• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

FF voorstellen: Sophie, en kompjoeter

Ik heb ze aangesloten aan 2 Zalman fancontrollers, lekker stil tijdens 't filmkijken!
:033:
Niks zo wispelturig als een vrouw..

Nadat ik van 't weekend mijn Aquastream heb gesloopt (hehe.. oeps. Res was stiekem aan 't lekken, vond de elektronica in de pomp niet zo leuk, resultaat - stink stink, fik fik :p)
Kreeg ik de geniale ingeving mn loop (en kast) weer om te gooien.

De kast gaat van binnen zwart gespoten worden, en mijn MIPS mobo blokjes krijgen een adoptieouder, omdat de temps eigenlijk weinig schelen met de stock mobokoeler, en 't neemt alleen maar ruimte in beslag al die extra slangen. Mijn CPU en GPU krijgen allebei een eigen loop, waarbij de CPU de TFC 360 mag verwarmen en mijn 2 GPU's de TFC 240. Mijn 4890's zijn al verkocht, en zodra íe uitkomt komt daar een 5870X2 voor in de plaats, muaha. Dit omdat ik ontdekt heb dat Nuken bij Command & Conquer 3 nog niet heel erg soepel gaat op een 27". (en voor de heb, uiteraard)

Die 2 loops worden gevoed door 2 Laing 355's, met een EK plexi top. Tegen de herrie ga ik een leuke manier verzinnen om ze de mond te snoeren :033:

De slang wordt 3/8 ID - 5/8 OD van Tygon, in 't pikzwart. Denk dat dit er behoorlijk super strak uit gaat zien :p

Verder schijn je de Noctua's een verfje te kunnen geven zonder dat de stilte verloren gaat, dus daar ga ik me nog even in verdiepen. Iemand tips? :-D

Voorlopig tussen de werkzaamheden door draai ik even door op lucht.

En oja, om het gedoe met een reservoir te laten stoppen, ga ik (of een handige vent) een 2cm gat in m'n toppanel maken, zodat ik een fillport kan maken, met T splitsingen! Deze wordt in doorzichtige slang uitgevoerd, zodat ik nog een blik kan werpen op het waterniveau.

Dit was het voor nu!
:031:
 
Daar zat ik ook aan te denken. Die gpu's zullen warmer worden dan de cpu, dus het is misschien niet logisch maar wel efficienter om de cpu niet op je grootste rad aan te sluiten.

Staan je Laing's op de bodem van je kast? Helpt zo'n dempingsmat dan niet om je krachtige pompen de mond te snoeren?
 
Daar zat ik ook aan te denken. Die gpu's zullen warmer worden dan de cpu, dus het is misschien niet logisch maar wel efficienter om de cpu niet op je grootste rad aan te sluiten.

Staan je Laing's op de bodem van je kast? Helpt zo'n dempingsmat dan niet om je krachtige pompen de mond te snoeren?

Ik heb er eentje staan op de bodem van mijn kast, klein stukkie isolatie eronder doet wonderen...
 
Had ervoor gekozen omdat ik soon nog maar 1 4890 heb, en het dan bij 1 kaart ga houden.. heeft ie dan nogsteeds meer koelvermogen nodig? Ik wil gaan overclocken naar iig 3.8, dus dacht dat de cpu de 360 rad we kon gebruiken :p
 
met aleen je cpu en 1 kaart zou ik zeggen om 1 loop te behouden
gelezen dat die 5870 best wel warm wordt, met een enkele loop weet je dan zeker dat de vloeistof het maximale wordt gekoelt

res - pomp - 240 - cpu - gpu - 360 - res
op die manier wordt je res geen warmte opslag en het water het koudst als het je loop door gaat
maar dat is mijn menig :)

spuiten van de fans doe ik een gok, nooit eerder gedaan :)
fan controller op z`n zachts en de fan(s) laten draaien, zou zeggen dat op die manier je klonteren voorkomt dat de fan(s) uit balans raken

je zou fallout 3 moeten spelen met de nuke mod :eek:
 
Had ervoor gekozen omdat ik soon nog maar 1 4890 heb, en het dan bij 1 kaart ga houden.. heeft ie dan nogsteeds meer koelvermogen nodig? Ik wil gaan overclocken naar iig 3.8, dus dacht dat de cpu de 360 rad we kon gebruiken :p
en zodra íe uitkomt komt daar een 5870X2

Geldt dit nog steeds?
Die X2 lijkt me helemaal warmer te worden dan je CPU. :eusa_silenced:
 
@ Kamuchi

Enkele loop kan ook, maar dan wel met 2 DDC 355's :p really high flow!
Het is in ieder geval iets wat ik per situatie kan aanpassen, misschien duurt het heel lang voor ik de 5870 ga aanschaffen, en dan zit ik nogsteeds met CF 4890. (ze gaan weg zodra ik een nieuwe kaart heb)

Wat zijn volgens jullie de onderdelen die het koelst moeten blijven tijdens overclocken, op CPU na? NB?
 
van stock naar 3.8 zal de NB niet zo warm worden
op 4.2 heeft de mijn 1.15v nodig en wordt maar 41c

Ben zelf nog niet zolang met oc bezig, maar denk dat het cpu - NB/SB - gpu is
beetje goeie airflow en zou je goed moeten zitten voor NB/SB

met 2 pompen kun je makkelijk uitbrieden als je alles gaat wc`en :)
 
Het klopt swz niet, want er zit geen displayport op en het is directx 10.1.
Zoals Sophie al terecht opmerkt moet dat DirectX 11 zijn.
En met hun nieuwe feature Eyefinity heb je minstens een displayport nodig.

Kortom, dit is weer zo'n publiciteitsstunt van Salland. Net zoals begin dit jaar toen ze een HD5870 aanboden(dat bleek ook een hoax) of een paar weken geleden toen ze voor de NDA al de prijs onthulden van de HD5870.
 
die X2 wordt echt een hele brute kaart, maar waarom wil je er op wachten? Je kan ook nu al twee stukes 5870 nemen, en dan heb je echt dezelfde performance, kijk maar naar de 4870X2.

Verder een leuke setup, maar waar o waar zijn de fotos!

Ik zou trouwens wel de CPU op de 360 rad houden, en de GPU(s) op de 240. Het is waar dat je dan een beetje aan de grens komt van wat die 240 koel kan houden, maar al die Noctua's gaan hem keurig binnen de lijntjes houden. Zolang je kaarten maar niet al te ver boven de 60 graden gaan, en je fluid niet boven de 40, hoef je je nergens zorgen over te maken qua GPUs. Een overgeklokte CPU, ja die heet profijt bij elk graadje koeler dattie gehouden wordt, dus daarmee heb je echt lol van je 360 rad. 4,2 moet trouens ook makkelijk te halen zijn hoor! Ik draai hier 4,2 op een 870 met maar 1 120 rad.
 
Hey Joost,
Ik wil er graag de 5870X2 omdat ik een heel gaaf mobo-tje heb gezien dat past bij mijn mod :p maar die heeft maar 1 PCIEx16 slot, dus kan maar 1 kaart op volle snelheid kwijt.
Bovendien heb ik tot nu toe 2 4890's gehad in Xfire, dus ik weet hoe 't is! Maarja, wie weet wordt ik ongeduldig en ga ik alsnog voor de 5870 ;)
Beslissingen.. keuzes.. aaahhrrg :p

Dat was trouwens ook mijn id, CPU op 360, dan heeft ie lekker de ruimte met overclocken. Weet iemand trouwens of er verschil is in je watertemperatuur als je 1 4870X2 hebt, of 2 4870's in xfire? :D

Ik zal zo even foto's maken van hoe mijn setupje er nog voor staat :p (lees: los op mijn bureau! Haha.) en verder zullen we weer moeten wachten......
 
Zo, even een bovenaanzicht!

DSC01850.jpg


Fullshot :p met m'n inmiddels ex-4890 met rode PCB :(

DSC01851.jpg


Werkend Zooitje :D

DSC01855.jpg


Details :p

DSC01857.jpg


DSC01858.jpg


Lekker muziekje!

DSC01859.jpg


Zo, dit was het weer even :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
L LiniusV Pauwels Stijn Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
W Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 22
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
T thatprosteal- troy - voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
K Even beleefd voorstellen: Jarno Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
brepoels peter Mezelf even voorstellen peter brepoels Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Even voorstellen - JeroenNietDoen79 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
J Even voorstellen: Joossens Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
foxbuster Even voorstellen : Foxbuster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MDLs Even voorstellen MDLs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
R even voorstellen rubicon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Even voorstellen :Septimvs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 27
L Voorstellen Lampenkap Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A FF Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Zal Mezelf & Hotline even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
B Mezelf even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
R Even voorstellen - Dennis Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
retrorick Opnieuw weer even voorstellen denk ik... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
H Voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MRHelmond Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Sparks.nl - Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
A Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Ook even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S Even voorstellen, Timo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Q Even Voorstellen, Barry Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen, Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M even mezelf voorstellen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
F Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Even voorstellen Alex Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Voorstellen Brutus83 / Raymon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Voorstellen Ramonnie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
A even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
AQuAKiNG Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
V even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
G even voorstellen wim/gorky Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
tijgervarken voorstellen Xander/ Tijgervarken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan