• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Extended U2-UFO CYO By Zwelgje

juppy psu is binnen.

DSC_0035.JPG

DSC_0040.JPG

DSC_0041.JPG

alleen een vervelend ding er zitten condensators op het eind van me 24 pin's atx kabel.
Weet iemand of ik daar iets aan kan doen.
zou ik ze aan de andere kant van de kabel solderen.
of kan ik ze misschien wel laten ver vallen.
iemand enig idee.

DSC_0043.JPG

DSC_0044.JPG

Hmm dat heb ik nog nooit gezien .... volgens mij zou je ze zonder problemen aan de andere kant van de kabel kunnen zetten maar dat weet ik niet zeker dus een elektronica expert moet ff zeggen of ik het goed heb XD

dat is idd raar .... ik heb die dingen ook nog nooit zien zitten op welke psu dan ook ...... misschien had ocz het toch bij geheugen en hddtjes moeten laten lol :p
anyways ik zou zeggen stuur eens een pm naar de fabrikant zelf wie weet krijg je wel een leuke tip ofzo :)

in z'n geheel weg halen lijkt me geen strak plan ze zitten er vast niet voor niks, aan de andere kant van de kabel moet kunnen (weet niet hoe jou soldeer skills zijn;)) zolang je ze maar aan de zelfde kabels vast maakt verandert er in principe niks.

Trek er desnoods wat sata sleeve overheen ziet er nog beter uit, tenminste ga ervan uit dat je colour theme geen paars bevat:p

als het goed is kun je die weerstandjes over de hele lengte van die kabel plaatsten waar ze nu ook aan vast zitten dus als je de voeding gaat sleeven moet je hem toch openmaken kun je ze mss binnen in de voeding aan het begin plaatsen.

Ik heb er echter wel vrij weinig verstand van dus vraag het eerst even na voor je eraan begint;) anders had OCZ het wss zelf ook wel gedaan.

ik ben nog niet zo van het solderen hehe :p maar hoef je uberhaupt wel te solderen ... als ik dat zo zie dan gaat die condensator met draadjes naar de pin ... als je dus de pin extract en daarna open maakt de condensator verwijderd en dan weer dichtknijpt en terugplaatst en voor de andere kant dit herhaalt maar dan klem je daar de condensator weer derin ... zou ook moeten werken .... maar op eigen risico haha ik heb geen verstand van condensators en helemaal niet waarom die daar zitten ...

super bedankt voor al jullie reacties.
Heb zelf ook al wat meer onder zoek gedaan.
Het schijnt nu zelf al meer voor te komen bij meerdere nieuwe modulaire voedingen.
Het schijnen zeg maar dempers te zijn.
Waarom ze die nou in de kabel hebben gedaan?
Omdat nou juist de eerste zijn die met een spanning piek en dergelijke kapot gaan.
Dus ook voor producenten makkelijker een kabel kunnen wisselen dan ze een voeding open hoeven te maken.
Niet zo slim denk om deze dan aan het einde van de kabel te zetten voor de look's.
Maar ze zullen misschien wel beter werken daar.
Ik had een idee dat denk de mooiste op lossing is.
Ga de kabel denk drastisch in korten dat een tussen bridge word die op lengte van de condensators is.
Zo dat deze als eerst op de voeding geklikt word en daar na een verleng kabel zeg maar op de bridge die naar het moederbord gaat.
gelukkig heb ik een Crimping-Tool dus het moet al te grote problemen op leveren om te maken.
Nog maal's dan ik jullie voor het advies en mee denken.
Ik waardeer dat heel erg.
Dat maakt dit forum zo fijn.
Tot de volgende update.
(denk dat dat een hele grote word ;) )

ja klop ik heb zelf's z'n verleng kabel liggen van nzxt.
Maar omdat ik z'n open kast heb vind ik het best om m op maat te maken.
Ziet er dan hopelijk toch net iets strakker uit.
Maar het idee was goed.

ja idd custom made is wel chill :p maar wel luie fabrikant dan .... bedoel ze hadden net zo goed iets als een fusebox kunnen maken in de voedig die makkelijk te bereiken is ... en dan alles via dat laten lopen ter beveiliging .... is iig een veel nettere oplossing dan hier en daar overal condensators erin proppen .... maar komt vast wel goed met jouw.... custom made is idd toch het mooist :p

oke dan special voor X-Tripot.
De phase change is vandaag terug met een enorme lange ...
Flex hose.
Super nu kunnen we weer voor uit.

Nog een plaatje van toen ie nog bij X-Tripot stond.
Nieuwe foto's komen later.
Kon het niet laten om al vast te gaan passen en meten.
Dus had nog geen foto's gemaakt.

2s0mvj4.jpg

Nog even wat foto's

Het sleeve werk van de pci-e kabels

DSC_0062.JPG

En het passen en meten van de phase en de radiators.

DSC_0063.JPG

DSC_0065.JPG

En zo draait nu een paar weken de rest van de case :)
miste om een spelletje te spelen in de avond toch echt wel :p

DSC_0060.JPG

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan