• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ?

nascarracer4

Junior Member
hey
vraagje is het raadzaam een fancontroller tussen de cpu koeler en de overige 2 case fans te plaatsen deze laatste 2 zijn zeer stille
fancontroller zou ik dan voor de nzxt SENTRY LX gaan
pc specs : gigabyte mobo
xfx 9600gt
3hds sata
q6600 met standaard stock kooling en niet overklokt
wireles adapter
soundblaster audigy
2dvd stations
+ 1x 12cm case fan voor de hds zeer stille
+ 1x 8 cm case fan aan cpu voor afvoer warmte ook zeer stille
maar ik heb me laten vertellen dan het echt af te raden is om de cpu kooling met een fancontroller te gaan dimmen ?
idle 50 load 55 a 63 graden

graag jullie mening ?
 
Je zou wel een fancontroller tussen je cpufan kunnen doen, maar ik denk niet dat je er echt veel mee opschiet, want dan wordt je cpu alleen maar warmer.
Als je een fancontroller wilt ben je zo 30 eu kwijt, dan kan je denk ik beter een andere koeler kopen.
 
ja door de dag vind ik het nie erg da de pc lawaai maakt maar tis vooral s'nachts maar met de nzxt controller in de eerste topic vermeld staat kan ik hiermee somige fans helemaal uitzetten als de pc wat warmer word is het niet zon ramp snachts word meestal gebruikt om te downloade en de nzxt ziet er goed uit kwa look en degelijk ook precies
 
ja deze had ik eigelijk ook al in het oog maar de plaatsing van deze kooling gebeurt dit ook hetzelfde systeem als de standaard kooling van de q6600 ?
en als ik met fancontroller zou werken kan ik dan enkele fans tijdelijk definitief uitschakelen?
 
De Mugen II heeft een backplate, die moet je dus vastzetten met schroefjes. Veel beter dan de stock pushpins. die-dingen-waar-ik-zoon-hekel-aan-heb..

Verder is deze fan Pwm en je bios zal best weten wat ie moet doen ;)

Beter kun je de fans dan op low rpm laten draaien, dan heb je nog een klein beetje airflow, en ook NIET hoorbaar.
 
deze is kwa prestatie iets beter als de mugen 2-- Scythe Kabuto SCKBT-1000 (Retail, PWM-aansluiting
maar de mugen deze gaatjes voor de bevestiging vallen deze gelijk uit dan met die van de push pins ? die standaard voorzien zijn?
maar nog iets als ik 1 van de scythe zou nemen zijn die echt de moeite waard dat t systeem opmerkelijk stiller gaat zijn ? dan de stock kooler?
 
ok merci he manne dan ga ik maar voor een andere kooling dacht eerst dat het de psu kon zijn die veel lawaai maakte maar tis een van corsair 450watt en die zijn ook al vrij stil hoewel deze soms erg warm word maar pc word opmerkelijk luider als hij erg belast word
bedankt om zo snel te help te staan!!
 
hey ik ben dan wat aan het rondkijken geweest voor de mugen 2 te kopen maar na een beetje nametenin mijn kast lijkt het er mij erg op dat de chipsetkooling tegen de scythe kooler zou komen mobo gigabyte ga p31 ds3lde stock kooling van de q6600 zit amper 1 cm verwijdert al van de chipset kooling weet iemand hier meer iets over ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower Aerocool fancontroller 2100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
B Scythe fancontroller Hardware & Software 5
P Keuze nieuwe fancontroller. Hardware & Software 3
A Fancontroller Lamptron CW611 Waterkoeling 3
Sp33dFr34k Fancontroller voor Liang DDC-1RT Waterkoeling 6
Evanix Bitfenix Recon (white) Fancontroller HighFlow Product Reviews 0
PlayGamble [VERKOCHT] Aerocool Touch-1000 fancontroller Verkocht 2
B suggesties voor high end fancontroller Electronica 0
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
T Fancontroller werkt niet bij bepaalde fans Hardware & Software 3
BlaserR93 Scythe Kaze Master Flat Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R pomp+fans+uv-lampen op fancontroller Overige Koeling 33
T D5 pomp aan channel van fancontroller Waterkoeling 3
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
Sw333t Reeven RFC-01 Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K [VERKOCHT] Fancontroller Aerocool V12XT Verkocht 6
BlaserR93 Fancontroller starten met PSU bridging tool Electronica 2
U Advies omtrent fancontroller en sleeving Cases en Modding 4
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
BlaserR93 Typhoon fans draaien niet op fancontroller of voluit Overige Koeling 20
Alex PWM fancontroller Electronica 7
S Tacens Ventus Pro compatible met fancontroller? Overige Koeling 2
Robin Fancontroller koolance HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
G 3-pins fan op pwm aansluiting (fancontroller) Hardware & Software 10
Sentinel3d fans voor fancontroller Overige Koeling 4
A Fancontroller voor Cosmos 1000 Overige Koeling 6
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Bas9466 Verschil tussen de Alphacool D5 en de de Swiftech D5 pompen Waterkoeling 6
S Zit er kleurverschil tussen Sharkoon en Revoltec CCFLs? Cases en Modding 2
volcom keuze tussen swiftech h220-X en custom loop Waterkoeling 9
B ATI Radon Hd 7950 dubbel dispantion 2x mijn Buget is tussen de 200 en 300 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t Schakelen tussen 5v, 7v of 12v (vooral handig met pompen & fans) Electronica 2
animal baars Het grote "Ik twijfel tussen twee producten" topic Electronica 20
J Verschil tussen schroeffitting en fitting+slangklem (koppeling)? Waterkoeling 2
L Een bestelling snel tussen door. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
E Weerstand tussen cclf lamp wie kan me helpen?? Cases en Modding 5
Foxdelta-Mods Hoe te switchen tussen Vista en Linux Hardware & Software 5
Robin Verschil tussen goedkopere en duurder radiators Waterkoeling 7
stravinski temp verschil tussen.... Waterkoeling 10
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
J CPU ineens 99c Waterkoeling 24
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan