• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Flipmode

Dat doe je netjes zeg! Puur vakwerk dit. Die afgewerkte las is echt zo strak.

Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken! Waar ga je deze case trouwens voor gebruiken? Server/show of puur iets omdat je geen zin hebt om stil te zitten?

nice! i wish i knew how to amke these kind of thigns!

Thanks and you can learn everything.

Verry nice :D!

Supper netjes :D!

Dank je. :)

Ziet er supergoed uit!

Dank je. :)

Verzonden vanaf mijn iPhone 4 met TapaTalk.

Dat doe je netjes zeg! Puur vakwerk dit. Die afgewerkte las is echt zo strak.

Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken! Waar ga je deze case trouwens voor gebruiken? Server/show of puur iets omdat je geen zin hebt om stil te zitten?

Bedankt voor je compliment en het is een combinatie van beide. :)

Ik denk een combinatie van je laatse zin ;)

Voor de show, en iets omdat je hij geen zin heeft om stil te zitten, En uiteraard een nieuwe Hobby erbij heeft ;)

Je hebt gelijk Kenneth voor de show en ik kan niet stil zitten en natuurlijk is het hobby. :D

Sponsor update.

EKWBbanner.jpg

Home | EkWaterBlocks

Vandaag heb ik een pakketje van ekwb mogen ontvangen.

ekwb1.jpg

EKWB sponsort mij een 420 rad en een cpu blok.

EK-Coolstream RAD XTC 420 triple

ekwb3.jpg

EK-Supreme HF

ekwb4.jpg

Thank you EKWB and specially Gregor.

Update 4.

Vandaag ben ik weer bezig geweest.Als eerste heb ik een proef plaat gemaakt voor de mobotray.Hiervoor heb ik een strook geknipt op de juiste lengte maat en gekeken of mijn berekeningen kloppen.

25jun1.jpg

De strook past zoals verwacht dus nu kan ik de plaat gaan optekenen in het tekenprogramma van de lasersnijder.

25jun2.jpg

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met het custom reservoir.Het komt achter het voorfront te zitten dus ik heb geen kijkvenster nodig maar het moet er wel strak uitzien.

Eerst maar eens de plaatjes knippen en 2 hoeklijntjes zetten.Hiervoor heb ik 2,4 en 5 mm aluminium voor gebruikt.

25jun4.jpg

De gaten boren en tappen met g1/4 draad voor de fittingen en de vulplug.

25jun5.jpg

Nu dat klaar is is het tijd om het reservoir in elkaar te gaan hechten.

25jun6.jpg

25jun7.jpg

25jun8.jpg

En natuurlijk aflassen.

25jun9.jpg

Omdat er nogal wat vragen waren betreft het afwerken heb ik maar wat foto's geknipt van het afwerken en natuurlijk wat uitleg erbij.Het afwerken met het benodigde gereedschap.

25jun10.jpg

Eerst slijpen ik de grote vlakken vlak.

25jun11.jpg

Dan slijp ik aan elke kant een radius.

25jun12.jpg

Dan schuur ik alle vlakken glad en ook elke radius.

25jun13.jpg

Meteen de hoeklijntjes om het reservoir te bevestigen eraan gelast en hier is het eindresultaat.

25jun14.jpg

Gaten geboord in de bak en het reservoir bevestigd.

25jun15.jpg

25jun16.jpg

Dat was het weer voor vandaag.

Kleine update.

Op een ander forum werdt me verteld dat een aluminium reservoir geen verstandige keuze was i.v.m corrosie i.c.m koper.Om geen risico te lopen heb ik er voor gekozen om een nieuw reservoir te maken van rvs.Een rvs reservoir gebruik ik ook in mijn desk en ik heb geen last van corrosie.

Ik ben vanmorgen al vroeg naar mijn werk gegaan om een nieuw reservoir te maken.De procedure is hetzelfde dus nu alleen de foto's.

rvs1.jpg

rvs2.jpg

rvs3.jpg

rvs4.jpg

rvs5.jpg

Dit was het weer voor vandaag.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Flipmode Flipmode introducing =) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan