbetering is. Ik hoop dat jullie het opvatten als opbouwende kritiek, want zo is het ook bedoeld :)
 
Serieus mensen stop is met dat gezeur over het "forum wordt traag door mods!!" We draaien op een super snelle server en die kan meer dan genoeg aan.

Voor de rest is het niet perse noodzakelijk. Info onder aan het forum vinden sommige mensen handig (zoals ik) Makkelijk checken wie er online zijn wie er online zijn geweest enzo enzo.

En past het niet op je beeldscherm van je pc? Koop een grotere :p
Past het niet op je beeldscherm van je mobiel? Duhh! :)
 
Op mijn mobiel gebruik ik tapatalk, daarmee gaat op mobiel alles lekker snel.
Als jouw mobiel dat ondersteunt, aanrader om die te gebruiken.

De fun stuff voegt iets extra's toe aan het forum. Dat maakt het wat leuker vind ik.
Alhoewel ik de laatste tijd er niet meer zoveel van gebruik maak, maar heb er ook geen last van.

De statistieken onderaan kan je inklappen per blok, dus als je ze allemaal inklapt, heb je er geen last meer van.
(pijltje op de titelbalk helemaal rechts)

Opbouwende kritiek met duidelijke argumenten en verbeterpunten zijn altijd welkom!


=== edit ===
@ Wouter, de server kan het wel aan, maar het probleem ligt soms aan de kant van de bezoeker.
Ze kunnen op een trage PC of mobiel zitten, dan gaat de boel idd trager omdat er veel geladen moet worden.
 
=== edit ===
@ Wouter, de server kan het wel aan, maar het probleem ligt soms aan de kant van de bezoeker.
Ze kunnen op een trage PC of mobiel zitten, dan gaat de boel idd trager omdat er veel geladen moet worden.

Ikke niet snappe :S Ik zeg zelf ook dat de server meer dan snel genoeg is om alles draaiend te houden en dat de pagina's ook snel geladen worden.
 
Probleem ligt dan dus niet aan onze server, maar aan de PC of mobiel van de bezoeker.
Uitgebreide websites, zoals ons forum, kan dan traag geladen worden door die PC of mobiel.

Bijvoorbeeld een PC die makkelijk Counter-Strike 1.6 kan draaien, maar moeite heeft met COD Black Ops om maar een grove vergelijking te geven.
 
Serieus mensen stop is met dat gezeur over het "forum wordt traag door mods!!" We draaien op een super snelle server en die kan meer dan genoeg aan.

Voor de rest is het niet perse noodzakelijk. Info onder aan het forum vinden sommige mensen handig (zoals ik) Makkelijk checken wie er online zijn wie er online zijn geweest enzo enzo.

En past het niet op je beeldscherm van je pc? Koop een grotere :p
Past het niet op je beeldscherm van je mobiel? Duhh! :)
Ok, ik ben dus blijkbaar niet de eerste. Aan m'n pc en internetverbinding kan het niet liggen, die zijn dik in orde. Dan is het wellicht alleen mijn perceptie. Ik wil geen nieuw scherm kopen, ik wil een forum goed kunnen bekijken op mijn 1680x1050 pixels, zonder al te veel overbodige dingen.

Op mijn mobiel gebruik ik tapatalk, daarmee gaat op mobiel alles lekker snel.
Als jouw mobiel dat ondersteunt, aanrader om die te gebruiken.

De fun stuff voegt iets extra's toe aan het forum. Dat maakt het wat leuker vind ik.
Alhoewel ik de laatste tijd er niet meer zoveel van gebruik maak, maar heb er ook geen last van.

De statistieken onderaan kan je inklappen per blok, dus als je ze allemaal inklapt, heb je er geen last meer van.
(pijltje op de titelbalk helemaal rechts)

Opbouwende kritiek met duidelijke argumenten en verbeterpunten zijn altijd welkom!


=== edit ===
@ Wouter, de server kan het wel aan, maar het probleem ligt soms aan de kant van de bezoeker.
Ze kunnen op een trage PC of mobiel zitten, dan gaat de boel idd trager omdat er veel geladen moet worden.
Tapatalk ga ik proberen, ik was me ervan bewust dat dat een betere oplossing is voor mobiel gebruik. De statistieken krijg ik niet volledig weg, er blijft nog steeds een vol scherm staan na het minimaliseren van een aantal dingen.

Wat ik nu nog zie trouwens, kan er wat meer structuur aangebracht worden in de smilies? Het zijn er zo onmeunig veel, met allemaal een ander soort code, een andere kleur en een andere grootte. Ik wilde niet teveel gaan vergelijken, maar zoals ze dat op het forum van Tweakers hebben vind ik echt perfect. De meest gebruikte staan standaard weergegeven en je hebt nog de keus uit een aantal meer. Daarnaast zijn ze uniform qua kleur, vorm en grootte. Hopelijk willen jullie het een keer objectief vergelijken.
 
Ik ben het compleet met je eens dat er teveel onnodige zaken toegevoegd zijn, maar.. ik ga me daar niet meer verder over uitwijden. Enige dat je terug krijgt is het gezeik van Wouter (sorry Wouter, maar op dat gebied ben je een zeikerd die niet open staat voor suggesties). Als alle mods maar draaien (en ook de Thanks mod draait niet super, maar daar blijf ik niet over door aan het gaan... het zal wel aan de gebruikerszijde liggen).

Serieus mensen stop is met dat gezeur over het "forum wordt traag door mods!!" We draaien op een super snelle server en die kan meer dan genoeg aan.
Men (even naar de forum administrators kijkende) vergeet nogal vaak, dat er ook een aantal plugins draaien die gebruik maken van externe content. Ik noem maar even Tapatalk en Facebook. Het gebeurd regelmatig dat ik onderin mijn browser zie dat deze sites geraadpleegd worden en dat juist daardoor de site traag is. Al tig keer aangekaart / aangegeven...

Dan maakt het geen ruk uit dat je een supersonisch snelle server hebt staan, je bent ook afhankelijk van de drukte op andere sites.
 
Pfff Johnny en ik zitten ons als een kwartier te bedenken hoe te reageren.

Naar mijn smaak zitten er inderdaad teveel toeters en bellen op het forum, maar die kan je inklappen, wegklikken, negeren naar ieder zijn smaak. Baal dat ik ooit 1 keer heb geklikt op die "Ik ben: Sneaky" banner, je kan hem erna niet meer uitschakelen :p In dat vak zitten onder de Feedbackscore, 2 indicators (balletjes) die overbodig zijn en de uitklapbare "Thank Stats" die je al op je profiel super uitgebreid kan nalezen. Die mogen van mij best weg om een strakke, "straight to the point" beknopte gebruikers info weer te geven. Want onder je naam je "Titel", je "mood" en wat je "bent" is wellicht al teveel van het goede.

Maar Tapatalk, TouchBB & Facebook zijn scripts binnen vBulletin die alleen geïnitialiseerd worden mits iemand daar gebruik van maakt en de load absoluut niet kunnen vertragen. Sterker nog Tapatalk en TouchBB werken in tegenstelling tot mobiele browsers deels local. Als ik op mijn iPhone via Safari het forum bezoek, herlaad hij de site constant. Hij haalt letterlijk de hele site opnieuw binnen per pagina die ik bezoek. Tapatalk en TouchBB hebben een eigen layout en halen alleen nieuwe content binnen. Dit komt de gebruiker ten goede qua snelheid, maar ook de server omdat niet telkens de hele site binnengehaald hoeft te worden.

En eigenlijk hoor ik niemand over iets klagen, desnoods als het jullie zo hoog zit is het wellicht verstandig een openbare poll te maken en de gebruikers te laten stemmen wat zij er van vinden?

ps ik vergat nog 1 ding, de handtekeningen van iedereen. Kunnen die niet gelimiteerd worden tot een max aantal tekens en een max formaat afbeelding. Zie nu lappen tekst, filmpjes, je internet snelheid, de weersverwachtingen etc. haha leuk als windows gadget op je desktop als je dat wilt maar nu wordt het een soort nieuws website met tussen elk bericht reclame banners :p

ps waarom is een reputatie en een thanks, is reputatie door thanks niet overbodig geworden? Tevens krijg je credits door activiteit, kunnen die niet gelijk naar je credits total ipv naar savings. Savings heeft toch eigenlijk geen doel, neemt alleen maar weer ruimte in het venster in.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn smaak zitten er inderdaad teveel toeters en bellen op het forum, maar die kan je inklappen, wegklikken, negeren naar ieder zijn smaak. Baal dat ik ooit 1 keer heb geklikt op die "Ik ben: Sneaky" banner, je kan hem erna niet meer uitschakelen :p In dat vak zitten onder de Feedbackscore, 2 indicators (balletjes) die overbodig zijn en de uitklapbare "Thank Stats" die je al op je profiel super uitgebreid kan nalezen. Die mogen van mij best weg om een strakke, "straight to the point" beknopte gebruikers info weer te geven. Want onder je naam je "Titel", je "mood" en wat je "bent" is wellicht al teveel van het goede.

i agree!


Maar Tapatalk, TouchBB & Facebook zijn scripts binnen vBulletin die alleen geïnitialiseerd worden mits iemand daar gebruik van maakt en de load absoluut niet kunnen vertragen.

Oneens,

Ik maak GEEN gebruik van Facebook en toch laadt hij elke keer pagina's van Facebook, of ik het nou wil of niet. Als hij al die pagina's heeft uitgelezen/geladen, komt het gedeelte van het forum naar boven....
In de meeste gevallen doet hij er 2 ~ 5 seconde over om de pagina te weergeven (uitgezonderd als je pagina's in een topic request).


Wat ik wil voorstellen is om ALLE geïnstalleerde mods openbaar te maken in een lijst en de gebruikers te laten stemmen welke mods wel en niet verder mogen doormiddel van een poll.

Statistieken:
Onderwerpen
7.547
Berichten
153.702
Leden
2.243
Actieve Leden
441


Laten we zeggen dat 25% van de gebruikers (actieve gebruikers) gestemd moet hebben. Er kunnen wel 100.000 mods geinstalleerd worden, maar als ze niet gebruikt worden, kunnen ze net zo goed weg.
 
Haha goed idee, dat van Facebook snap ik alleen niet.

Ik heb me niet ingelogd in Facebook en zie alleen maar de inlog knop boven. Wat en waar laadt hij dingen, ik zie dat nergens gebeuren.

Tevens kan je wel al een paar mods uitschakelen in je instellingen maar die zijn alleen van toepassing op jezelf. Ik zou graag andersmans troep uit willen zetten.

Tevens Wouter geen verwijt naar jou toe hoor, snap absoluut dat je ontzettend veel tijd erin hebt gestoken. Hulde hiervoor!

Alleen qua smaak houd ik persoonlijk meer van strak, zakelijk, straight to the point zonder toeters en bellen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.
 
Even uit de source van dit topic gepikt:

<iframe id="fb_likeframe" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fforum.highflow.nl%2Ff36%2Fforum-te-uitgebreid-teveel-opties-en-addons-9703%2F&layout=standard&show_faces=false&width=260&action=like&font=tahoma&colorscheme=light&height=27" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true"></iframe>

Dit doet hij dus voor elk topic!

http://www.facebook.com/plugins/like.php
Dat is dus hetgene dat elke keer geladen wordt. Het is leuk en aardig, een dergelijke "migratie", maar voor de mensen die het niet gebruiken totaal overbodig. Registreer je dan op de Facebook pagina van Highflow.
 
Even uit de source van dit topic gepikt:



Dit doet hij dus voor elk topic!

http://www.facebook.com/plugins/like.php
Dat is dus hetgene dat elke keer geladen wordt. Het is leuk en aardig, een dergelijke "migratie", maar voor de mensen die het niet gebruiken totaal overbodig. Registreer je dan op de Facebook pagina van Highflow.

Vind jij dat veel? Doet de 1 hondertste over om te laden.
 
jah, dat dacht jij:

even een test op een langzame verbinding, 6mbit down, 0.5mbit up

data die ik uit firebug kan halen
plugins/like.php :: 3.6kb, load time: 250ms

dat is dus alleen de basis code van de facebook plugin, zodra die start laad hij nog een paar bestanden .. deze zijn echter randomly generated door facebook (om caching te voorkomen denk ik)
rsrc.php/v1/yh/r/Lb9IM34JYOd.css :: 7.2kb, load time: 1.7s
rsrc.php/v1/y-/r/jDl2O6ZuAyq.js :: 11.3kb, load time: 10ms
rsrc.php/v1/yV/r/fYCtCC9vt6a.js :: 8.5kb, load time: 40ms
rsrc.php/v1/yb/r/L3FY8rq7mCY.js :: 18.1kb, load time: 58ms
rsrc.php/v1/yd/r/arTTTCnWuKR.js :: 23.7kb, load time: 112ms

om on-topic te blijven.. dit merk je dus alleen op trage verbindingen, en mij boeit het weinig wat er wel of niet bij een forum zit, zolang je maar kan posten....
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
Freddy Nieuwe forum categorie voor virtueel flipperen :) Virtual Pinball / Flipperkast 4
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Freddy Forum update -> Failed HighFlow Forum 3
Freddy HighFlow Forum Credits, forum activiteit beloond! HighFlow Forum 66
Freddy Forum Give Away actie: Cooler Master Nepton 140 en 280! (tot 31 oktober 2014) HighFlow Computer Cooling Shop 55
L Nieuwkomer op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Freddy HF Forum OCZ Vertex 3 120GB actie HighFlow Computer Cooling Shop 14
X-Tripiot DJ Skills forum.. Algemene Discussies 67
DjangoSoe Sneltoetsen op het forum. HighFlow Forum 14
stigma Nieuwe "water"coole forum hopper Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
DieHard Highflow Forum malware waarschuwing (link naar een andere site) HighFlow Forum 3
XenoMorpH Naam wordt niet goed weergegeven bij inloogen forum HighFlow Forum 5
D Hulp gezocht forum instellingen. Algemene Discussies 2
R Even Voorstellen, nieuw forum lid Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 18
J Forum en spam? HighFlow Forum 25
Cygnitr0n Chrome App voor HF Forum HighFlow Forum 0
Freddy Subforum "Forum Games" :) Forum Games 1
Johnny Forum is enorm traag! HighFlow Forum 22
J Joost - Joost Streefkerk - i5 Alternate ( moet hem nog winnen: zie dit forum ;) ) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Freddy RC Auto / voertuigen forum :) Gadgets 2
D Wat moet je hebben en kunnen voor een goed forum te bouwen. Algemene Discussies 90
thijs2163 Breedte van forum HighFlow Forum 4
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
Source [CANCELLED]Te huur sub-forum. Verkocht 13
Wouter Forumon forum game. HighFlow Forum 8
Wouter Hoe vinden jullie het forum lopen op dit moment? HighFlow Forum 20
Wouter We are back!!! :D Nieuw forum, wat vinden jullie ervan tot nu toe? HighFlow Forum 29
Wouter Forum upgraden. Offline voor kort tijd. HighFlow Forum 1
Wouter Forum voor onbepaalde tijd offline. HighFlow Forum 8
Wouter Nieuw forum komt er aan. HighFlow Forum 66
Sw333t Forum Plugins/Mods voor fun, wel of niet doen? HighFlow Forum 21
Wouter Forum Addons Uitleg Topic HighFlow Forum 3
Wouter De HighFlow Forum Team lijst HighFlow Computer Cooling Shop 2
Wouter Reden forum traag HighFlow Forum 37
F Nieuw op het forum Waterkoeling 8
Freddy Storing webshop en forum afgelopen weekend HighFlow Computer Cooling Shop 0
Xtrafresh Taalgebruik en spelling van berichten op het forum HighFlow Forum 114
Quadcore Forum traag , maar webshop is oke HighFlow Forum 9
Freddy Nieuwsbericht: [HF] Clan, nieuwe leden op het forum HighFlow Forum 11
Freddy Nieuwe forum Header HighFlow Forum 9
Wouter Wat mis jij nog op het forum? Meld het hier! HighFlow Forum 51
RRPhantom iPhone versie van forum? HighFlow Forum 37
Robin Forum hosten, help!! Hardware & Software 5
Freddy Forum weer online HighFlow Forum 15
Killerbee [Forum Game]Picture Wars! Algemene Discussies 132

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan