Het gaat mij nooit omdat het nodig is, het is puur interesse, mijn interesse's liggen meer met Server hardware dan het conventionele saaie desktop spul, ik ben Gold Leader van 2CPU.com daar is het geheel normaal om een Duallie te hebben er zijn ook members met Quad 12 &16 Core Opterons als Xeons die zijn er ook nog
Neem deze bak van m'n maat Venturi als een leuk voorbeeld
http://forums.2cpu.com/showthread.php?p=822975#post822975
Al die cores gebruik ik vaak wel, mainly om Dedicated servers te draaien for League of Dilo's mijn Primal Carnage Community
We doen mee aan het Beta testen van Primal Carnage:EXtinction wat volledig 64Bit is en SMP goed ondersteund, al die cores worden dan goed benut met het draaien van de dedicated server for PC:E + het spelen er op en het maken van videos
Deze Raw Avi files oworden naar MPEG4 +AC3 sound omgezet, tijdens het hosten game ik er op en doe live streams, gaat allemaal feilloos
Hier een voorbeeld:
Hier draaided ik een dedicated test server met 14 man [me included]
Ik gamede er op, + Fraps met Record Video @ 1200P allemaal tergelijk zonder speed loss
Het kost wel wat om zo iets te bouwen maar lifespan is wel3 keer zo veel als een desktop syteem, kan later nog upgraden naar Dual16 Core AMD OpteronMP 6386 SE C0's good for 32 Cores / 32Threads @ 2.8Ghz Base Speed / 3.2Ghz Turbo All Cores, per core zo'n 25% sneller dan de Many Cours die ik nu heb @ 2.5Ghz, maar die draaien dan nog 2.8/3.2GhzTurbo en het zijn er ook 8 meer
Max ram support = 16x 32GB = 512GB PC3-8500, 10600 & 12800 ECC Reg, Ben ooit is van plan om naar Windows Server 2008 R2 Enterprise te gaan met Windows 7 Tweak.
Dus om nood zal het nooit echter om gaan, "it's never about the need, it's all about pure enthusiasm and interest", dat zeggen we @ 2CPU.com.
En en gamen? Fluitje van een cent, games stellen niets voor voor dit systeem
Die R9 290X helpt ook lekker mee + 2x Quad Channel DDR3-1333 per CPU good for 47.1 GB Per Per CPU of 94.2GB per sec total, dit systeem komt nog niets te kort iig
Dus ja dit is echt hardware wat me erg boeit, ook dat dit projectje mij zo'n 4 jaar en 7 maanden heeft geduurd om op te sparen allemaal, de kast had ik hier bij
HighFlow gekocht 3 jaar terug, de Voeding ook, mischien wat andere parts ook, het zij panneel komt van SideWinder Computers & Cooling uit Miami, Florida USA, gewoon omdat het zijpaneel overal anders binnen de EU niet te verkrijgen was :lol:
Opgeven zal hier niet vaak gebeuren 8) Het duurde lang om dat ik 100% afgekeurd bent, maar dat zegt niets dat ook het bouwen van dit soort systemen niet mogelijk is, het is wel mogelijjk, alleen duurt het iets langer, but hey, I succeeded en het resultaat mag er zijn denk ik dan, en die is er ook :055: