• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

First loop - Corsair 900D - orange - Unnamed :O

Hoe moet ik mijn systeem noemen?


  • Totaal aantal stemmers
    13

Mr Tosti

New member
Hallo mensen,

Het duurde even maar mijn pakketje van highflow is binnen. Volgensmij is dit een goed begin voor mijn aller eerste custom WC loop. Ik heb al een goed aantal dingen verzameld, ik zal ze hieronder even opsommen voor jullie.
  • Behuizing - Corsair Obsidian 900D
  • Radiatoren - 2x EK Coolstream RAD XT 480mm
  • EK-FC970 GTX TF5 Fullcover waterblock voor mijn GTX 970
  • Ek-Supremacy Clean CSQ waterblock voor mijn 4790k
  • XSPC D5 Photon 270 Reservoir/pump combo
  • EK-Ekoolant pastel ORANGE (3x250ml)
  • Clear Tubing
  • Fittingen
  • 8x Corsair SP120 Quiet Edition (niet op foto's)
IMG_20150524_154428.jpg
IMG_20150524_154434.jpg
IMG_20150524_154448.jpg
Ik heb mijn 900D kast bijna helemaal gestript van onnodige plaatjes, HDD cages etc. Ik ben van plan zelf wat covers te maken voor om het moederbord heen, onder de 5,25'' bay en een tussenplaat om ''de kelder'', het deel waar de PSU en de onderste radiator komen, te scheiden van het moederbord gedeelte.

Voorlopig moet mijn hardware het dus maar aanzien met een oude kast van coolermaster. De hardware die hier in zat heb ik er maar uit gehaald. Mocht ook wel eens want er was haast meer stof dan hardware haha :p
Mijn huidige, tijdelijke systeem:
IMG_20150524_154524.jpg
Ik heb trouwens ook nog helemaal geen naam, misschien dat jullie me daar bij zouden kunnen helpen :p
Aangezien ik met oranje ga werken dacht ik aan ''Dutch Pride'' ofzo. Of misschien wel Broodrooster i.v.m. mijn nickname (al horen die dingen heel heet te worden dus om dat nou te associën met een watergekoeld systeem...)

Helaas moet ik morgen weer werken, moet ik dinsdag voor mijn laatste examen leren (natuurkunde) en moet ik woensdag dus dat examen doen. Ik kan waarschijnlijk donderdag pas weer verder :(
Voor nu laat ik het hier denk ik maar bij.

P.S. Ik moet ook nog M3x30mm schroeven hebben, weet iemand een goede site hiervoor? Geen enkele bouwmarkt bij mij in het dorp heeft ze...
 
Inderdaad :p

Na wat rondneuzen heb ik een site gevonden, coldzero heten ze en ze hebben het een en ander om een 900D op te fleuren. De prijzen zijn netjes maar de verzendkosten zijn gewoon bijna 75% van het bedrag voor de producten... Beetje jammer. Ga er nog even over nadenken of ik dit neem, misschien kan ik samen met mijn vader wel wat uitpluizen om iets soortgelijks te maken :D
 
Ik heb ook het een en ander van coldzero binnen, backplate, Front panel, side panels.

De verzendkosten zijn inderdaad prijzig, maar is het waard!

Ik had om 16;00 besteld en de dag erna om 10;00 al in huis!

Zelf maken kan ook als je er tijd voor hebt, iets wat ik niet heb.

Succes ermee!
 
HNYjO17.png


:sarc:
 
Update 26-5-2015

Mijn broertje is jarig! 15 jaar oud alweer :p

Anyways, vandaag is mijn eerste pakketje van coldzero binnen gekomen! Een backplate voor mijn MSI GTX 970 en een SLI bridge cover (heb nog geen 2e kaart maar die komt binnenkort). Het was even wachten omdat ze net een nieuwe UV printer hadden gekocht waardoor het mogelijk was om de plaatjes in verschillende kleuren te krijgen. Dit was erg fijn, kon dus mooi in het oranje.

IMG_20150526_221527.jpg
Er viel niet heel veel te doen dus ik ben even naar de bouwmarkt geweest, heb toch nog m3x30mm schroefjes kunnen vinden. Deze heb ik met 2 lichte coats matzwart gespoten. Ook heb ik een bus oranje spuitverf meegenomen en hiermee heb ik de witte ringen van mijn Corsair SP120 fans oranje gemaakt. Hieronder zie je ze liggen, intussen voor de vierde keer gecoat, maar volgensmij zijn ze nu helemaal goed.

IMG_20150526_221331.jpg

Morgen komen er als het goed is meer pakketjes en ik hoop dat er iemand thuis is om ze te ontvangen terwijl ik mijn laatste examen maak! Het betreft het examen natuurkunde, maar dit komt wel goed. Daarna boeken inleveren, even sporten en lekker vakantie vieren! Dat was het dan voor vandaag... Ik vroeg mij trouwens nog af of het mogelijk is om de titel te veranderen en de poll te sluiten? Dit omdat ik uit de naam ben :p
 
Update: 27-5-2015

Zo, de examens zitten er weer op! Natuurkunde, één van mijn beste vakken. Ik racete er zo door heen! En mijn klasgenoten keken mij stomverbaas aan haha :) Anyways, ik heb vakantie en gelukkig had mijn vader vrij, hij heeft dus een hele lading pakketjes kunnen ontvangen.

IMG_20150527_164403.jpg

Helaas is dat bovenste pakketje niet van aquatuning, dat zullen dus wel mijn nieuwe werkschoenen zijn. Maar volgensmij zit in het pakketje van aquatuning alleen het een en ander in om de fans te regelen dus we kunnen alvast beginnen met bouwen!

Ik heb de oranje ringen op de fans geklikt en ik ben erg tevreden over het resultaat!
IMG_20150527_174510.jpg

Aangezien ik mijn 5.25 inch bays nooit gebruikte en ik er 4 heb, heb ik een bracket gekocht dat 3 bays in beslag neemt en hier kan ik dus 4 hardeschijven in kwijt. Komt mooi uit, dan kan ik dus alle 3.5 inch bays uit de kast halen!

IMG_20150527_171831.jpg

Ook heb ik het een en ander van Coldzero binnen, waaronder een frontplate grill, er zit zelfs een reserve stoffilter bij! Zo ziet de behuizing er normaal uit
IMG_20150527_171959.jpg
Ik zal de boel erin zetten! Ik houd jullie op de hoogte.
 
Zo ziet het er nu uit! Ik heb de fans er intussen alweer uitgehaald omdat de onderste drie fans AF fans moeten zijn en die krijg ik morgen waarschijnlijk binnen. Ik kom er ook achter dat ik voor de exhaust een 120mm fan heb besteld terwijl dit een 140mm moet zijn :L Nouja, misschien staat een 120mm ook wel. Ik denk dat ik de voorste 3 fans nog wat naar voren ga zetten zodat de kleur er iets meer uit springt.

IMG_20150527_185434.jpg

Dan is het nu de tijd om alle coldzero mid, back, cover weetikveel plates erin te schroeven zodat de behuizing een algemeen rustigere en schonere look krijgt.

Begin:
IMG_20150527_190629.jpg
 
De achterkant is inderdaad een 140, in mijn geval word die ook als intake gebruikt.

Beneden in de case 4x in andere zijde 3x uit, front waarschijnlijk 3x uit, en top 4x uit.

Ben nog aan het twijfelen om de achterkant geen enkele fan te gebruiken, en het dichte panel te bestellen bij Coldzero, heb nu het panel met fan cut out van Coldzero.
 
Ik zie het, dan moet ik even zorgen dat 1 van die AF120 fans een 140 wordt. Nu je het zegt, ik heb dan in het bovenste compartiment 2 fans voor intake, 1 exhaust + 4 rad fans voor exhaust. Dit resulteert wel in negatieve air pressure... Terwijl ik in het onderste compartiment dan 1 + 4 intake heb en helemaal geen exhaust... Oeps
 
Beneden aan de voorzijde komt 480 rad met 4 fans intake, dan de achterkant, achter de psu, 3x exhaust fans.

Zo komt het bij mij, natuurlijk moet ik 1 fan van front panel er ook bij tellen, ik heb ook een midplate.
 
Ik heb dus niet die 3 fans voor exhaust, voorlopig houd ik het bij mijn originele plan. Mocht het echt nodig zijn dan haal ik er nog wel 3 extra fans bij. Zeg, hoe installeer je die moederbord tray ooit? Mijn god wat zit daar een boel bij, wordt een lastige puzzel.
 
Ik heb dus niet die 3 fans voor exhaust, voorlopig houd ik het bij mijn originele plan. Mocht het echt nodig zijn dan haal ik er nog wel 3 extra fans bij. Zeg, hoe installeer je die moederbord tray ooit? Mijn god wat zit daar een boel bij, wordt een lastige puzzel.


MoboTray van Coldzero?

Ik ben aan het twijfelen of ik die neem, weet niet zeker of ik dan mijn 2x 270 res/pomp combo bevestigd krijg.

Dus weet niet hoe hij bevestigd word, dacht gelezen te hebben dat je je mobo er meteen aan bevestigd en dan de tray in je case? Weet ik niet zeker.
 
Oké, het was even puzzelen maar ook de moederbord tray zit erin. Ik vind dat het er nu héél veel beter uit ziet. Zometeen maar even het moederbord erin en de grote lijnen van mijn cable management fixen zodat ik de overige gaten kan dichtschroeven.

Voor:
IMG_20150527_190629.jpg

Na:

IMG_20150527_225910.jpg

Ziet er toch een stukkie beter uit. Nu maar hopen dat het me lukt om de kabels voor de hardeschijven een beetje mooi weg te werken. Ik zet nu de boel weer in de 900D, voorlopig zal hij nog even op luchtkoeling draaien want ik wil dat hij zo kort mogelijk stil staat. Nu mijn kamer maar eens opruimen want ik zie de vloer niet eens meer en morgen komt de schoonmaakster langs! Fijne avond iedereen!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan