• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

FF voorstellen: Sophie, en kompjoeter

Ik weet niet hoor, zo'n silver shiny zou daar denk ik best mooi kunnen staan :).
Ik heb er van de week bij Neonatas ééntje vastgehad, en ik moet zeggen dat hij veel groter was dan ik dacht! Hij zal hier niet echt mooi passen denk ik...

En zulke korte stukkies slang zijn eigenlijk niet echt mooi met zulke fittingen, dat ziet er een beetje rommelig uit, tenzij je niet-doorzichtige slang gebruikt.
Misschien zwarte slang, en zo'n matzwarte BP 90 graden knik?

Ik denk eigenlijk dat je beter af bent met een rotary snake fitting van BP, maarja, die kosten ook meteen weer 20 pepernoten. Lastig lastig lastig...
 
Ben net even wezen prutsen, en met de 90 en 45 gr hoekjes die ik nu heb kan het wel, maar dan moet ik een hele omweg maken, weer niet handig.. een snake zou een hoop oplossen, maar zijn idd kostbaar, zoals Xtra al zei :)

Fijn dat iedereen mee denkt! :D
 
heb je die snake die laatst dag deal was niet gekocht??

Ik wil er wel 1 langsbrengen de volgende keer als ik in almere ben zo dat je kan kijken op het past, maar dat duurt nog wel 2-3 weken...
 
Nee, helaas, als ik ze neem worden het silver shiny's.. en die waren helaas geen Dagdeal :( Ik vind het een superlief aanbod, maar over 2/3 weken ben ik druk met verhuizen enzo! dus ligt er een beetje aan of ik er nog ben dan ;)
Hoop wel voor die tijd de pc weer draaiend te hebben, en anders wordt het afmaken in mn studentenhok :p
 
Lastige puzzel heb je daar. :p

Mijn eerste gedachte was een 90 aan de koperkant van het blok van de middelste kaart. Dan kan de bocht richting dat mega bl!ng VGA blokje ruimer gemaakt worden. Mooiste zou zijn als er een rotary 90 tussen zou passen. Die is 28mm hoog als i in een blokje gedraaid is. Anders zou een non-rotary nog een optie zijn. Die is 20 mm hoog als i in het blokje gedraaid is. Nadeel van die non-rotary is natuurlijk dat je dan mazzel moet hebben met de richting waarop de fitting uit komt.
De route vanaf het Bl!ng vga blokje naar het mobo kan je dan of met een ruime bocht maken, dus gewoon fitting erin en slang erop ect. Of van een aantal extenders een buisje maken en aan het uiteinde een 90 zetten zodat de slang in een rechte lijn langs de kaarten retour naar het mobo gaat.


Of je met een snake de verbindig van het EK blok naar het Bl!ng blok kan maken vraag ik me af. De snake heeft nal ook zijn beperkingen. Het is niet een stukje doucheslang dat je alle kanten op kan draaien. De snake bestaat vier 45 koppelstukjes met daartussen drie draaipunten die de vorm bepalen.

Net even met een snake van me zitten zoeken naar een geschikte bocht om eventueel die verbinding te kunnen maken.

Ik kom op zoiets:

10ymfef.jpg


Dit is één van de weinige manieren om een 90 te maken met de snake waar beide uiteinden met elkaar in lijn liggen.

Het linkergedeelte komt dan in de Enzotech. Als i te lang is houdt de snake optie denk ik geen stand of de non-rotary moet dan nog uitkomst kunnen bieden.
De verbinding tussen de snake en het EK blok lijkt me ook geen gemakkelijke. Met volledige fittingverbindingen moet je een beetje mazzel hebben dat ze passen. Voordeel van de rotary snake tov de non-rotary is dan weer dan je een Verbinding dicht kan draaien met het rotary stukje aan het uiteinde van de snake.

Hieren hier nog wat snake dingen van die lili van me. Daarop is misschien ook te zien dat ik nog even heb moeten worstelen met die dingen om die verbinding vanaf die graka goed en vooral mooi te krijgen. Maar een makkie vergeleken met die puzzel die jij daar hebt. :icon_eek:


Edit: Oh ja, bijna vergeten. :D Maar je zou ook kunnen proberen om een stukje slang volgens deze manier te vormen tot een geschikt bochtje tussen het bl!ng blokje en de Acetal kant van het blok van de middelste kaart. Als dat mogelijk zou zijn, heb je denk ik de meest cleane, goedkoopste en eenvoudigste oplossing te pakken. :p Misschien daarom wel de moeite waard om uit te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Hier een kleine how-to uit dat zelfde forum :)

Tired of spending all your money on expensive rotaries?\


Step 1
Put a rope inside your tubing.

Step 2
Tape the bend, boil it.

Step 3
put it in really cold water, then boil - freeze - boil - freeze a few times...

Step 4
waa hooo! very bent, non kinking tubing.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=228363&page=2 post 46


edit: Wel nog even een goude tip van die gozer: Gebruik nylon draad, geen scheepstouw oid, want dat krast aan de binnenkant van je tube, en das niet altijd mooi ;)
 
Laatst bewerkt:
@ Coolfris
Het is idd een lastig stukje puzzelwerk :p maar, dat idee om de slang zo geforceerd te vormen is wel een goeie. Mocht de Tygon het halen, dan is dat DE oplossing :) ik ga dat vanavond meteen proberen (eerst even een fles water in de vriezer :p)

Verder heb ik wel een aantal noodoplossingen bedacht, maar daarbij wordt de bocht vrij groot, en dat is ook weer zonde. En het ziet er minder mooi uit :)
De snakes is alleen tof als het daadwerkelijk ook gaat passen, 20 euro voor een verbinding die uiteindelijk ook op niks uit draait is vrij prijzig..

@ Demolisher
Ik heb een stukje 'scheepslijn' liggen :p maar deze is on-natuurlijk en glad, dus dat zou moeten kunnen. Ik kan me voorstellen dat de lijnen hun vorm een beetje achter laten in de slang, omdat deze er strak om heen gebogen wordt.. Voor het zicht maakt het niet uit, en tja, dit is een stukje slang waar ik niet elke dag aan zal prutsen, die moet een lange tijd op de zelfde plek blijven zitten :) dus met de levensduur.. ach, ik denk niet dat het merkbaar verschil oplevert.

Nogmaals bedankt voor alle goede tips jongens :)
Puzzeldepuzzeldepuzzel...
 
Inmiddels even aan het puzzelen geweest, heb de loop een beetje omgegooid :D
Hij gaat nu lopen: t-line > pomp > 240rad > 8800GTX > Mobo > 360rad > CPU > RAM > 5770's > t-line

Is helaas de enige manier momenteel voor een mooie slangroute, en aangezien de temps binnen een setup weinig verschillen.. het enige is dat de CPU niet de max. flow krijgt, maar aangezien ik niet zo'n heftige overclocker ben hoef ik daar niet om wakker te liggen :p Ik zal vanavond even een foto posten van de loop!

(er loopt nu een mooi verticaal bochtje moboblock>8800, mochten jullie adviseren de loop toch om te gooien kan ik alsnog de methode van Coolfris proberen :))
 
Morgen is al afgelopen ;)

...
Wat, je dacht dat ik stopte met je te begluren omdat ik toevallig 10.000 km verderop zit? Eg nie! :D

Heb 't door ja :p ga jij nou maar 's Sintmaartense chickies scoren, he!

Bedacht me dat verhuizen, lees, ritje Almere-Maastricht met de pc op zn kant niet erg handig is met een halve WC setup. Heb daarom met heel veel pijn en au en emoties alles maar weer uit elkaar gehaald, en zelfs voor het eerst in mijn leven zo'n intel-kreng met pushpins erop gesmeten.

^$@(*%^&()*&#@^)$*

CPU idle - 54gr
Graka's idle - 64/83gr

ARRG, wil m'n water terug :(

:093:
 
aha, dus dat betekent dat je 'm ook mee kan nemen naar Hilversum? :D

Ennehh het valt wel mee met die chickies hoor... het beste uitzicht heb je onder de toeristen, maar het gaat steeds mis als ze beginnen te praten...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
L LiniusV Pauwels Stijn Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
W Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 22
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
T thatprosteal- troy - voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
K Even beleefd voorstellen: Jarno Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
brepoels peter Mezelf even voorstellen peter brepoels Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Even voorstellen - JeroenNietDoen79 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
J Even voorstellen: Joossens Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
foxbuster Even voorstellen : Foxbuster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MDLs Even voorstellen MDLs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
R even voorstellen rubicon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Even voorstellen :Septimvs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 27
L Voorstellen Lampenkap Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A FF Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Zal Mezelf & Hotline even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
B Mezelf even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
R Even voorstellen - Dennis Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
retrorick Opnieuw weer even voorstellen denk ik... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
H Voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MRHelmond Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Sparks.nl - Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
A Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Ook even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S Even voorstellen, Timo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Q Even Voorstellen, Barry Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen, Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M even mezelf voorstellen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
F Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Even voorstellen Alex Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Voorstellen Brutus83 / Raymon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Voorstellen Ramonnie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
A even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
AQuAKiNG Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
V even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
G even voorstellen wim/gorky Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
tijgervarken voorstellen Xander/ Tijgervarken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan