• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Flipmode

PasLis

New member
Beste modders,

Na het maken van 2 Desks waaronder deze [CiP]Desk Art - Casemodding - GoT is het nu tijd voor iets anders wederom betreft het hier een scratchbuild maar dit keer wordt het een tower.

Flipmode-intro.jpg


Waarom de naam Flipmode is omdat ik het moederbord onder 45 graden ga plaatsen en omdat ik de tower ga voorzien van 2 Koenigsegg deuren.Het water reservoir komt achter het voorfront en de pomp komt ook achter het voorfront.De tower wordt voorzien van een 360 rad en 10x 120mm casefans.Er zijn nog wat zaken die niet op de tekeningen staan maar die komen vanzelf voorbij.

De tekeningen van de tower.

FlipmodeDraw.jpg


Het materiaal wat ik ga gebruiken zal een combinatie zijn van staal en aluminium en of rvs.De kleur van het geheel heb ik al in mijn hoofd maar naarmate de build vordert kan dat nog veranderen.Het doel is om er alles zo strak en clean mogelijk uit te laten zien.

Hardware :

Proc : i5 750
Mobo : Asus P7P55D
Mem : 8gb corsair dominator 1600c8
Vid : ATI Radeon 4870x2
Sound : Onboard
Hdd 1 : OCZ vertex 2 60gb
Hdd 2 : WD raptor 150gb
Hdd 3 : WD raptor 150gb
Psu : Cooler Master Silent Pro Gold 800W

Cooling :

Pump : Laing DDC-1Plus MCP355 + Bitspower top
Rad : EK Coolstream XTC 420
Res : Custom
Vga : Bitspower black freezer
Cpu : EK Supreme HF
Mem : Bitspower galaxy freezer

Sponsors :

EKWBbanner.jpg


Bitspowerlogo2.jpg


Coolermasterbanner.jpg


lamptron.jpg


Nu is het tijd om wat werk te gaan verrichten.

Het frame.

Eerst alles maar eens gaan zagen.

flip1.jpg


flip2.jpg


Het zaagwerk is voltooid dus nu het samenstellen.Eerst even een opspanning maken om alles haaks aan elkaar te lassen.

flip3.jpg


Hieronder heb ik nu 4 haakse hoeken gelast die de zijkanten gaan vormen.

flip4.jpg


De zijkanten.

flip5.jpg


flip6.jpg


flip8.jpg


De zijkanten zijn nu klaar dus kan ik het gehele frame gaan samenstellen.

flip9.jpg


flip11.jpg


flip12.jpg


Het frame is klaar dus nu moeten er nog plaatjes in voor de stelvoeten.De plaatjes zijn voorzien van puntlasmoeren.

flip13.jpg


flip14.jpg


De plaatjes heb ik in het frame gelast en het frame heb ik afgewerkt en er tijdelijke stelvoetjes ingeplaatst.

flip15.jpg


flip16.jpg


flip17.jpg


flip18.jpg


Het frame is klaar en dus nu zijn de custom scharnieren aan de beurt voor de koenigsegg deuren.

Koenigsegg20CCX20Door.jpg


De tekeningen van de custom scharnieren in solidworks.

schar1.jpg


schar2.jpg


De scharnieren worden op dit moment gemaakt dus tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:
Update 1.

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met de beplating.Ik heb voor aluminium gekozen om het allemaal niet te zwaar te maken.Dit keer geen lasersnijder maar gewoon lekker oldskool.

Eerst maar eens wat materiaal pakken en knippen maar.

6jun1.jpg


Meteen even uithoeken.

6jun2.jpg


6jun3.jpg


De gaten aftekenen.

6jun4.jpg


Boren en verzinken.Ook even een m4 boutje gepakt er vervolgens de diepte afgesteld.

6jun5.jpg


6jun6.jpg


6jun11.jpg


6jun7.jpg


De bak die achter het voorfront komt ook maar even geknipt en gezet.

6jun10.jpg


Samenstellen.

6jun8.jpg


6jun9.jpg


6jun12.jpg


6jun13.jpg


6jun14.jpg


6jun15.jpg


6jun16.jpg


6jun17.jpg


Dit was het weer voor vandaag en zoals altijd gaan we weer vrolijk verder.
 
Update 2.

Vandaag ben ik ook weer bezig geweest met tekenen en natuurlijk wat mod werk.

Ik heb eerst gaten geboord van 3,5mm en vervolgens getapt met een m4 tap.Als je tapt met een accuboormachine zorg dan wel dat je een vrij nieuwe tap hebt en gebruik tap olie.

13jun1.jpg


Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de achterwand en daarbij heb ik een slijptol gebruikt.Let wel op gebruik nooit een slijptol zonder beschermkap.Ik was te lui om een andere slijptol te nemen met het risico dat ik in mijn vingers slijp met alle gevolgen van dien.

13jun2.jpg


De gaatjes boren en verzinken voor de backplate.

13jun3.jpg


13jun5.jpg


Ik had nog een backplate liggen dus die heb ik gebruikt.

13jun6.jpg


Een stukje 5mm plexi voorzien van tapgaten.

13jun7.jpg


Samenstellen met tijdelijke m4 boutjes want die worden vervangen door zwart verzonken m4 boutjes.

13jun8.jpg


13jun9.jpg


13jun10.jpg


En tot slot alles in het frame schroeven.

13jun11.jpg


13jun12.jpg


13jun13.jpg


13jun14.jpg


Ik vindt het wel leuk om het gewicht bij te houden van case dus na deze update zit de case op een gewicht van 12 kilo.

13jun16.jpg


Tot de volgende update maar weer.
 
Mijn volgende project is ook al in de maak en ik heb alvast een fangrill gemaakt om een idee te geven hoe groot het project wordt.Het wordt alleen moeilijk om er casefans voor te vinden denk ik.Zoals je op de foto kunt zien zal het weer een tower mod worden. :D

Fangrill.jpg


Ondertussen gaan we weer vrolijk verder.
 
Mijn volgende project is ook al in de maak en ik heb alvast een fangrill gemaakt om een idee te geven hoe groot het project wordt.Het wordt alleen moeilijk om er casefans voor te vinden denk ik.Zoals je op de foto kunt zien zal het weer een tower mod worden. :D

Fangrill.jpg


Ondertussen gaan we weer vrolijk verder.


Salontafel jonge :D!

weet dat t niet klopt, maar speciaal is t wel :p
 
Update 3.

Vandaag ben ik weer bezig geweest.Eerst heb ik de bak die achter het voorfront komt geboord en verzonken en heb ik de gaten geboord en getapt in het frame.Toen ben ik met het scharnier voor de deur aan de slag gegaan.

Het scharnier is gemaakt van rvs met daarin messing bussen die dienen als lager.De as is ook gemaakt van rvs en daarin zit een gaatje met m4 draad waar een schroef in zit die dient als de aanslag.

18jun1.jpg


18jun2.jpg


18jun3.jpg


18jun4.jpg


Vervolgens heb ik een gat voor de as geboord en de gaten om het scharnier vast te zetten in de bak.

18jun12.jpg


Toen het scharnier vastgeschroefd in de bak.

18jun13.jpg


18jun14.jpg


Nu is het frame voor de deur aan de beurt.Het materiaal wat ik daarvoor gebruik is aluminium koker van 20mm.Alles uitgemeten en zagen maar.

18jun5.jpg


18jun6.jpg


18jun7.jpg


Het zaagwerk is klaar en het samenstellen van de deur kan beginnen.

18jun8.jpg


18jun9.jpg


18jun10.jpg


Meteen ook maar even afwerken.

18jun11.jpg


Vervolgens heb ik een aluminium plaatje gemaakt met een gat voor de as en 2x m4 tapgaten en het plaatje in het frame gelast.

18jun15.jpg


Toen heb ik hetzelfde plaatje ook van rvs gemaakt en dat schroef ik tegen het aluminium plaatje aan.

18jun17.jpg


Nu even alles uitmeten en de as kan aan het rvs plaatje gelast worden en is het frame voor de deur klaar.

18jun16.jpg


Het eindresultaat is precies zoals ik het verwacht had.Het werkt perfect.

18jun22.jpg


18jun21.jpg


18jun19.jpg


18jun20.jpg


18jun18.jpg


Dit was het weer voor vandaag.Tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Flipmode Flipmode introducing =) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan