• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Feedback gevraagd op mijn loop en build

DeStuiterbal

New member
Beste allemaal,


Na veel gelezen en gezien te hebben op dit forum (en andere fora) ben ik klaar voor feedback op mijn loop en build. Mijn doel is een super stille PC, aangezien hij naast me op mijn bureau staat. Ik ben dus niet van plan om mijn hardware tot het maximale te overclocken. Voor mijn build had ik een zwart, grijs en goud thema in gedachte, waarbij ik de vloeistof graag transparant goud wil hebben. Zoals iemand al op het forum zei, een soort piskleur :053: Mijn huidige hardware:
- Intel Core i5 4690K
- Gigabyte Z97X-UD5H-BK
- Crucial Ballistix Tactical 16GB
- Gigabyte GTX980 G1 Gaming
- 2x Samsung 840 EVO 250GB
- Cooler Master V700
- Fractal Define S


De loop ziet er als volgt uit (let niet op mijn tekenkunsten) en de vloeistof wordt tegen de klok in gepompt. Links van de pomp/res combo wil ik een splitter gebruiken om de drain valve op aan te sluiten zodat die op het laagste punt in de loop zit.
Post_1_case_edit.jpg


En ik zou graag de volgende onderdelen gebruiken:
- EKWB Supremacy EVO - acetal+nickel
- EKWB FC980 GTX WF3 - acetal+nickel
- EKWB FC980 GTX WF3 backplate
- EKWB D5 PWM pomp/res combo
- 2x EKWB Coolstream SE 360
- 10x PrimoChill Revolver Compression Fitting
- Bitspower Carbon Black Mini Valve
- Mayhems Dye geel
- Mayhems Dye oranje


Ik heb met veel geluk nog een EKWB D5 PWM pomp/res combo kunnen scoren, aangezien ik deze mooier vind dan de nieuwe versie. Verder ga ik PrimoChill PETG 10/13 gebruiken die ik ook al heb. Nu vroeg ik me onder andere af of ik iets van een biocide nodig heb en of dat, of de Mayhems dye, de PETG kan aantasten? Verder is mij ook niet geheel duidelijk of ik gedestilleerd of gedemineraliseerd water moet toevoegen aan de loop. De laatste vraag gaat over fans. Zoals ik zei gaat het me om stilte. Op het moment heb ik twee Corsair SP120 fans, maar de Fractal Design Venturi HP-12 spreken me ook erg aan. Heeft iemand daar ervaring mee?


Sorry voor de lange post, maar ik ben erg benieuwd naar wat jullie hiervan vinden :icon_smile:
 
Laatst bewerkt:
Zijn in principe hetzelfde, ik heb een persoonlijke voorkeur voor gedistilleerd water, is naar mijn idee schoner.
Gedemineraliseerd water is heel simpel gezegd gefilterd water, terwijl gedistilleerd water met hitte is verkregen.
Meer info kan je genoeg vinden op google.
 
Inweze maakt het verschil niets tussen gedeminiraliseerd of gedestilleerd water.
Gedestilleerd water is ontdaan van microorganismen (lees: alg) en ionen (lees: zouten, mineralen en metalen) dmv verhitting, het condens wordt opgevangen. Er zitten dan nog steeds resten ionen in (al dan niet minimaal). De ionen zorgen namelijk voor de geleiding en niet het water.
Demiwater is daarentegen door een ionenwisselaar geweest. Ionen zijn uitgewisseld voor H+ en OH- ionen, echter zullen er nog steeds micro-organismen inzitten (lees: alg) en natuurlijk ook wat ionen die niet helemaal zijn uitgewisseld. Het is dus ALTIJD verstandig om er killcoil en algen doder aan je water toe tevoegen:)

Het beste water wat je zou kunnen maken is demiwater destilleren en dat weer door een semi-permeabel membraan (membraan op moleculair niveau die alleen water doorlaat) laten gaan zodat je echt puur water hebt....maar dat is voor waterkoeling doeleinden gewoon niet nodig omdat er toch stof bij komt uit je loop en je onderdelen.


Zo...dat was weer een lesje scheikunde...LOL:eusa_liar::039:
 
Zijn in principe hetzelfde, ik heb een persoonlijke voorkeur voor gedistilleerd water, is naar mijn idee schoner.
Gedemineraliseerd water is heel simpel gezegd gefilterd water, terwijl gedistilleerd water met hitte is verkregen.
Meer info kan je genoeg vinden op google.

Inweze maakt het verschil niets tussen gedeminiraliseerd of gedestilleerd water.
Gedestilleerd water is ontdaan van microorganismen (lees: alg) en ionen (lees: zouten, mineralen en metalen) dmv verhitting, het condens wordt opgevangen. Er zitten dan nog steeds resten ionen in (al dan niet minimaal). De ionen zorgen namelijk voor de geleiding en niet het water.
*SNIP*
Zo...dat was weer een lesje scheikunde...LOL:eusa_liar::039:

Bedankt voor jullie reacties! De korte scheikunde opfrisser is erg leuk om te lezen :)

@Freddy: waar kan ik gedestilleerd water kopen? Meestal heet het wel gedestilleerd water maar is het gedeminiraliseerd water.

@XenoMorpH: is het voldoende om gedestilleerd water met PTNuke en een dye te gebruiken of moet er PTNuke en een killcoil in? Ik lees overal andere dingen namelijk xD
 
Je moet iig een algendoder (of microbe killer) en een corosie blocker gebruiken. De corosieblocker voorkomt dat er in je loop onderdelen met elkaar gaan reageren en je corrosie krijgt in je radiator, of cpu block omdat niet alle onderdelen bvb van koper zijn.

Daarom maak ik eerlijk gezegd gebruik van kant enklare oplossingen, hoef ik niets extra's meer erbij te kopen.....
 
Je moet iig een algendoder (of microbe killer) en een corosie blocker gebruiken. De corosieblocker voorkomt dat er in je loop onderdelen met elkaar gaan reageren en je corrosie krijgt in je radiator, of cpu block omdat niet alle onderdelen bvb van koper zijn.

Daarom maak ik eerlijk gezegd gebruik van kant enklare oplossingen, hoef ik niets extra's meer erbij te kopen.....

Bedankt voor je reactie. Ik heb wat gemaild met Mayhems en zij vertelde me dat ik het beste XT-1 met dyes en gedestilleerd water kon gebruiken. XT-1 bevat alles wat je nodig hebt beweren ze. Heb je daar toevallig ervaring mee?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Beetje feedback gevraagd... Advies Waterkoeling Setup 25
S Freddy...graag feedback op deze producten... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Feedback Webshop 2.0 HighFlow Webshop 32
k.3nny Het ombudsman topic & (ver)koper Feedback Algemene Discussies 2
LightStar Feedback Systeem HighFlow Forum 7
Havvie Feedback Loop Order Waterkoeling 29
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
J Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 5
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
G Advies gevraagd Waterkoeling 11
O Advies nieuwe pomp gevraagd Waterkoeling 7
T Welke kleur slang en koelvloeistof? Advies gevraagd Waterkoeling 2
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
B 4k tv advies gevraagd.... Hardware & Software 6
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
S Controle setup / advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 4
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
Pharlap [GEVONDEN] ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 Intel X58 ATX gevraagd Gevonden 1
JaccoW Z-Machine opvolger - NCase M1 [Brainstormfase] hulp gevraagd Gallery & Build Logs 28
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S De tikkende tijdbom [Hulp gevraagd!] Waterkoeling 1
radmiraal advies gevraagd ! Advies Waterkoeling Setup 8
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
W Waterkoeling hulp gevraagd Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan