• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Even Voorstellen

VJB

New member
Hallo Highflow forum leden,

Sinds ik een aantal maanden geleden ben overgehaald zelf een computer te assembleren ben ik actief in het casemodden en het zelf samenstellen van computers wat mij tot heden nog altijd erg bevalt. De reden dat ik hier een profiel aanmaak is om wegwijs te worden op gebied van waterkoeling waar ik voorheen nogal kritisch over was.

Vandaag de dag is dat niet meer en plan ik zelfs een stapje verder te gaan. Een waterkoeling zonder slangen maar met custom made chromen buizen.

Zelf heb ik momenteel niet meer dan een laptop met slechts 4gb ram en een videokaart welke het niet eens waard is door te verkopen. Maar is er reeds wel al een budget uitgegeven van circa 1000 euro aan alleen een bureau, audiosysteem en ruimte efficiente meubelen. Allemaal afgestemd op mijn toekomstige computer welke zich zal presenteren op 3x 3d beeldschermen.

En dan nu de componenten met daarna een stel foto`s.

x1 ( Front 5.25 Bay ) Antec Veris Multimedia Station Premier
x1 ( Case ) Corsair Obsidian 650D [Gekocht]
x1 ( PSU ) Corsair Professional AX1200 1200W
x4 ( RAM ) Corsair Vengeance 16GB DDR3-1600 CL10 kit
x1 ( SSD ) Crucial m4 128GB
x3 ( GPU ) EVGA GeForce GTX 580 3GB
x1 ( Motherboard ) Intel DX79SI
x1 ( CPU ) Intel Core i7 3820
x2 ( Front 5.25 Bay ) NZXT sentry 2 [Gekocht]
x1 ( Case-Mod ) NZXT Sleeved Led kit Blue 2m [Gekocht]
x1 ( HDD ) Samsung Spinpoint F3 1TB
x1 ( CPU-Cooler ) Corsair Hydro Series H100 [Gekocht]
x1 ( FAN 200mm ) Cooler Master MegaFlow 200 [Gekocht]
x6 ( FAN 120mm ) Gelid Wing 12 PL [Gekocht]
x1 ( FAN 140mm ) Enermax UCAPV14A-BL [Gekocht]

De Computer:

Afb0255.jpg
Afb0261.jpg
Afb0262.jpg
Afb0263.jpg
Afb0270.jpg
Afb0361.jpg
Afb0367.jpg
Afb0368.jpg
Afb03100.jpg
 

Bijlagen

  • afb01.jpg
    afb01.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
@marcel87

Zo, als het goed is doen alle foto`s het nu en inderdaad, waar gekocht achter staat is reeds gekocht, de rest van de onderdelen moet nog arriveren. over 6 daagjes bestel ik de PSU, de maand hierna alle overige componenten op de gpu`s na welke ik de maand daarna weer koop. 2 Stuk. Zodra alles er is, 3 beeldschermen, randapparatuur wacht ik een maandje of 1-2 en upgrade ik naar waterkoeling.

Maar zoals ik heb ervaren kan het lang duren voordat ik alles exact heb uitgezocht tot de detail toe.

@wemmetje1

De h100 was onderdeel van mijn vorige samenstelling. Later pas heb ik de beslissing genomen om zelf een watergekoeld systeem te monteren. Het was de stap welke ik moest maken, ben ook een beginnende casemodder, sterker nog. Dit zal de eerste pc zijn welke ik ooit bezit. Ik heb het tot deze tijd enkel met laptops gedaan.

Zonde misschien ja, maar de h100 gebruik ik voor de volgende casemod :)

@enthernal

Zo deed ik dit met vrijwel alles, eerste computer kast ooit in mijn handen en direct zagen.
Eerste computer en direct alles zelf uitzoeken & installeren. Om nog maar te zwijgen over de sprongen buiten het wereldje hardware om :p
Dus, hoe dan ook. Ik kom er wel uit :)!

Bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
@wemmetje1

Valt enorm mee, zolang je maar weet hoe met sofware om te gaan :) Mijn laptop is sneller dan de 3 computers welke hier thuis staan al zijn 2 hiervan nogal verouderd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo en welkom op het forum! Mooie kast die 650D, heb hem zelf ook namelijk, genaamd Obsidian Carnage.

Wel een leuke drastische verandering aan de grote fan hoor :) Kreeg je te weinig lucht? Heb deze gelijk verwijderd en 2x120 geplaatst. Werkt effectief. En het past.

Maar ziet er mooi uit. Ben benieuwd wat je er van gaat brouwen. Qua onderdelen zit je lekker. :)

Groenten een mede-:eenhoorn:
 
@Cygnitr0n

''heb hem zelf ook namelijk'' Dan wel ja haha ;) (Flauwe grap)

De Obsidian Carnage, ik heb die casemod gezien... Dat is de jouwe dus :O Al weet ik even niet precies hoe of wat...
Eens snel een kijkje nemen!
En ja hoor! Dat is een erg mooie casemod :O Ik had je casemod al meerdere malen bekeken via Hardware forum. Het schijnt dat jij zo ongeveer dezelfde samenstelling qua cooling heb als dat ik heb, Ek waterblocks en Bitspower fitting. Ik zie nu toevallig ook dat de fitting niet past op het GPU Waterblock al heb jij een gtx 560 en ik zo een 580. Hoop dat het past, heb je eventueel tips voor me? Waar ik op moet letten bij de bitspower fittingen en crystal tubes?

( er staat chromen buizen bovenaan maar ik herinnerde mij dat de mod van l3p ook buizen gebruikt. Deze zijn van bitspower en vandaar wil ik daar ook alle fittingen vandaan halen, kwestie van smaak en aangezien ik al meer van bitspower in mijn computer kast heb zitten doe ik het liefst alles bitspower. Ze hebben ook een groot assortiment wat betreft koeling. )

@sir serial

Danke wel man :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
L LiniusV Pauwels Stijn Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
W Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 22
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
T thatprosteal- troy - voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
K Even beleefd voorstellen: Jarno Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
brepoels peter Mezelf even voorstellen peter brepoels Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Even voorstellen - JeroenNietDoen79 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
J Even voorstellen: Joossens Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
foxbuster Even voorstellen : Foxbuster Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MDLs Even voorstellen MDLs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
R even voorstellen rubicon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Even voorstellen :Septimvs Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 27
L Voorstellen Lampenkap Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
A FF Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Zal Mezelf & Hotline even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
B Mezelf even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
R Even voorstellen - Dennis Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
J Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
retrorick Opnieuw weer even voorstellen denk ik... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
H Voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
MRHelmond Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
M Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Sparks.nl - Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
A Even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
R Ook even voorstellen.... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S Even voorstellen, Timo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Q Even Voorstellen, Barry Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
R Even voorstellen, Hallo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M even mezelf voorstellen. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
F Voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Even voorstellen Alex Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Voorstellen Brutus83 / Raymon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Voorstellen Ramonnie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
A even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
AQuAKiNG Even voorstellen.. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
V even voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
G even voorstellen wim/gorky Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
tijgervarken voorstellen Xander/ Tijgervarken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan