• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Flow meter of niet ?

KnikkerBak

New member
Ik denk in m’n setup nog een flow meter te willen, ik zeg dus denk want ik lees her en der dat er verschillende meningen over zijn…

Mijzelf lijkt het me erg handig om te weten of de flow nog goed is en daarbij eventueel een alarm op te kunnen zetten maar ik ben natuurlijk maar een noob :eusa_shifty:

Iemand die daar een goede uitlag van kan geven en eventueel iets kan aanraden?

Een aquaero ziet er schitterend uit maar kost dan ook een aardige duit en ik weet niet of ik em volledig gaat benutten, al kan ik er dan wel gelijk een temp sensor op aansluiten, die ook wil :)
 
Ik heb in mijn eigen watergekoelde PC's nooit een flowmeter gebruikt, omdat ik altijd een doorzichtige reservoir en zijraam heb gehad, waarmee ik het water in het reservoir zie bewegen.
Zo hou ik in de gaten of de pomp het nog doet.

Maar bij mijn volgend systeem ga ik wel een flowmeter tussen plaatsen, dat geeft denk ik toch wel een veiliger gevoel (tijdens gamen check je niet zo gauw of je temps of flow :p).

Pompen van tegenwoordig zijn ook sterk genoeg voor een flowmeter.
 
Het lijkt mij makkelijker om een thermische beveiliging in te stellen dan een flow-beveiliging.
CoreTemp heeft namelijk een heel handige shut off functie bij een zelf in te stellen temperatuur.

Een flowmeter is namelijk vaak lastig aan te sluiten omdat de pulse rate anders is dan die van een fan.
Daardoor moet je vaker dure apparatuur aanschaffen zoals de Aquero series.
In mijn ogen is het voldoende om een kleine visuele flow meter te installeren, zodat je met een kleine blik kan zien of het uberhaupt nog draait.
Daarmee bedoel ik een meter zoals deze: GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Transparent

Maar aan de andere kant kan het natuurlijk heel leuk zijn om een betere meter te nemen en fatsoenlijke software, en dan kan je ook beter de invloeden van hoek fittingen en blokken op je flow bekijken bijvoorbeeld. Mocht je je daarvoor interesseren.
 
Die Koolance heb ik zien staan en even in de winkelwagen gehad, maar ik twijfelde of de doorstroming ervan wel hoog genoeg is dus heb ik em uiteindelijk niet bij m'n bestelling gedaan
Ik gaat het nu even doen met de spullen die onderweg zijn en dan kan ik volgend jaar als de vrouw is bijgekomen nog eens kijken voor wat upgrades :)
Bedankt voor de reacties
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Slader Bitspower flow meter Waterkoeling 4
Freddy Touchaqua XYZ Reservoir / Pump Combo with built in Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M Welke flow meter Waterkoeling 19
88Gamer88 Vraag: Aquaero 6 LT / High flow meter USB 53129 Waterkoeling 1
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
H flow meter aansluiten op moederbord Waterkoeling 3
S GMR AFS1-T (electronic) Flow Meter G1/2 AG Clear Handleidingen en Installatie Tips 0
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
C flow meter Waterkoeling 4
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
arwin74 [VERKOCHT] Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (High Flow) Verkocht 13
ShockRaver Wanneer is "GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Clear" op voorraad? HighFlow Webshop 1
A Vraag over electronische flow meter Waterkoeling 0
A Elextronische flow meter vraagje Waterkoeling 1
C GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Clear Waterkoeling 26
D flow meter vraagje Waterkoeling 8
M hoe werkt de flow meter GMR AFS1-T? Waterkoeling 2
M Flow meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy GMR AFS1 Flow Meter, fitting installatie Handleidingen en Installatie Tips 33
Bl4ckj4ck666 flow indicator Waterkoeling 8
Bl4ckj4ck666 Barrow slf-v1 flow indicator Waterkoeling 7
M aqua computer high flow next en andere zaken Waterkoeling 0
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
Jason Thermaltake Pacific TF2 Temperature and Flow Indicator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB – Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Flow Indicator D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation PrimoChill FI-V-BR Vortex Black POM Flow Indicator - Blood Red HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
GrimmReaperNL Barrow flow indicator Waterkoeling 4
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
anub1s18 is er een aangerade minimum flow rate? Waterkoeling 2
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
G Aanpassing flow Waterkoeling 2
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
M Flow rate problem Waterkoeling 10
TinusB Black Ice 420 gts x flow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A bitspower flow sensor Waterkoeling 0
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
A Bitspower flow indicator BP-FI-CLBKBK, dopjes weglaten? Waterkoeling 1
Tath Nu Bitspower 16 mm tubing nu in lengtes van 1000 mm "Meer Flow" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G Flow invloed op koelprestaties Waterkoeling 2
B Aqua-Computer Flow sensor high flow USB Waterkoeling 5
A flow te laag? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan