Nadat ik een beetje rondgekeken heb naar de mogelijkheden en vooral beperkingen van home server, ben ik ff met Ubuntu aan de slag gegaan...
Echt GEWELDIG, GRANDIOOS, FANTASTISCH, draait supersoepel, snel etc. etc. tis "Vista on steroids". Makkelijker en veel minder annoying dan Vista.
Eerst ff live geprobeerd (boot van DVD) daarna zonder problemen in nog geen 15 minuten geinstalleerd.
Liep tegen wat kleine problemen aan;
Allereerst het bootmenu (GRUB), dat naar mijn mening Ubuntu te snel opstartte. FF gegoogled naar GRUB Ubuntu en de oplossing was daar.
Youtube deed het niet. Maar ook wat googlen en in 10 minuutjes ook voor elkaar (moest Adobe Flash 9 installeren en Ubuntu Firfox plugin uitschakelen).
Ik gebruik Windows alleen nog maar om te gamen, verder kan ik nu al alles met Ubuntu. Vista kan hier echt niet tegenop.
Heb al eens vaker met wat linux distro's gespeeld maar deze is echt geweldig.
Ben er nu een week mee bezig en ik word alleen maar enthousiaster. Je zou de live editie echt eens moeten proberen. Of als je nog ergens een beetje gedateerde PC hebt of een sukje schijf over (partitie van 6 GB is meer dan genoeg) zou je hem zelfs eens kunnen installeren.
Ander nieuws: eindelijk komt mijn langverwachte E8400 binnen, hij wordt vandaag verstuurd...YEEEEEEHHHHAAAAAAAAAAAHHH!!!