• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Feedback Loop Order

Havvie

Member
Intro:
Ik wil dus één loop, twee pompen in serie. en ik ben wat aan het stoeien met het plaatsen van de wc-onderdelen in m'n case.Nu zit ik dus te bedenken hoe ik de volgorde van de loop zal opzetten.

De setup:
muvshs.jpg


Blauw: rad 360 + 240
Grijs: res (midden) 2x DDC1 pomp (onder)
Rood: 2x mosfets, cpu, nb/sb-block, gtx280

Eerste snelle opzet:
2q812rk.jpg


De loopvolgorde volgt de wijzers van de klok, rechtsom dus. Ik zou dus graag wat feedback van jullie krijgen!
 
Ik heb er niks op aan te merken, naar mijn idee kan je het gewoon zo doen dat je het minste slang gebruikt :)
Dat ziet er ook veel netter uit en qua prestaties maakt het bijna niks uit.
 
Ik kan je aanraden je GPU als laatste in de loop te zetten (of iig na de CPU), het verschil tussen het water van mijn loops na radiator;

CPU 29 PA 120.3 push.
GPU 36 PA120.2 push/pull.

Dat is een verschil van 7 graden, granted de een heeft een grotere radiator maar het verschil is erg groot.
Ik denk dat (iets) meer slang en de CPU eerst zeker iets is om over na te denken.

muvshs.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer altijd van boven naar beneden te werken met de slangen... kan je em makkelijk weer leeg laten lopen

zo als hiet bijvoorbeeld
imm55c.jpg


als ik helemaal onderaan een kraantje open zet en het dopje van het res er af haal loopt de hele setup leeg
 
Routing van de slangen is mss iets minder ideaal, maar wellicht is de gpu verder aan het einde van de loop inderdaad beter.. Ik zal er nog eens wat meer over inlezen. Het zou dan iig zoiets worden:
20pr04l.jpg


Het bleeden van de loop zou evt via de schroef kunnen van 240 rad, maar op zich vind ik dat van ondergeschikt belang :)
 
Een drainpunt is uiteraard handig en praktisch, maar geen gegronde reden om alles om te gooien. Wellicht plaats ik een tapkraantje ergens tussen of aan het reservoir, maar dan zit die niet helemaal op het laagste punt i.t.t de bleedingschroef.

Wat betreft een extra rad, een 120 pad zou kunnen, achterin op de plaats van de fan... Maar persoonlijk lijkt het me niet nodig om er nog een rad bij te plaatsen... T.z.t wil ik eerst m'n 360 rad vervangen voor een TFC rad :)
 
Laatst bewerkt:
Nog even wat nagedacht en ik hou het gewoon basic. De kortste route en de minst mogelijke hoeveelheid aan slangen is sowieso het meest gunstige.

Route 1: had ik al, na aanpassing op Spankyfarts tip, goede loop.
Route 2: is per ongeluk zo tot stand gekomen, geen handige routing, valt dus gewoon af.
Route 3: variant op loop in, waarbij flow net omgekeerd is, cpu krijgt nu als eerste het koelste water van de loop.
Route 4: variant op tip van vhrgamer om de cpu/gpu niet direct aaneensluitend te hebben. Erg onhandige routing met veel extra slanglengte.

nnteo1.jpg


Ik neig naar route 3, volgende stap is slang bestellen en kijken hoe de verschillende loops er op het oog uit zien. Qua temperatuur zal het allemaal niet veel verschillen en uiterlijk telt ook mee...
 
Ik zeg ook route 3. Route 4 is inderdaad erg onhandig.

Je moet dan alleen wel een blok nemen met lage restrictie. Omdat het water bij de CPU niet zo hard stroomt als het eerst door die radiatoren komt.

En voordat je zegt dat water overal even hard stroomt, niet volgens de wet van Bernoulli ;).
 
Ik zou ook voor route 3 gaan. ik zal als ik jou was geen supreme gaan als je goeie flow wil behouden. Ik zal eerder een heatkiller nemen die zijn beter voor high flow :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Feedback Webshop 2.0 HighFlow Webshop 32
T Beetje feedback gevraagd... Advies Waterkoeling Setup 25
k.3nny Het ombudsman topic & (ver)koper Feedback Algemene Discussies 2
LightStar Feedback Systeem HighFlow Forum 7
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan