• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fan Controller

ReSpawN

Junior Member
Mijn vraag betreft welke keuze Fan Controller ik moet nemen. Qua merken e.d. ben ik niet zo bekend op dat gebied. Ik heb een Zalman gehad, maar die flipte vaak de pan uit. Kortom, welke zal ik nemen?

Ik ben sinds de Mugen (Ininity) echt fan (haha) geworden van Scythe en die spreken me ook érg aan! Ik heb straks aardig wat fans er in zitten als ik MSN of codeer hoef ik geen herrie aan de kop.

Ik heb een Lian Li A77 kast met;
3x 120mm front fans
2x 120mm CPU fans (Prolimatech Megahalems)
2x 120mm back fans
1x ext. 140mm fan (exhaust naast PCI, BS-06)

Kortom, (ik schrik er nu zelf ook van) 8 fans die aardig wat herrie kunnen maken. De kastkoelers zijn van Lian Li zelf dus een aardig staaltje kwaliteit. Er zit een fan controller in van hun zelf, maar qua kwaliteit en mogelijkheden weet ik het zozeer nog niet.

Omdat ik mijn 920 naar minimaal 4,0Ghz ga overclocken zullen de Scythe fans vrijwel altijd op 1600rpm draaien (gok ik, nog weinig ervaring). Deze hoeven dus niet persé op een fancontroller omdat deze ook met 4Pin connectors op mijn moederbord gedrukt kunnen worden. Nu rest mij dus de vraag, elke te nemen. De 140mm back fan is ook optioneel dus feitelijk gaat het om 5 á 6 fans. Mooi zou zijn als 1 unit 4 fans aan kon, want dan koop ik er natuurlijk 2. Er moet genoeg peut in zitten om ze alle 8 te poweren en te controllen.

Eisen:
- Zwart
- Blauwe leds
- Optioneel LED scherm met temps
- Niet duurder dan 40 euro
- Apart instelbare fans
- Minimaal 5 á 6 fan controllen
- Strakke afwerking

Bring it! :)

ReSpawN
 
In dat geval spreekt die Subbeam me wel aan, alhoewel ik de kleuren wel erg kinky vind... 't Is een redelijk strakke kast dus ik wou niet overkill gaan met allemaal leds aan de buitenkant...

Ik ben inderdaad geen fan van solderen dus ik denk dat die 2e splitter, 4x pin op 1 3 pin me wel erg handig lijkt. Dan ga ik uit van 2 van de processor op die kabel, de voorste 3 en de achterste 2 wel los op de controller. 't Heeft weinig nut om 2 120mm fans die nog geen 10cm van elkaar zitten apart te controllen (zelfde 'target', de cpu koeler). Met de Zalman had ik toen echt te weinig peut waardoor ik niets kon controllen.

Mijn vraag van temps meten uit mijn voorgaande post staat nog wel open...
 
IK heb die die zalman fancontroller.

Ik heb er totaal 8 fans op aangesloten zonder enig problemen.
<highspeed = blauwe led >highspeed=rode led (die niet scherp zijn qua licht).

Verder mooi apart design
Vind em erg fijn!
 
Ik heb 4-tal Yate-loon fans. Die hebben een molex aansluiting en een 3-pins aansluiting.
Net zoals je een normale fan aansluit op de controller met zown meegeleverde 3pins kabel.
En dan doe je extra 2 fans aansluiten met een molex kabel.


Ik heb dit vaker moeten uitleggen wat niet lukte, hopelijk snap je het anders verstuur ik via msn een enorme professionele paint jpg :p
 
Dat zou eventueel een goede optie kunnen zijn, maar is er dan wel genoeg peut om ze beiden aan te sturen?

Ik kwam trouwens de Kaze van Scythe tegen. Opzich erg leuk!
Scythe 5.25 Bay Kaze Master (Zwart) KM01-BK

Nu rest mij de vraag, hoe wil dat ding op de locatie van de fan in godsnaam de temps opnemen? Hij displayed op 't plaatje de RPM en daar onder de temps...

Elk kanaal van je fancontroller kan maar zoveel Amps trekken geloof ik.
 
Scythe Kaze Server heb ik hier die bevalt me heel goed
1A per kanaal moet genoeg zijn 2 fans per kanaal
of t moeten echt havy fans zijn
hij heeft losse temp sensors die je overal kan plaatsen waar je wilt
mooi helder display met altijd de temps in beeld en fanspeed
hou er rekening mee dat hoe meer je fans gaat dempen op een controller
hoe warmer die gaat worden
maar ook niet onmogelijk is t modden van een controller met grotere headsinks
 
't Is uiteindelijk de controller van Zalman geworden. Toch vind ik hun qua dat soort spul altijd redelijk tot erg goed. De ervaringen zullen uitblijken of het inderdaad zo is!

Daarnaast zit in de kast zelf ook een fan controller die ik dan ook wel in 'dienst' kan houden voor de backend van de kast.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Aqua-Computer Aquaero 5 PRO USB fan controller, graphic LCD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Touchaqua Fan and Digital RGB RF Remote Controller Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Fan & RGB controller Cases en Modding 1
Freddy Aqua-Computer OCTO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Aqua Computer D5 NEXT, Pump with integrated fan and LED controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy Aqua-Computer QUADRO fan controller for PWM fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Q Aquaero 6 XT blue USB fan controller HighFlow Webshop 2
Freddy Lamptron CL420, RGB Fan + Ledstrip controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
M Fan controller en toebehoren. Overige Koeling 38
D Fan controller gezocht Overige Koeling 1
bundymania Phobya Touch 630 Fan Controller [deutsch] HighFlow Product Reviews 5
S Nzxt Sentry 3 Fan Controller werkt niet met alle fans? Overige Koeling 9
ProAce [GEVONDEN] 5.25" Fan Controller Gevonden 4
X Kan ik meerdere fans aansluiten op 1 aansluiting van een fan-controller? Overige Koeling 6
l3p [VERKOCHT] Origen ae S21T + Koolance fan/pump controller +RGB controller (L3p L4n) Verkocht 20
vincent The new Adjust 108 fan controller from Fractal Design HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
stigma Fan controller Waterkoeling 10
B high end fan controller suggesties Electronica 8
K Aerocool Strike-X Panel Fan Controller Red Hardware & Software 0
alain-s Pomp MCP355 regelen met fan controller Advies Waterkoeling Setup 1
Besje BitFenix Recon fan controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
T Fan controller noodzakelijk voor fans op radiator? Waterkoeling 14
R [GEVONDEN] Fan controller Gevonden 1
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
V Welke fan controller kan 5400RPM fan aan? Overige Koeling 12
S [GEZ] fan controller Gevonden 5
lauwagie [lampton fan controller] Electronica 1
olympus [VERKOCHT] Aerocool Strike-X Panel Fan Controller (black) Verkocht 28
Sw333t Nesteq FanMax 8-Channel Fan Controller, Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
aadje93 AXP Flip-Up Farb-LCD Fan Controller HighFlow Computer Cooling Shop 9
K Lian li PC-P60 fan speed controller. Problemen & Oplossingen 3
P Enermax Appolish aansluiten met Fan Controller Overige Koeling 9
AceBaran Fan controller Overige Koeling 9
P Fan controller Waterkoeling 14
LightStar Lian Li PT-FN04 Fan controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Colossus Lamptron FC-5 Fan Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
B Scythe 'Kama Meter' Functional Fan Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Pci bracket fan controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M Fan Controller. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
S Zalman MFC3 Fan Controller + 4 ultra Kaze Overige Koeling 23
Blackruby Ik heb een fan-controller omdat..? Hardware & Software 4
N Fan controller modden --> 12V output Cases en Modding 4
Busterben d5 655 pump & fan controller Waterkoeling 7
E CPU Fan op fan controller = CPU FAN ERROR? Cases en Modding 14
ShaquilleMoreno Scythe Kaze Master Ace 5.25" Fan Controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
V NZXT Sentry LX - Aluminum dual bay fan controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan