Duidelijk! Na even wat reviews te hebben gelezen en wat dingen te hebben vergeleken kom ik op het volgende uit qua setup:
Fan controller:
Scythe Kaze Master KM01-BK
Ziet er strak uit. Levert goede prestaties volgens iedereen die hier een review over heeft geschreven. (Of jij moet een andere aanrader die beter is, kwam deze zelf niet zo snel tegen.) Kan 4 fans aansturen, voldoende voor mijn kast. Aangezien ik de voorste op 1 kanaal wil, de bovenste op 1 kanaal en de achterste los.
Fans:
Corsair Air Series AF140, 5x
Mooie LED verlichting en heb wat Youtube filmpjes gekeken over reviews, komt er goed uit.
Op bijvoorbeeld 829RPM maakt deze fan 13.3DB, mooie score lijkt mij?!
CPU Fan:
Corsair SP120
Hierbij hou ik het op jouw advies, ik denk dat deze fan er goed voor geschikt is.
Overigens zijn deze ook in LED leverbaar, of is dit niet te vergelijken met bovenstaand.
(Ook lees ik dat de SP serie bedoelt is voor watergekoelde systemen, klopt dat?)
Kan je mij overigens vertellen hoeveel RPM je fans minimaal moet laten draaien, of is dat ergens van afhankelijk? Ik heb gelezen dat de fan controller een alarm functie heeft voor 75 graden in de behuizing, maar ik verwacht niet dat deze zo warm wordt. Misschien dat jij mij een richtlijn kan geven?
Hoor het graag van je, bedankt voor de moeite.