• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EVGA GTX 285 hydrocopper

Ik heb er ook wel aan zitten denken om Freddy het waterblock op een 295 te laten zetten , maar die service zegt duidelijk : Garantie tot aan de deur ! we leveren hem 100 % werkend af ... problemen die later optreden kunnen niet op high flow verhaald worden ...

Plus dan moet ik zelf naar rotterdam om daar de kaart op te halen omdat ze bij afhalen laten zien dat ie ook werkt.

Maare ...Freddy (lees je dit ?) wat als ik ALLES bij jullie koop, dus de gtx 295 + het waterblock + de service van waterblock op graka monteren, hoe zit het dan precies met de garantie ? nog steeds tot aan de deur ? want dat zou wel vreemd zijn. Bij langere garantie zou ik dit wel een betere optie gaan vinden ;-)

@ St1nG , over de behoefte aan stilte : Dat is natuurlijk een persoonlijk iets. Ik heb er een hekel aan als mijn pc als een stofzuiger te keer gaat. En dan met name wanneer ik niet eens aan't gamen ben ! ik zit (momenteel) meer te internetten dan wat anders. En vaak staat mijn pc aan tijdens downloaden terwijl ik tv kijk en dan hoor ik de pc en dat vind ik storend.
En naarmate de pc ouder wordt krijgen de ventilator ook de kuren meer herrie te gaan maken.
Ik ben gewoon beetje gevoelig voor ongewenste geluiden :p en heb me gezworen bij deze pc daar wat aan te doen.

Laatst bewerkt:
De garantie van de fabrikant/winkel vervalt gelijk als je de kaart openschroeft.
Dat is het lastige ervan.

Mocht later de kaart kapot gaan om wat voor reden dan ook, zou je het nog wel kunnen proberen terug te sturen naar de winkel waar je het gekocht hebt.
(nadat je de stockcooler netjes terug hebt opgezet)
Maar het is niet van te voren te bepalen of de RMA in behandeling wordt genomen.

Men zegt toch dat je bij een EVGA kaart garantie blijft behouden ?
Dus als ik bij jullie een EVGA gtx 295 koop + block + ombouwservice.
Dan kan bij later defect toch nog gewoon terug naar de fabriek ?

Ok dan moet wel eerst weer de standaard koeler erop wat het erg omslachtig maakt..
Of ik doe dat zelf ...of wederom de ombouwservice wat mij geld zou kosten en dat zou
beetje vreemd zijn als de kaart defect zou gaan dat het mij nog geld zou gaan kosten ook..

highflow gtx 295
http://www.highflow.nl/hardware/videokaarten/evga-gtx295-retail-2x-dvi-hdmi-sli-.html
hier ietsje goedkoper ... :p
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2003&f=1&h=1&s=1&a=161680

Laatst bewerkt:
Daarom wordt de kaart werkend afgeleverd.
Als die achteraf kapot gaat, is hoogstwaarschijnlijk door andere redenen kapot gegaan dan door de blokmontage.

Het blok montage is een tijdrovend karwei, maar prima zelf te doen.
Je zou het dus prima kunnen overwegen om zelf het blok te monteren.
Bij vragen over de montage kan je hier op het forum goed terecht, want vele zijn je al voor geweest, waaronder ik zelf :)

Ja maar bij jou eigen kaart is ie kapot gegaan heb ik gehoord ?

"Als die achteraf kapot gaat, is hoogstwaarschijnlijk door andere redenen kapot gegaan dan door de blokmontage"

Dat klinkt opzicht wel erg logisch ;-)

Zo lang er geen zichtbare schade is en het product weer in fabrieks-config terug wordt gestuurd zal EVGA de kaart wel in ontvangst nemen ja. Elke aanpassing die er aan wordt gemaakt, zoals het installeren van zo'n koelblok, moet dus 100% worden teruggedraaid. Althans, zo is het geregeld voor de Noord-Amerikaanse clientèle...

In hoeverre dit alles ook voor de Europese markt geldt weet ik niet precies. Mij lijkt het echter logisch dat het ook voor ons zo zal gelden, maar het lijkt mij ook logisch dat Freddy & Highflow daar niet tussen gaan staan met een eigen garantie. Dat is onnodig, onhandig en financieel onaantrekkelijk.

(Natuurlijk valt er met garantieregelingen geen winst te maken, maar in de tweede lijn zorgt een goede garantieregeling wel voor grotere en betere klantenbinding, daarom is EVGA ook zo populair. Highflow heeft hier echter geen dergelijke service voor nodig, die klantenbinding zit al heel lang heel goed denk ik.)

Als ik bij jullie een GTX 295 aflever voor waterblock montage
Kan je dan nu al aangeven wat dat kost ? de ombouwservice is 40 euro / uur maar hoelang zijn jullie ermee bezig dan ?

Kan ik op afspraak een kaart brengen die DIRECT omgebouwd word zodat ik 1 a 2 uur later de kaart terug naar huis kan nemen zodat ik niet 2 keer naar Rotterdam hoef (brengen en halen)

Heel slecht nieuws, 1 GTX295 is overleden :'(

Die gaat RMA en hopen dat het gecrediteerd wordt.
Want ik heb het helemaal gehad met het geklooi.
Ga gewoon sinlge GTX295 draaien.

Heb je die van jou nou al in quad sli draaien of heb je het bij een single GTX295 gelaten? :108:

@coole kikker: volgens mij als je goede afspraken maakt met Freddy kan je er gewoon bij blijven staan kijken hoe Freddy het doet.

Ik ben er vrij zeker van dat een van de kaarten voor de blokmontage al defect was.
Ik had dus twee GTX295 kaarten.

In mijn buildlog kan je lezen dat ik eerst gelijk de twee kaarten tegelijk (in Quad SLI) getest heb met stockcooling.
Toen gaf die al problemen met installatie en een zeer harde piepgeluid uit een van de twee kaarten (harder dan normale piepgeluid wat voor kan komen).

Helaas ik gaf ik de voordeel van de twijfel en ging er van uit dat beide kaarten goed waren en dat het aan de drivers lag :p
(heb dus niet goed per kaart getest)

Toen ik het eenmaal op water had lopen kreeg ik de Quad SLI nog steeds niet voor elkaar.
Pas toen de kaarten afzonderlijk getest, te laat dus :p
Want met 1 kaart kreeg ik helemaal geen beeld, dat was dus de verklaring dat ik Quad SLI niet draaiende kon krijgen :p

--- update ---
@ coole kikker
Het kost mij zeker twee uur.
Er zijn vast wel mensen die het sneller kunnen, maar ik ben behoorlijk pietje precies :)
Op afspraak is mogelijk, kan je gewoon meekijken.
Als je ooit voor Quad SLI gaat, kan je de tweede blok denk ik dan wel zelf doen ;)

@ Gio
Heb nu een kaart in mijn PC.
De andere is nog steeds bij MSI... hopen dat ze het goedkeuren en een nieuwe sturen (A).
Dan kan ik daarmee mijn "lan bak" gaan bouwen haha :D
In pech scenario moet ik nog paar tientjes onderzoekskosten betalen en krijg ik dezelfde kapotte kaart terug :(

Laatst bewerkt:
Bedankt Freddy , nu heb ik alvast kunnen berekenen wat het mij kost.
(gtx 295 + waterblock + ombouwen + retourtje Rotterdam met auto = 730 euro)
Is niet verkeerd , nog steeds onder de 750,- van een 295 hydrocopper.

Ik hoop a.s. Maandag eindelijk te beslissen wat ik doe , wacht nu nog op een mailtje van evga.de (de duitse evga dus) met antwoord of de uiteindelijke winkel versie van de gtx 295 daadwerkelijk uit aluminium met koper bestaat. (zoja dan hoef ik die niet !!)

Even terug op de Gtx 285 SLI , om die te verbinden heb je dus dit nodig , neem ik aan.
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)
Mits het waterblock G1/4 schroefdraad heeft, en die info krijg ik weer niet gevonden op de evga site of reviews pffff zoeken is zo wel vermoeiend.

Een sli 285 + SLI verbindingstuk kost me dan 1042,- euro
versus
omgebouwde 295 van 730,- euro

voordelen sli285
-24 maanden garantie
-meer performance
-ik hoef niet naar Rotterdam te rijden :p

nadelen sli 285
-duurder
-hoger verbruik
-bij overclocken zit in mischien wel aan de top van mijn 850 Watt voeding ?
-4 pci sloten in beslag / iets meer werk bij installeren , plaatsing op mobo
-2 graka's ipv 1 zal gevolgen hebben op mijn temp's en de flow van de loop
-Als ik het goed heb , moet je bij overclocken van een sli-opstelling allebei de kaarten op identieke snelheden laten lopen en dus is je sli-opstelling zo snel ...als je langzaamste kaart van de 2 ! ... terwijl ik 1 enkele gtx 295 zeer waarschijnlijk hoog geclockt krijg

Laatst bewerkt:
Dat heb ik al hele tijd geleden gevraagd aan highflow shop maar het antwoord was dat ik voor hardware beter bij hun partner shop kon zijn (weet zo niet welke dat was).
De oudere kaarten van BFG heb ik geloof ik ook wel gezien in NL webshops , echter niet de Gtx 285 of GTX 295

@ Havvie

1 gtx 285 hydro kost bij pchut.nl 513,- Euro
http://www.pchut.nl/productenv.php?id=140596
Alle verzendkosten bij Pchut boven 200,- euro is 6,- euro
SLI verbindingstuk bij highflow.nl is 9,95 Euro
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

dat maakt de optelsom
2 X 513 + 6 + 9,95 = afgerond 1042,-

(ik reken verzendkosten van highflow niet want moet daar zowiezo nog iets bestellen dus dat zijn geen extra kosten voor mij :p)
Bedenk wel dat je met 800,- ook klaar kunt zijn (2x 310 voor een 285 en 2x 90 voor een WC-blok) , waarom zou je nu echt die Hydrocopper blokken willen? Die zijn zwaar overpriced :S...

Het gaat mij ook absoluut niet om die Hydrocopper blokken :p
Ik wil zelf gewoon geen koeler demontage / montage doen. Omdat dat ruk werk is om te doen hehe. Dat las ik in een review en ook freddy zij het. Plus maar afvragen of ie het daarna nog doet. Ik moet wel erbij zeggen dat ik wat onzeker ben en dus durf ik er niet aan. Ook wil ik echt heel graag 100 % garantie waar ik 100 % op kan rekenen als de kaart stopt met werken. Dus zit nog steeds te piekeren of ik 285 hydrocopper sli neem .... of een door Freddy omgebouwde 295

En ik had al wel begrepen dat zelf blokken erop zetten veel euro's scheelt ...tja mischien beetje dom van mij :p maar ik blijf eigenwijs voor hydrocopper gaan als ik 285 sli neem.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
R Aansluit advies EVGA GeForce GTX 980 Ti Hydro Copper op Swiftech H220X Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling] €1000 euro, I5 3470 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0..buiten de kast om Advies Waterkoeling Setup 1
Tath Bitspower EVGA GTX 970 Supercloked VGa Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
stigma [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Verkocht 14
M [CLOSED]EVGA GTX 580 Superclocked 1.5GB SLI + EK WB Fullcovers Gesloten 2
N [Waterkoeling] 700€ ,I7 4470K, 2x EVGA 770 GTX, Asus Maximus VI Hero, Crhr Vengeance Advies Waterkoeling Setup 23
K EVGA GTX 780 HydroCopper vraagje Waterkoeling 5
Sw333t [CLOSED] EVGA GeForce GTX 680+ 4GB w/Backplate Gesloten 3
Hightower psu tagan piperock 800watt genoeg voor de evga 770 sc gtx Electronica 4
Aequitis [VERKOCHT] 3x EVGA GTX 580 Hydrocopper 2 Verkocht 12
Hightower past ekfc gtx 680 op een evga gtx660ti ftw? Waterkoeling 2
Hightower welk ek fullcover block voor de evga 660ti ftw gtx Waterkoeling 2
Adam Vandervorst EVGA GTX 670 4 gig VS GTX 660 TI NVIDIA 4
Cygnitr0n [VERKOCHT] EVGA GTX560Ti FPB + EK FC-560Ti V2 + EVGA GTX 560Ti Backplate (2x) Verkocht 12
Thieutje EVGA 670 GTX waterblock? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 38
Sw333t [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB Verkocht 2
J EVGA roept bepaalde reeks GTX 670 Superclocked terug NVIDIA 0
Sw333t EVGA GeForce GTX 560 Ti DS Superclocked + Fullcover block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
arwin74 [IN-ACTIVE] EVGA backplate voor gtx 470 Gevonden 0
Legendary1985 [TKA] EVGA GeForce GTX 590 Classified Hydro Copper Quad SLI (2 pack) Verkocht 2
arwin74 [GEVONDEN] (evga) gtx 470 Gevonden 4
A [VERKOCHT] eVGA GTX-295 incl. EK-FC295 GTX Plexi waterkoelblok Verkocht 7
M EVGA gtx 580 3gb waterblok Waterkoeling 1
T EK-FC5X0 GTX GW - Acetal + EVGA GeForce GTX 570 HD Superclocked == '?' Waterkoeling 5
R EVGA GeForce GTX 570 SuperClocked 1280MB of ASUS ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5? NVIDIA 8
R EVGA GeForce GTX 580 3072MB Hydro Copper 2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Duriel [VERKOCHT] EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked 1024MB EE (External Exhaust) Verkocht 9
T EVGA - Classified GeForce GTX 590 Hydro Copper HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M5rvii EVGA GeForce GTX 460 2Win HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Harjo [VERKOCHT] Evga gtx 460 superclocked Sli Verkocht 4
M5rvii EVGA GTX 560ti / overclocked / superclocked HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
brazen EVGA Hydro Copper 2 Waterblock for GTX 580 (en 570) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
W EVGA GeForce GTX 460 icm een aquacomputer full-cover blok Waterkoeling 2
Edtje [VERKOCHT] 2x EVGA GTX295 + EK-FC295 GTX SLI - Acetal Verkocht 20
Deleted_User_Z evga gtx 480 met lifetime garantie ? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Legendary1985 Evga gtx 295 CO-OP FTW SLI Hardware & Software 5
H Overvolten/clocken EVGA GTX 275 Overclocking 12
S Evga gtx 295 Red edition Hardware & Software 1
Jason Watercool HEATKILLER V EBC - Active Backplate for RTX 3080/3090 EVGA FTW3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Vector EVGA XC3 RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Sp33dFr34k [TKA] EVGA GTX780 Superclocked met EK WC block Verkocht 0
Marc Laenen EVGA 980Ti ... NVIDIA 3
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
X EVGA gtx980 backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
G Evga hadron (hydro) Cases en Modding 1
V [Waterkoeling] i7-5930K-, Socket 2011-3, Rampage V, EVGA GeForce GTX980, Obsidian900 Advies Waterkoeling Setup 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan