• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ExoSkeleton

Nee, we zijn niet gestopt.... We wachten nog steeds op de CCFL lampen. Helaas dus nog geen grote update. Wel hebben we reeds alles gesleeved.
Daarnaast hebben we ook Asus bereidt gevonden om in ieder geval een moederbord te sponsoren! Helemaal top dus, hoef ik geen Matx in te bouwen in ieder geval. Rogier van Asus Benelux, ontzettend bedankt!
 
Vergeet niet dat wij voor een resultaat gaan in een donkere kamer (zoals je normaal gesproken ook aan het gamen bent). De metal kleur was wel mooi, maar niet als je van dichtbij gaat kijken. Daarnaast verwachten wij dat de Exo-S beter zal uitkomen als hij zwart is in combinatie met het blauwe licht.
 
Vandaag is het gesponsorde bord van Asus opgestuurd.
Het is de P8Z68-V PRO geworden! Helemaal super.



0-161572-MOEDERBORD-INTEL-ASUS-P8Z68-V-PRO-S1155_2.JPG


Asus Benelux en Rogier in het bijzonder bedankt hiervoor! We doen binnenkort wel eens een biertje in de Burgemeester!
 
Laatst bewerkt:
Ontzettend slecht nieuws hier vanuit het Exo-S kamp.....

Het moederbord I/O backpanel past niet in de kast :? :? :? . Wij wisten niet beter dan dat het standaard was, maar toch niet helemaal lijkt het... Te krap afgemeten, met als resultaat dat het moederbord niet boven de spacers te krijgen is.

Zie bijgaande foto's.

6403755353_bac8afc115_z.jpg


6403755465_058f1067bc_z.jpg


6403755693_db644ae39f_z.jpg


Erg ruk natuurlijk. We zijn ons even aan het beraden hoe we dit op moeten gaan lossen. Het lijkt erop dat we terug moeten naar de coater, nadat we een en ander hebben aangepast.

Zo op het eerste gezicht zijn er 3 opties (wellicht nog meer...)

Optie 1
6403780013_86c4656eb0_z.jpg


Optie 2
6403780107_8e28a0f4de_z.jpg


Optie 3
6403805537_a279a354f1_z.jpg


Wat we ook doen, we moeten weer terug naar de lakker en we hopen dat het mogelijk is om slechts een deel te plamuren en lakken... Nu is het niet 100% zichtwerk, maar toch willen we het natuurlijk wel netjes hebben.

Tot zover de update... :(
 
Dat is erg jammer :(

Optie 3 lijkt mij de beste oplossing, als je de koker daar zoals in de andere optie plaatselijk dunner maakt kan je wss de stekker poorten voor het geluid niet gebruiken die daar zitten. (als je die tenminste allemaal gebruikt)
 
met Thierry eenschghghg.

Gewoon die onboard audio niet gebruiken en een headset met usb gebruiken mocht je dat nog niet doen :)

Dus gewoon plaatselijk een stukkie eruitslijpen en een eigen plaatje maken :)
 
Vanochtend de lampen binnen gekregen waar we al zo lang op wachten...
Maar het wachten is beloond. Ze zijn wonderschoon :Y

Met een dikte van slechts 2.4mm zijn dit een van de dunste CCFL's ter wereld

De foto hieronder geeft een aardige impressie.

6464928623_f8c4c7e874_z.jpg


Maar first things first. Morgen gaan de slijptol weer in de Exo-S en gaan de we de I/O bracket verlengen. Voorlopig dus nog geen CCFL in de EXO-S. We moeten nog even geduld hebben...

NDF Special Light Products en in het bijzonder Coen en Frank bedankt voor de sponsoring en alle hulp.
 
Na een week lang schuren en plamuren (met dank aan mijn buddy SqUeD) is gisteren de eerste toplaag erover gegaan. Resultaat is nog niet 100%, maar de kleur en strakheid is zoveel malen mooier dan toen we het hadden uitbesteedt... We zouden het hierna wederom door hetzelfde bedrijf laten spuiten, maar de prijs was niet te rechtvaardigen. Ze vroegen 200 euro (inclusief plamuren, van het stukje I/O bracket. Dat kon ik er echt niet aan uitgeven. Dus nu hebben we het

We zijn uiteindelijk gegaan voor een matzwarte finish. De kast is nu een stuk stoerder en zo hadden we het in eerste instantie ook voor ogen. Bijkomend voordeel, het bedrijf rekende voor de nieuwe laag 200 euro. Nu hebben we een bus gekocht van 10 euro.... :p.

Dezer dagen schuurt SqUed het nog wat lichtjes op en brengt nog een 2e laag aan. We hadden een klein beetje stof-ontwikkeling, maar dat gaat de 2e keer beter lukken.

Geen pics helaas.

Planning is om a.s. maandag de CCFL's te gaan monteren.
 
Zo daar zijn we weer...

Afgelopen weken wat actief verder gegaan met de lampen. We hebben ze voor het eerst even geprobeerd in de Exo-S om te kijken wat het effect is.

Praatjes vullen geen gaatjes, dus hierbij wat plaatjes.

6821534261_36a473115d_z.jpg


6821533233_8ebd9c6a3d_z.jpg


8 stuks, we hebben er totaal 14, maar die gaan we niet allemaal gebruiken. Er komen er waarschijnlijk 8 of 10 in.

6821533761_c1751815e5_z.jpg


6821534695_176ce4b620_z.jpg


6821531583_083d651b81_z.jpg


6821531209_a58aaafab3_z.jpg


Uiteindelijk waren we niet heel tevreden met het effect. Dus we hebben nu reflecterende folie gekocht (wat ook bij verkeerswaterstaat wordt gebruikt) om het licht binnen in de PSU cover meer te laten kaatsen en dus dat er hopelijk wat meer licht naar buiten straalt. Sommige plekken waren prima, sommige plekken vonden we het te magertjes qua licht. We gaan nu dus de hele binnenkant beplakken met dit folie.
Dit gaat een stuk beter resultaat leveren.

Morgenavond weer verder. Dan is het folie plakken en kijken wat het resultaat is.
 
Maak je geen zorgen, deze mod wordt helemaal afgemaakt. Alleen zijn we beiden erg druk met andere dingen naast ons 'mod'-leven. Het is dus altijd schipperen, maar de komende tijd hebben we het idee om hem helemaal af te maken! Ik verwacht dat hij helemaal klaar is voor het einde van volgende maand.
 
Waarschijnlijk moet je je CPU backplate ook aanpassen voor dit mobo.

Tenminste dat moest ik wel bij de P8Z68-V /gen3. icm backplate van XSPC
Volgensmij hebben deze mobo's de zelfde layout

Pinnen van de condensatoren onder de CPU steken erg ver uit aan de achterkant van het moederbord.
Waardoor de backplate niet past.Deze komt op de pinnen te liggen.
Je zult een stuk uit je backplate moeten dremelen.
Anders ga je kortsluiting maken en dat is niet de bedoeling. :D

Licht ziet er erg strak uit ! :)
 
Heb je het nu over de backplate van de waterkoeling neem ik aan? Of van de backplate van de kast?

Licht ziet er inderdaad strak uit, maar het gaat nog beter worden! Vanavond gaan we de folie erop zetten.
 
Waarschijnlijk moet je je CPU backplate ook aanpassen voor dit mobo.

Tenminste dat moest ik wel bij de P8Z68-V /gen3. icm backplate van XSPC
Volgensmij hebben deze mobo's de zelfde layout

Pinnen van de condensatoren onder de CPU steken erg ver uit aan de achterkant van het moederbord.
Waardoor de backplate niet past.Deze komt op de pinnen te liggen.
Je zult een stuk uit je backplate moeten dremelen.
Anders ga je kortsluiting maken en dat is niet de bedoeling. :D

Licht ziet er erg strak uit ! :)

Maar wacht even je bedoelt stuk plaat dat je gebruikt om de koeler mee vast te zetten hoe doen anderen dat dan waarbij er geen sparing in de backplate van je case zit? ik neem aan de normaliter de spacers genoeg ruimte hebben om dit te kunnen plaatsen we zullen het vanavond eens ff bekijken. In principe hebben we het moboframe zo gemaakt dat de bevestiging van de cpu koeler volledig vrij is!! hmmmm toch niet weer een set back :icon_frown:
 
Ja dat plaatje zelf, die spacertjes zijn hoog zat.

ff voorbeeldje :p lang leve Paint :054:
Het voorbeeld is een ander mobo, maar het gaat om het idee.

GroteFoto-7OAWYNFK.jpg

In het rode gedeelte steken de pinnen van de condensatoren ver door.
Hierdoor paste bij mij de backplate niet, ik moest een stuk uit het plaatje halen (het groene gedeelte)

Maar misschien past jou backplate wel. Je ziet het gelijk als je hem er voor houd.
 
Ja dat plaatje zelf, die spacertjes zijn hoog zat.

ff voorbeeldje :p lang leve Paint :054:
Het voorbeeld is een ander mobo, maar het gaat om het idee.

GroteFoto-7OAWYNFK.jpg

In het rode gedeelte steken de pinnen van de condensatoren ver door.
Hierdoor paste bij mij de backplate niet, ik moest een stuk uit het plaatje halen (het groene gedeelte)

Maar misschien past jou backplate wel. Je ziet het gelijk als je hem er voor houd.

Ooh ik dacht ff dat je bedoelde dat ik het mobo frame aan moest passen!!! pfiew nee dan is het geen probleem dat maken we met 2 vingers in ons neus :icon_biggrin:
 
Terug
Bovenaan