• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Europe

Met een slakkengang verder omdat ik laat uit m`n nest kom en om niet nog meer fouten te maken...

MnE8kob.jpg

1kAGIss.jpg


Yep, het is een klein beetje scheef en sommige bochten zijn niet helemaal goed gelukt :/
Begin het nu tenminste redelijk onder de knie te krijgen, al heb ik wat beter tooltjes nodig om perfecte bochten en verschillende hoeken te maken, maar dat komt nog wel eens als m`n pc weer in mekaar zit :)

Ook de T blocks direct op de pompjes aangesloten inplaats met een bocht en verspillen van fittingen, zal ze nog wel nodig hebben later lol

Blijft een uitdaging die tubes als eerste pc, mischien maar verder oefenen op m`n rooie backup pc`tje als dit klaar is en dan in de nabije toekomst al m`n n00b foutjes herstellen :D
 
Gelukkig is het "kunstwerk" gedeelte niet zo zichbaar vanaf de voorkant :D

Het idee is een stapje verder met de cpu pomp op de plek met een tube en de 2 gpu tubes geplaatst.
Volgende zijn de 2 rad tubes aan de linker kant die over de pomp moeten lopen, een 180 graden langs het reservoir en over mekaar naar het juiste T block gaan.
Dan wordt het tijd voor de echte puzzel, de tubes naar de rads die aan het top paneel zitten :/
Afmeten wordt vrijwel onmogelijk omdat er simpelweg geen ruimte is om te testen :hmm
Alles zit nog gewoon los zonder rubbers om het makkelijk er in/uit te halen voor testen en buig ruimte.

http://i.imgur.com/opSQOLq.jpg
opSQOLq.jpg


Raad nog steeds iedereen af om tubes te leren op je eigen pc, ga eerst even oefenen op een andere want het is niet zo makkelijk als je denkt, en hou het simpel! :D
Ziet er wel een stuk cooler uit dan slangen :icon_cool:
 
Laatst bewerkt:
Nog 6 stukjes te gaan die gelukkig korter en redelijk recht zijn met een simpelle bocht, behalve de terug loop voor de gpu`s :041:
De 2 aan de zijkant heb ik een beetje erg onderschat, lesje voor wie volgt:
Tip 1: maak geen 2 bochten direkt op mekaar, ze gaan misvormen en je krijgt het niet meer goed -1 meter.
Tip 2: probeer het niet nogmaals zonder mallen, het zal gewoon niet lukken -1 meter.
Tip 3: werk altijd vanaf het moeilijkste punt zodat je niet teveel weg moet gooien als het mislukt -1 meter.
Tip 4: door tip 1, 2 en 3 hou het iets simpler dan je in bochten wringen -1 meter.
Tip 5: hou je aandacht erbij en dubbel controleer je zaag kant zodat je niet nog... -1 meter.

Die 2 stukjes zijn me vandaag een ramp geweest :eusa_wall:
Ze komen nog iets lager tegen mekaar te hangen en een zeer kleine correctie op de onderste bocht zodat het nog redelijk gelijk loopt :085:

http://i.imgur.com/lokftRF.jpg
lokftRF.jpg


http://i.imgur.com/8e1dBVI.jpg
8e1dBVI.jpg


Zo te zien moeten de linker tubes naar de gpu`s ook nog een beetje horizontaal gemaakt worden :/
 
Alles een beetje beter uitgelijnd, niet perfect maar als eerste tube build kan iedereen met commentaar het je weet je wel :D
Hangt nog steeds los dus sommige zijn "ingezakt".
f0KpYf6.jpg


Op naar het volgende probleem, 6 tubes met de bovenkant wordt nog lastiger dan ik dacht...
Het afmeten is al een probleem op zichzelf, maar afmeten/passen en plaatsen wordt nog lastiger met de kans voor fouten naar 1000% :/

http://i.imgur.com/0nXeB9C.jpg
0nXeB9C.jpg


Ben benieuwd hoe de experts dit zouden oplossen :D
 
Misschien kan je die beter met stukjes slang doen.
En dan bijvoorbeeld met D-Plugs.
Mocht je iets moeten vervangen, dan kan je de toppaneel er zonder al teveel gedoe eraf halen.
Met de acrylic buizen is het wss wel mooier, maar als bij jouw hardware/pompen moet komen is dat wel erg lastig.
 
Gelukkig is het allemaal zo ontlucht als het nodig is, anders gaat dat ding nooit meer uit mekaar en bouw ik nog liever een nieuwe met de volgende generatie hardware :039:

Gelukkig was het een kort stukje en kon ik restjes gebruiken tot het perfect was gelukt, top cover rust er niet op en ze zitten er helemaal in :)

kUr3OmV.jpg
 
Opzich ziet het er wel gaaf uit, als je m`n n00b kunstwerk met de tubes over het hoofd ziet en alles precies evenredig zat dan zag het er wel verrekt gaaf uit :D

Ondanks dat het de eerste keer is dat ik met die zooi werk en helaas een stuk moeilijker was dan het allemaal leek dat het een 6+je krijgt, zeer tevreden met het resultaat en kan niet wachten hoe het eruit ziet met de UV erin :)
 
Heel de nacht opgebleven, maar het systeempje draait, stock, en heeft z`n plaats weer terug gevorderd als pc \☺/

13irbNK.jpg

lavUQve.jpg

QhogbEY.jpg

wqljejr.jpg

YZh9YLt.jpg

cgjxZS5.jpg

Mv7Myi6.jpg


Moet nog wat gebeuren omdat ik gewoon op die grote rooie start knop op de rex heb gedrukt :D
Na wat slapen eerst alle schijfjes terug zetten, rest installeren en kijken of ik nog zin heb of eindelijk eerst even relaxed een spelletje ga spelen lol

Ik wil nog een hoop kwijt over de kast, maar dat komt later wel...
Als je dit ding in gedachte hebt,hmm wacht er nog maar even mee :/
 
Terug
Bovenaan