Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Normaal
Eiwit shakes doen zeker WEL wat. Eiwitten zorgen voor het herstel van je spieren en dus ook voor de groei van je spieren. Eiwitten krijg je op een natuurlijk manier al binnen met zuivel/vis/vlees (kip) producten. Maar dat is hooguit 5-15% van de totaal, dus moet je veel meer eten om dezelfde aantal eiwitten binnen te krijgen ivm een Eiwit shake. Eiwit shake is rond de 80-85% eiwitten. Per shake komt dat uit om ongeveer 40 gram Eiwitten van de poeder en 10gram van melk. Daarvoor moet je bijv. 250gram kipfilet eten om op hetzelfde te komen maar wel een veel slechtere opname. Ik geloofde er eerst ook niet in. Toen mijn eet patroon van (Pinda)Kaas/Jam etc overgezet naar Kipfilet/Rosbief merkte ik al een verschil dat de spieren 'harder' werden. En sinds september gebruik ik als ontbijt een shake en na de training. Ontbijt shake is alleen als ik de dag ervoor getrained heb aangezien je lichaam het meest behoefte heeft aan de eiwitten op dat moment omdat ze al 6-8 uur in rust zijn.En niets doen is echt funest. Je zal qua vorm wel redelijk wat blijven ook al zullen de details afnemen, afhankelijk van vet percentage. Zit nu tussen de 110-120kg banken, maar als ik 2 weken niet ga (ziek/druk met werk) zal ik denk ik max 90 kunnen. En dan nog duurt het bij mij altijd weer 2-3 weken voordat ik terugkom op oude niveau.Zeker als je alleen traint dan boek je langzamer resultaten. Een trainings maat kan je altijd net even verder pushen of gewoon voor de zekerheid achter een oefening staan die je alleen nooit durft te voltooien. Ik ga als ik alleen bankdruk nooit boven de 100kg, staat zo lullig als je het net niet meer red.
Eiwit shakes doen zeker WEL wat. Eiwitten zorgen voor het herstel van je spieren en dus ook voor de groei van je spieren. Eiwitten krijg je op een natuurlijk manier al binnen met zuivel/vis/vlees (kip) producten. Maar dat is hooguit 5-15% van de totaal, dus moet je veel meer eten om dezelfde aantal eiwitten binnen te krijgen ivm een Eiwit shake. Eiwit shake is rond de 80-85% eiwitten. Per shake komt dat uit om ongeveer 40 gram Eiwitten van de poeder en 10gram van melk. Daarvoor moet je bijv. 250gram kipfilet eten om op hetzelfde te komen maar wel een veel slechtere opname. Ik geloofde er eerst ook niet in. Toen mijn eet patroon van (Pinda)Kaas/Jam etc overgezet naar Kipfilet/Rosbief merkte ik al een verschil dat de spieren 'harder' werden. En sinds september gebruik ik als ontbijt een shake en na de training. Ontbijt shake is alleen als ik de dag ervoor getrained heb aangezien je lichaam het meest behoefte heeft aan de eiwitten op dat moment omdat ze al 6-8 uur in rust zijn.
En niets doen is echt funest. Je zal qua vorm wel redelijk wat blijven ook al zullen de details afnemen, afhankelijk van vet percentage. Zit nu tussen de 110-120kg banken, maar als ik 2 weken niet ga (ziek/druk met werk) zal ik denk ik max 90 kunnen. En dan nog duurt het bij mij altijd weer 2-3 weken voordat ik terugkom op oude niveau.
Zeker als je alleen traint dan boek je langzamer resultaten. Een trainings maat kan je altijd net even verder pushen of gewoon voor de zekerheid achter een oefening staan die je alleen nooit durft te voltooien. Ik ga als ik alleen bankdruk nooit boven de 100kg, staat zo lullig als je het net niet meer red.