• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fittingen, reservoir en pomp mounts.

k.klootwijk

New member
Hallo!

Ik heb ongeveer een half jaar geleden hier loop gekocht en die werkt prima!
Maar het is tijd voor een hardware upgrade!
Mijn huidige loop is blauw (ivm met componenten die blauw zijn)
Maar mijn nieuwe mobo en geheugen word rood.
Ik wil dus nieuwe fittingen, nieuwe slangen en nieuwe vloeistof kopen.
Nu heb ik een pomp die 1/2 aansluitingen heeft, namelijk: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting.
Maar ik weet niet of ik wel 2x 1/2 compression fittings op mijn cpu koeler naast elkaar kan zetten (word denk ik beetje krapjes). CPU koeler: XSPC RayStorm CPU WaterBlock Intel - XS-RAYS-INT.

I
k zat er dus aan te denken om 3/8 slangen te nemen, maar dat past dus weer niet op mijn huidige pomp, zijn daar misschien verloop stukjes voor???

Ik wil mijn pomp fatsoenlijk monteren onder mijn reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK , die staat nu namelijk gewoon los in mijn kast omdat er nergens goede montage opties zitten in mijn kast (corsair air 540)... Ik weet dat er een mount is voor mijn bitspower reservoir (gaat binnekort in bestelling) maar ik weet niet of ik daar precies onder netjes mijn pomp kan mounten.
Heeft er iemand misschien een oplossing voor mijn problemen :)?

Alvast bedankt!
 
Heb alles besteld! komt allemaal morgen binnen als t goed is. he uiteindelijk toch de 2 adaptertjes gekocht. En ik zal erg creatief moeten zijn met het mounten van m'n pomp.

Nou heb ik nog 1 probleempje met het drainen, want ik heb geen drainpoint in mijn systeem, maar wel een extra port boven op mijn bitspower reservoir. Kan ik daar ook gewoon een slangetje op aansluiten en mijn kast omdraaien?

en als laatste, als ik de huidige kleur goed uit mn loop wil hebben (ik neem nieuwe slangen!) moet ik m'n loop dan eerst goed door spoelen met Demi water of moet ik alles leeg laten lopen en de componenten los halen en individueel door spoelen?
 
Denk dat je morgen alleen nog maar aan het spoelen bent, het kan soms wel even flink duren voordat al die kleurrommel eruit is.

Blauw en rood vormt samen paars, lijkt me niet dat je dat wilt :103:.
 
haha shit... Heb nu nog geen fitting om op m'n reservoir te zetten... krijg ik morgen pas.. Kan ik niet gewoon m'n moederbord eruit halen en een slangetje van mn cpu koeler afhalen? of moet het persee onderaan m'n loop zijn? dan zou ik namelijk alvast kunnen beginnen. :p
 
Dat kan ook, maar er komt dan ook water uit de fitting van jouw CPU cooler, dat kan een kliederboel worden.

Als je nog reserve slang hebt, zou je ook ergens een slang kunnen doorknippen en de twee losse stukken boven een emmer houden.
 
Helemaal vergeten het resultaat te laten zien!!
Bij deze alsnog!

Before:
DSC_0358.jpg

En After:
DSC_0365.jpg
(Dacht dat de reservoir mount voor fans was hehe, dus heb ff moeten improviseren met mn eigen moertjes en boutjes :p)
Nog een (verticale) foto van de voorkant!
DSC_0367.jpg

Moet eerlijk zeggen dat de 2e keer waterkoelen me beter af is gegaan dan de 1e keer hehe :)
Super tevreden met het resultaat!

Hoor graag tips/tops! :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
vincent [VERKOCHT]Bitspower,fittingen,pomp,reservoir,fancontroler Verkocht 8
Joren [GEVONDEN] Tube reservoir en fittingen. Gevonden 2
S XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir, fittingen meegeleverd? Waterkoeling 7
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
Ruud Welke fittingen? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua Computer fittingen,fans,radiator etc... Handleidingen en Installatie Tips 5
Jason 60% SALE ?️ op Coolforce CF1 Compressie/ Adaptor Fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Bokeh Bitspower reserve rubbers voor EMLA16 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy EK-Quantum Torque Satin Titanium, nieuw 'kleurtje' fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
G EK Black Nickel Fittingen krijgen raare vlekken Waterkoeling 2
B Welke fittingen en/of overdruk ventiel Waterkoeling 14
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
Freddy EK-Torque fittingen! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
V Welke fittingen? Koppelstuk, male-male en female-female Advies Waterkoeling Setup 1
FactoryDefaults [TKA Diversen] Bitspower fittingen | waterblocks| res | en meer! Verkocht 4
Freddy 40% Korting op Fittingen met EKWB Supremacy EVO waterblokken HighFlow Computer Cooling Shop 0
Xtrafresh Watersnood: twee fittingen in de buurt van den Bosch nodig! Gevonden 2
M Veilige hardtube fittingen Waterkoeling 13
H Welke Fittingen Waterkoeling 2
P Juiste fittingen Waterkoeling 3
Bas9466 alphacool 90 graden 10x13 fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Fittingen spuiten Waterkoeling 2
TinusB Fittingen D5 mod top Waterkoeling 2
D PrimoChill Revolver SX fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welke fittingen worden hier gebruikt? Waterkoeling 6
volcom 4x 90 degree rotary g1/4 fittingen Gevonden 1
D fittingen en tubing Waterkoeling 3
E Zwarte fittingen niet meer zwart Waterkoeling 3
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
P Advies Acrylic tube 12/10mm, welke fittingen? Advies Waterkoeling Setup 9
D Alphacool fittingen op Alphacool UT60 Handleidingen en Installatie Tips 3
Freddy *VERKOCHT* Aanbieding: Doosje Feser Fittingen €50,- HighFlow Computer Cooling Shop 3
Hightower feser tfc f1 90 graden fittingen. HighFlow Webshop 2
l3p [CANCELLED] Bitspower fittingen! Verkocht 0
aadje93 Lekgevoeligheid SLI/crossfire fittingen Waterkoeling 0
M Fittingen D5 pomp Waterkoeling 1
gerjanlubbers [IN-ACTIVE] 2 EK en 8 Feser fittingen. Verkocht 0
S EK-Fittingen & Primochill Advanced LRT tubing Waterkoeling 4
P [ADVIES] fittingen Waterkoeling 2
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower Fittingen aangeboden! Verkocht 1
toosgrandioos TFC / F1 Racing hard tube fittingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
melchiortheijs [tka-fittingen} Verkocht 0
Oli4v [TKA-Fittingen] Bitspower 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) schroeffittingen Verkocht 1
H [TKA-DIV] Waterkoeling onderdelen + Bitspower fittingen Verkocht 9
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 0
S [IN-ACTIVE] Diverse Bitspower fittingen Verkocht 2
B [REFUSED] Alphacool G1/4 3/8 ID - 1/2 OD fittingen nieuw in verpakking Verkocht 0
DutchChilles Rubber ringen van fittingen en mineraal olie Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan