• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Europe

2 dagen later en ~6 meter mislukkingen, eindelijk gaat het redelijk goed :p
Is niet super strak, niet even hoog, maar als eerste keer met deze zooi werken en alle mislukkingen ben ik blij met redelijk zodat ik eindelijk m`n pc weer terug heb :D
Nog 12 stukjes te gaan :/

vogQRQ0.jpg

tQ9LAMF.jpg


Zie wel of dit permanent blijft of dat er nig genoeg overbkijft om sommige over te doen.
Zenuwen en irritatie zeggen 'weinig kans kans' :)
 
Als het geen 02:14 was, dan was het tijd om de voorste pompjes te gaan aansluiten, dus maar even de fans erop gedaan voor morgen.
Dit wordt behoorlijk lastig omdat de bovenste plaat er dus op moet en weinig ruimte geeft met de fans erop :/

pcPM93n.jpg

YhcF1Zi.jpg
 
Ga ik ook, al is het nu wel de volgende dag :p

Krijg wel steeds meer zin om iemand z`n nek om te draaien door zijn verkeerde 'tutorial' voor beginnende tubers, dat krijgt nog een staartje als ik weer een normaal scherm voor m`n neus heb :icon_evil:

Freddy, vrijdag kort voor 18:00 die silicone tubes besteld en hebben ze zaterdag ochtend proberen af te leveren? :D
Zowizo niet verwacht voor maandag of dinsdag lol

Mischien geen keus met wachten, dit wordt wel heeeeel erg krap :/
XrjzfZK.jpg


Denk 4 90 graden fittingen op de gpu`s beter zal gaan, direct ook meer ruimte om een bochtje te maken naar de radiator, kans om nog 1200meter tube te krijgen, zakje met o-ringen en dat ik het siliconen buig ding heb... :eusa_doh:
Als het salaris op tijd wordtgestort tenminste...


...of een paar extra normale fittingen en verse slang :D
Geef het nog niet op na al die moeite :p
 
Ik geef het op...




Winkelwagens :: Winkelwagen - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

90 graden fittingen voor op de gpu`s
5 t-blockjes die voorop de pompjes komen voor een horizontale drain voor alle 5 de loops met kraantje, is wel zo handig? :)
4 fillports voorop de rubbers naar de onderkant voor de laatste 2 radiatoren
5 fillports voor aan de voorkant om de reservoirs te vullen, kan dat dan ook maar gelijk doen...
Extra o-ringen omdat er al een paar gesneuveld zijn en geheid dat er nog een paar half dood gaan :p
15 meter tube, gosh, wat zou daar de reden van zijn...

Hopelijk morgen salaris gestort :praygod
 
Succes alvast met de nieuwe buisjes! :D Nog even en je bent meester plastic buizen buigen. ;)
lol

Als dit ding klaar is dan ben ik een tubes veteraan die al gelijk met pensioen is :D
M`n rooie beestje maar even verhuisd als tijdelijke pc, tenminste een toetsenbord inplaats van een tablet :)


Doe je ook aan buigen op bestelling? Ben namelijk bezig met een projectje ... :sarc:
hmm interresante gedachte, laat het je wel weten het moment dat ik van het NN gebouw spring :D
 
Woow, maak je ook een filmpje van het vullen? Lijkt me erg gaaf om te zien dat de vloeistof niet van de ene gpu naar de andere gpu gaat, maar van pomp naar gpu naar de volgende pomp etc.
Daar zeg je me wat lol
Drain voor alle 5 de loops dan worden ze allemaal gevuld ookal ben ik er maar 1 aan het vullen en draaien :p
Bedoeling is niet dat het van pomp->gpu->pomp->gpu gaan, het zijn echt 5 aparte loops met een radiator, behalve de drain die dan aan de voorkant (res in) komt te zitten voor alles.
 
Dus elke gpu krijgt een aparte loop (4 loops totaal) en dan de cpu ook een aparte loop?
Dat is ziek man (wel makkelijker met onderhoud gok ik zo).
Dat is de bedoeling en met de kracht van 1 pomp per loop is de lucht er ook zo uit hopelijk :D

Net de postbode opgewacht en in een hinderlaag laten lopen zodat het geen 2de mislukte aflever poging werdt :p
s3XoX9j.jpg


Eindelijk weer eens verder :041:
Ook een nieuw ruitje voor de gesneuvelde, bedankt Freddy :icon_pidu:
 
Gister de spulletjes binnen, 1 bochtje vervangen die naar de gpu`s liep en toen na gaan denken hoe de rest moet komen.
Tijdens het plaatsen een kleine gehaast foutje tegen gekomen:
3 way blokje heeft 3 ingangen, tube van 1 andere pomp + tube van eigen pomp + tube naar andere pomp + tube als ingang naar het reservoir = 4 way :075:

Terwijl het kijken naar KSP twitch tijdens de nacht ging er een lampje branden (brande al heel de tijd, details... details...)
Xr8sLE3.jpg

Ik heb toevallig nog een paar van die dubbele fitting dingkies en toevallig zijn ze precies op de hoogte van de pomp ingang met een fillport :hmm

Vanmiddag even naar de bouwmarkt om zowizo een gatenkaas ding te halen: hoe de .... heet dat ding? :D
sACofRI.jpg


Terug en toen maar even verder denken want ik kwam natuurlijk nog een probleempje tegen...
Als alle pomp ingangen aan de voorkant omhoog wijzen, dan kun je dat natuurlijk niet drainen tenzij de pompjes een draai krijgen zodat er meer ruimte ontstaat om de tubes horizontaal weg te werken :)

Het idee:
yhYLx8P.jpg


De fillports in de bays was ik niet helemaal weg van, hoe drain je die krengen?
Gelukkig is het antwoord simpel door zelf een horizontale trechter te maken :)
Drains voor de 4de en 5de kaart is in principe niet nodig omdat die met slangen komen, maar aan de voorkant met extra tubes en een beetje UV zal het, denk ik, een wat interessant aanzicht geven en de boel een beetje opvullen.

Ik ben er nog niet helemaal uit om route 1 of route 2 voor die tubes te nemen, ook de bovenste rads heb ik een beetje lukraak neergezet voor het idee en mischien laat de tubes van de rads naar de pomps lopen zoals 4&5 via de zijkant omlaag om voor de window naar de drains te lopen om symmetrisch`ish te houden.


:eusa_wall::eusa_wall::eusa_wall:

M`n moeilijkste build ooit...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan