die achterzijde vind ik mooi, als VGA verzamelaar kijk ik er geheel anders op
Wat me ook opciel is dat die aansluitpunt voor die GeForce leds ook aanwezig is op de GTX 580 PCB, het bleek dus dat dit ook een optie was voor de GTX 580 kaarten.
Wat ik hier mee bedoel is dit:
Hier de PCB van een GTX 480 Engineering Sample, deze hebben ook alle 512 Cuda Cores enabled btw.
Zoals je mischien gezien heb, heeft deze GTX 480 ES [ES = Engineering Sample] een witte twee pins stekekrtje vlak onder de 6pins power connector.
Hier gecircled in het rood:
Het viel mij dus op dat productie kaarten deze stekkertjes niet hebben:
Zoals je kan zien is plekje J8 ook leeg, en het bleek na meerdere onderzoek dat de GTX 580's ook deze aansluitpunt heeft op exact dezelfde plek:
Dat plekje heet J8 op beide GTX 480 en GTX 580 PCB's.
J8 was de Led verlichting aansluiting om het geForce logo op te lichten als de kaart onderspanning stond, en dat zag er dus zo uit:
De GTX 580 Engineering Sample had wel doorzichtige GeForce logo's bw:
Dus wie weet had NVIDIA toch ook deplanning om de GTX 580's net als de GTX 480'sGeForce Leds te egevn, ik had het wel erg aangenaam gevonden, wat bleek nou is dat ze een probleem hadden met het bedrijf die deze ledjes zoude maken voor ze, maar ja of dit nu echt de waarheid er achter is, is mij ook nog niet echt duidelijk.
Nu dat ik een productie GTX 480 en 580 heb, ben ik wel achter gekomen dat ze beide wel in de planning waren gezet om verlichte GeForce Led logo's te krijgen, hun Engieering Samples hadden die iig wel