• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fittingen verspreiden raar geurtje

Barranda

New member
Hallo allemaal,

Ik heb nu iets langer dan een half jaar waterkoeling in mijn pc zitten en dit bevalt mij zeer goed (GPU+CPU).
Ik gebruik daarvoor 2x 240 rads in een CM 690 II advanced kast, en dat bevalt mij net zo goed =p
Maar nu begon ik maandag een raar geurtje te ruiken in mijn computer. Het deed mij denken aan zo'n kleine racebaan waarmee je met z'n tweeen kunt racen.. Maar dan veel sterker.. niet lekker in ieder geval =p
Gisteren heb ik de pc weggebracht, bang dat de voeding oid kapot zou gaan als ik er langer mee zou doorgaan.
Vandaag ben ik gebeld dat ze hebben gekeken wat het was maar ze hebben niks kunnen vinden. Temperaturen overal goed (waterkoeling he =p) en ook geen condensatoren die op springen stonden. Toen hebben ze mij verteld dat misschien deze geur veroorzaakt kon worden door de fittingen die ik gebruik. Door een bepaalt vet/olie die erin zit, zou dit zo gaan ruiken..
Nu hebben ze gezegd dat ze niet al te veel verstand van waterkoeling systemen hadden, maar de voeding is dus niet kapot.

Nu mijn vraag aan jullie, na deze lap tekst, kan het echt zo zijn dat de fittingen deze geur hebben kunnen veroorzaken?

ps:
Deze fittingen heb ik erin zitten:
Deze
En deze
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik geloof er niks van dat die fittingen een geur verspreiden...
(nou is mijn ervaring dat 90 procent van de werknemers in pc zaken echt geen kont van pc's weet)

kan je misschien een paar pics uploaden van jou systeem?? (open en vanuit meerdere hoeken)
ook een screenshot met cpu-z met alle verschillende tabbladen open
 
Dat hoor ik voor het eerst. :) Ik denk vrijwel zeker dat de fittingen niet voor welke geur dan ook kunnen zorgen.

Bedoel je de geur van verschroeid rubber?

Van je waterkoelset zou het eventueel mogelijk heel misschien dan de pomp kunnen zijn. Dat is het enige waar bewegende delen in zitten.
Wat voor pomp heb je?

Of anders massa's bedorven algen of iets dergelijks in je water. Maar ik denk dat dit je anders wel opgevallen was.
 
Hallo allemaal,

Toen hebben ze mij verteld dat misschien deze geur veroorzaakt kon worden door de fittingen die ik gebruik. Door een bepaalt vet/olie die erin zit, zou dit zo gaan ruiken..
Nu hebben ze gezegd dat ze niet al te veel verstand van waterkoeling systemen hadden, maar de voeding is dus niet kapot.

Nu mijn vraag aan jullie, na deze lap tekst, kan het echt zo zijn dat de fittingen deze geur hebben kunnen veroorzaken?

vet of olie in fittingen waar dan?
gok ook eerder op ergens een plukje stof of toch wel eventueel de voeding want een voeding testen is nu eenmaal niet zo simpel...
Greetz B0B0
 
Straks kan ik de pc weer ophalen, dan zal ik screenies posten en foto's maken..
Stof lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Tenminste, nadat ik het begon te ruiken heb ik eerst alles schoongemaakt. Inclusief de koelblokken eraf halen, schoonmaken en weer opnieuw bevestigen. Daarna hele kast ook stof vrij gemaakt, inc de rads..
Nu zag ik wel dat 1 van de fittingen een beetje groenig spul had, op het schroefdraad waar die een rad in gaat.. Kan dit algengroei zijn? Verder in de loop heb ik nergens algen kunnen ontdekken.. Ik gebruik ook gewoon deze vloeistof, die moet goed zijn toch?

Edit:
Ok, hier zijn wat foto's
cpuz.png

img1853e.jpg

img1856v.jpg

img1857z.jpg

Dit pompje heb ik toen bij aquatuning besteld (sorry!!! 2e bestelling was wel bij Highflow hoor!)
 
Laatst bewerkt:
dat groen kan ook beetje koperoxidatie geweest zijn ziet er toch vrij proper uit allemaal...
misschien je voltages van je voeding eens loggen zien wat die doen
Greetz B0B0
 
Ja, heb net weer geroken =p
Nu lijkt het toch echt van mijn voeding af te komen.. Pomp ruikt naar niks, terwijl vooral bij het moederbord het ruikt. Nu heb ik ook aan de achterkant van de voeding geroken, en daar lijkt de geur ook vandaan te komen. Toch maar snel loskoppelen en RMA opsturen naar Alternate?

Enne, ik heb een I7 920 die eerst was geclockt op 4 Ghz, en een gtx460 1 Gb die ook maximaal overclockt was (voltage unlock, kwam tot 1200mV) Is een 700W voeding dan wel genoeg, lijkt me wel toch?
 
Toen ik hem ben gaan lek-testen rook ik niks.. De geur is ook niet erg sterk als de computer idle draait. Pas als ik een game ga spelen oid dan begint ie te ruiken. Kan het zijn dat ie dan hard moet werken en het niet meer trekt?
 
Nou, de voeding buiten de kast en toen aangesloten. Computer start op en ging gelijk weer uit. Nog een keer aan, en weer uit. Bleek dat de pomp het niet deed.. Boem! 95 graden op de CPU.. kan het zijn dat de pomp kapot ging en daardoor de voeding?

Nouja, ik ga alle onderdelen opsturen samen met de SSD Die afgelopen maand ook kapot ging.. wat een pech :p

Nog even een ander vraagje:
Ik ben van plan om 2 loops ervan te gaan maken. Ik neem aan dat de temperatuurverschillen vooral zullen liggen bij load.. is het dat waard? Aangezien mijn GPU overclockt algauw richting de 70 graden loopt..
En wat zijn dan 2 mooie stille pompjes die niet al te duur zijn?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason 60% SALE ?️ op Coolforce CF1 Compressie/ Adaptor Fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
Freddy EK-Torque fittingen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
M Veilige hardtube fittingen Waterkoeling 13
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
P Juiste fittingen Waterkoeling 3
Bas9466 alphacool 90 graden 10x13 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Fittingen spuiten Waterkoeling 2
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
volcom 4x 90 degree rotary g1/4 fittingen Gevonden 1
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
D Alphacool fittingen op Alphacool UT60 Handleidingen en Installatie Tips 3
Freddy *VERKOCHT* Aanbieding: Doosje Feser Fittingen €50,- HighFlow Computer Cooling Shop 3
Hightower feser tfc f1 90 graden fittingen. HighFlow Webshop 2
l3p [CANCELLED] Bitspower fittingen! Verkocht 0
aadje93 Lekgevoeligheid SLI/crossfire fittingen Waterkoeling 0
M Fittingen D5 pomp Waterkoeling 1
gerjanlubbers [IN-ACTIVE] 2 EK en 8 Feser fittingen. Verkocht 0
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
P [ADVIES] fittingen Waterkoeling 2
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower Fittingen aangeboden! Verkocht 1
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
melchiortheijs [tka-fittingen} Verkocht 0
Oli4v [TKA-Fittingen] Bitspower 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) schroeffittingen Verkocht 1
H [TKA-DIV] Waterkoeling onderdelen + Bitspower fittingen Verkocht 9
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 2
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
DutchChilles Rubber ringen van fittingen en mineraal olie Hardware & Software 3
TeQ99 [IN-ACTIVE] Diversen Fittingen 8mm Verkocht 1
canonchiel [VERKOCHT] Allerlei Fittingen Verkocht 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan