• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fail @ Webshops?

Nou gaat weer lekker.
Ik zit op mijn geld te wachten, bel ik op; is het helemaal niet verstuurd omdat het niet klopte.:S.

Dus ik was al best boos omdat ik mijn geld NOGSTEEDS niet had.

Het verhaal was dus dat ik op mijn klantnummer 1 videokaart en moederbord had en op een ander klant nummer 1 videokaart had ( die ik had overgenomen ).
Nou koen die andere videokaart niet gecrediteerd naar MIJ worden omdat hij op Meneer De Weerd zijn naam stond. Hij kon alleen het geld naar hem overmaken ( NO FACKING WAY ).
Nu krijg ik een 5770 omgeruild voor een 5870 ( ik denk kosteloos omdat hij mij dat niet goed vertelde ) en krijg ik ongeveer 350 euro gecrediteerd voor mijn moederbord en videokaart. Dus misschien heb ik toch nog geluk. Iig nooit meer daar iets kopen maar nu zit ik toch weer met een videokaart van hun... :S
 
Als je ooit de klanten service belt, vraag dan naar Erik Broer. Hij is de enigste die iets snapt daar en zijn werk goed doet.

Nouja, er zijn vast zat mensen die daar goede ervaring hebben maar ik heb daar gewoon een bult pech. Lekker kut dus.
 
eens een kut tent altijd een kut tent ik had daar ook een keer me 2de wc kit besteld hebben ze me laaste post code letters anderzom gemaakt werd het ergens anders toe verzonden en na een tijdtje weer bij hun terug en mos gvd nog een keer verzend koste dokken alleen omdat hunnie een fout maakte en ja die vliegen gie bij mij niet op
 
Heb er in het verleden wel wat dingen besteld, zoals geheugen omdat het daar toen goedkoop was en ik de garantie ook gewoon bij corsair kan claimen. Maar over het algemeen koop ik bij Azerty omdat ik daar toch vaak het goedkoopste totaal plaatje heb (ik wil niet bij 5 webshops bestellen om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten)
 
Nu zag ik heel toevallig een filmpje waarin ik hoorde dat garantie altijd over het product gaat, en niet tussen verkoper en kopen. Dus toch maar eventjes de wet erbij pakken. :D

Weet jij hier toevallig wat vanaf Freddy?

Het zit namelijk zo.
Ik had een Videokaart overgekocht van C. de Weerd. Nu bleek deze defect te zijn. Heb deze naar Alternate terug gestuurd en bleek ook daadwerkelijk defect te zijn. Nou krijg ik het leuke verhaal te horen dat er 2 opties zijn;

1. Geld overmaken naar C. de Weerd ( omdat met hem de garantie is 'afgesproken' )
2. Omruilen en jij krijgt het product teruggestuurd ( C. de Weerd blijft nogsteeds de "eigenaar" van de garantie:S)

Hoe zit dit precies?!
 
Ik weet niet 100% hoe het in elkaar zit, maar mijn idee is degene met aankoopbon de eigenaar.
Daarom bij tweedehandse aankoop altijd de aankoopbon ook vragen.
 
Op de videokaart doos staat een UNIEK nummer waardoor ze wisten dat ik eigenaar was van DIE factuur. MAAR daar zeggen ze dat de garantie loopt tussen verkoper en koper maar hoorde in een filmpje ( over credit cards ) dat het ging om het product ( wat eigelijk best logisch is )

Want als jij een auto koopt en daar zit 3 jaar garantie op en jij verkoopt hem 1 jaar later. 1 jaar daarna weer later is je auto kapoet en jij brengt hem terug en ze zeggen dan toch ook niet van; ja ik maak het geld over naar de 1e koper óf inruilen?!

Als ik bij mr. wetboek er niet uitkom ga ik wel eventjes gratis juridisch advies halen bij mijn school ( werken gelukkig een hoop juristen :D).
 
Ik heb bij alternate ook een keer een complete pc besteld, met een 8800gtx van asus, prima ding voor zijn tijd alleen was ie na een dagje gamen dood. Systeem niet meer booten niks.

Dus ik effe die gasten van de technische dienst gebeld om te melden dat mijn pc dood was en dat ik m open ging halen om te checken wat er dood was en waarom hij niet meer bootte.

Dus even een andere videokaart er in geprikt en booten maar, het zelfde verhaal met een andere pcie kaart, dus is het zeker niet het mobo.

Ik kwam er toen ook achter dat die lutsters het verkeerde geheugen er in hebben staan proppen. Ze hadden het verkeerd gestickerd op het doosje. :021:

Ik had dus cheap ass buffalo reepjes in mijn pc zitten ipv de bestelde ocz sticks.

Ik moest er toch nog eens een keer heen om het om te ruilen en toen kwam die graka er ook nog eens bij, eenmaal daar aangekomen sluiten ze de pc aan om te kijken of ie het met een andere stroom stekker misschien niet toch nog doet :p

Dus toen kwam van die gasten ook de conclusie dat het de graka was, ja die hadden ze niet meer en wat dan ?? "ja dan moeten we heb toch echt opsturen meneer, dan zal u even zonder zitten"

Mafkees, ik koop toch niet een pc om op de garantie van jullie leveranciers te wachten ? regel wat anders ofzo ? :eusa_wall:

Toen kwam er ff iemand kijken die wat snuggerder was dan die andere gast en die zag op de website staan dat er voor de zelfde prijs een 9800gtx :033:was van club3d, naja, mij best ik weer een nieuwere kaart en pctje weer werken.


Toch vond ik het erg bedroevend dat ze er ten eerste de verkeerde spullen in stoppen, je moet maar net een geek zijn die dat checkt....

Ten 2e vond ik die eerste gast die mij hielp wel erg stom, ja ik had ook de keuze om hem op te laten sturen, duurt dan 4 weken maar dan heb ik wel weer een werkende pc... wow..


Dus wel gewoon er uit gekomen maar ik moest het er wel erg hard uit trekken.
 
Laatst bewerkt:
Videokaart wordt vandaag naar mij opgestuurd ( zeggen ze ) en ik hoop zonder rembours en dan wordt er nog geld naar mij overgemaakt. Als ik niet tevreden ben stuur ik de videokaart terug omdat ik RECHT heb op geld!
 
Na 3 x gebeld te hebben voor mijn videokaart, heb ik GELD gekregen. Nu moet ik dus wachten op geld, voor dat ik bij azerty een videokaart kan bestellen.

Meneer de Broer blijft zeggen dat de garantie loopt tussen de 1e koper en Alternate nederland. Maar omdat de boekhouding "moeite" heeft gedaan is het wel mogelijk dat ik het geld kreeg.

Ik raad mensen ook aan om geen zaken te doen met Alternate. In de garantie staat maar half geschreven wanneer je garantie verloopt, maar als je dan opbelt zeggen ze dat je garantie daardoor wel verloopt. Wijs je ze erop, dan pas geven ze toe. Ze liegen je te vaak voor, en je krijgt pas bij de 2e keer gelijk! Voorbeeld ( echt gebeurd ): Product 1 wordt RMA gestuurd en blijkt niet defect te zijn. Je belt op en vraagt wat voor tests ze hebben gedaan. Je krijgt het gevoel dat ze de kaart niet goed hebben getest en vraagt of ze dit nog een keer willen doen. En wat blijkt? Hij is kapoet.


WAT EEN K*T BEDRIJF!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan