• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ervaringen met Windows 7

Ik heb hier de laatste build voor de RTM versie. Ben erg te spreken over Windows7. Zitten erg handige features bij, en het werkt gewoon lekker. Ik vind hier me weg sneller dan in XP of Vista, terwijl W7 er toch enigszins op is gebaseerd.

Nu begin ik me wel af te vragen of het aan Windows ligt of gewoon aan m'n hardware, want crossfire krijg ik niet werkend én er word maar 4GB van de 6 herkent.
 
Die versie op Surfspot is toch een upgrade, dan moet je een legale versie van vista of xp op je pc hebben staan. Zou het ook werken als je toevallig een illegale xp heb, die je nogsteeds kan updaten zonder problemen? Want dan zou het best wel een koopje zijn:)
 
Ik heb hier de laatste build voor de RTM versie. Ben erg te spreken over Windows7. Zitten erg handige features bij, en het werkt gewoon lekker. Ik vind hier me weg sneller dan in XP of Vista, terwijl W7 er toch enigszins op is gebaseerd.

Nu begin ik me wel af te vragen of het aan Windows ligt of gewoon aan m'n hardware, want crossfire krijg ik niet werkend én er word maar 4GB van de 6 herkent.

Dat geheugen probleem komt wel vaker voor ;) Heb er ook last van gehad tbh...
 
Weet ik, maar bij jouw lag dat toch aan het mobo?
Ik verdenk mijn mobo er van. Gezien mijn intern crossfire het volgens CCC en GPU-Z het nog steeds niet doet en Alternate zegt, dat mijn videokaart het nog steeds doet.
 
Quadcore zei:
Windows 7 is sinds zijn lancering afgelopen donderdag op grote schaal illegaal verkocht. Nederlandse computerwinkels verkochten honderden ‘OEM-versies’ van Microsofts nieuwste besturingssysteem aan hun klanten, terwijl dat niet is toegestaan.

Volgens Microsoft mogen winkeliers alleen de retailversies van het besturingssysteem verkopen aan consumenten. Uit onderzoek van gadgetsite Gadget.nl blijkt dat veel computerwinkels echter de goedkopere OEM-versies van Windows 7 verkopen. Deze versies zijn al snel de helft goedkoper dan de winkeluitvoeringen.

OEM-versies van Windows 7 mogen volgens de software- en hardwarefabrikant onder geen enkele voorwaarde aan klanten worden verkocht, omdat deze alleen bedoeld zijn voor computerwinkels en -fabrikanten.

Niet legitiem

Deze ‘systeembouwers’ kunnen het besturingssysteem installeren op pc’s en laptops, om die vervolgens kant en klaar te verkopen. "Krijg je als klant een OEM-versie in handen en installeer je hem zelf op je pc, dan is je Windows-installatie niet legitiem", verklaart Ralf Becks van Microsoft Nederland.

Bij navraag onder 24 webshops en computerketens in Nederland liet slechts één winkel weten dat het deze uitvoeringen alleen voorgeïnstalleerd levert op kant en klare pc’s en laptops. De rest verkoopt de fors goedkopere uitvoeringen gewoon los, of in combinatie met hardware als moederborden, processoren, harddisks en videokaarten.

Veranderde regels

De OEM-versies van Windows 7 zijn goedkoper dan hun verpakte winkelequivalenten, omdat Microsoft er bijvoorbeeld geen ondersteuning voor levert. Die ondersteuningsplicht wordt verlegd naar de systeembouwers. Microsoft ziet klanten niet als systeembouwer, aldus Becks. "Ook niet als je thuis je pc in elkaar zet."

Deze interpretatie is een krappe twee jaar geleden van kracht geworden. De gebruikersovereenkomst op OEM-verpakkingen is in januari 2008 aangepast om de nieuwe richtlijnen te verduidelijken, aldus Microsoft.

Oprecht

Windows-verkopers blijken niet goed bekend met de nieuwe regels. Volgens een medewerker van computerwinkel Alternate is Microsoft ervan op de hoogte dat de winkel OEM-versies aan klanten verkoopt.

"Dat is legitiem als klanten hiermee een pc willen bouwen", gelooft woordvoerder Bas Wanrooij van Alternate. Andere winkels lijken oprecht te geloven de regels na te leven, door OEM-versies van het besturingssysteem alleen te verkopen in combinatie met specifieke hardwareonderdelen.

Geen straffen

Microsoft geeft toe dat er nogal wat onduidelijkheid bestaat onder winkeliers en hun klanten. Maar het bedrijf belooft beterschap. "Wij zijn druk bezig om dit in samenwerking met onze partners veel duidelijker te krijgen." Uiteindelijk moet dit ertoe leiden dat OEM-versies van Microsofts besturingssoftware niet meer te koop zijn in winkels.

Voor honderden klanten komt de actie te laat. Die hebben weliswaar een werkend besturingssysteem, waarvoor ook gewoon updates beschikbaar zijn. Maar voor pakweg tachtig euro is hun Windows 7-software net zo legitiem als een gekraakte versie van het besturingssysteem.

Microsoft laat weten dat het geen vastomlijnd plan heeft om deze klanten tegemoet te komen. Wie onbewust een illegale OEM-versie van Windows 7 heeft gekocht, kan wel contact opnemen met Microsoft. "We zullen per geval bekijken of we klanten kunnen helpen", aldus de woordvoerder.

Don Holio zei:
De Ultimate edition is in Belgie ook te bestellen voor €70 (incl. verzending).
Moet je wel een student ofzo in de familie hebben (hoewel ze het niet checken...)

Link

Jacco zei:
Lekkere jongens daar. Ze kunnen wat mij betreft het dak op.
Al jaren worden er OEM versies verkocht, en nu ineens zou het niet meer mogen?

Als ze maar niet de boel nagaan en afsluiten, want ik heb net Ultimate gekocht in de OEM uitvoering.

@ Don Holio: dat is hetzelfde als wat er hier bij studentenwebsites wordt verkocht. Maar het is waarschijnlijk ook een upgrade versie. Hoe zit dat trouwens, als je een upgrade versie koopt, dan moet je al XP of Vista hebben. Kan je dan die oude XP of Vista code nog gebruiken en op een andere pc zetten?

Don Holio zei:
"De software word geleverd inclusief de installatiedvd."

staat nergens dat het een up-date betreft...

Moet tevens geen studenten-nummer ingeven ofzo...

edit: en moest het een update versie zijn dan vin ik 't ook niet erg want heb zelf een officiele versie aangekocht van Vista 64.

Jacco zei:
Ook de upgradeversie wordt geleverd op dvd, maar maakt niet uit. Ze zijn blijkbaar in België wat minder strikt dan hier in Nederland. Want hier moet je vaak echt aantonen dat je student bent.

Antyrael zei:
Officieel mag het ook al jaren niet, dat het toch gedaan wordt wil niet zeggen dat het legitiem is.
En de verkopers weten heel goed dat het niet mag, het is gewoon onzin dat ze denken dat het wel bij een moederbord ofzo mag, is gewoon een goedkope smoes om Windows lekker goedkoop te verkopen zodat klanten bij ze naar binnen stappen.

Niet dat ik daar een probleem mee heb overigens, ik ga ook niet bijna 300 euro betalen voor een OS.

Freddy zei:
Toen ik jaren geleden in computerwinkel werkte was ook de regel dat de OEM versie verkocht mocht worden aan klanten die een nieuwe PC gingen assembleren.

Maar dit is een onderwerp apart.
Deze topic over ervaringen met Windows 7 toch? :)
Zal daarom de berichten even samenvoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu opnieuw Windows 7 geinstalleerd.
Ik heb trouwens een goede NZB gevonden (H) heb op 1 dvd nu [alle versies incl. starter edition en kan kiezen tussen 32 of 64 bits :p

Zo ziet mn cdtje eruit:
windows7x64edition20090.png


Maar ik heb totaal geen problemen meer met 7, werkt prima!

Had bij de test versies wat problemen met graka drivers, dit is nu compleet weg!
Voor mij nooit meer vista :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Tath Ervaringen met de 1/2" Tygon E-1000 Problemen & Oplossingen 4
S Ervaringen met de Koolance RP-452X2? Waterkoeling 14
S Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
Issieee De grote STEAM topic, jouw ervaringen met STEAM Gaming 43
D Ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
RRPhantom Ervaringen met SilverStone (voedingen)? Hardware & Software 6
K Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Ervaringen met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Sw333t Ervaringen gezocht: Philips Air Fryer en Tefal Acti Fryer Gezondheid en Sport 3
Tath Ervaringen Aquero 5 pro ! Electronica 0
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D [Ervaringen] ProAssist, telefoonverzekering Algemene Discussies 10
I ervaringen -EK-KIT-h30-hf-240 Waterkoeling 33
E AVG Free 2011 ervaringen Algemene Discussies 10
Sw333t Een overzicht van mijn ervaringen bij Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Deleted_User_Z ervaringen tot nu toe HighFlow Testimonials / Shopreviews 17
Johnny [ISP] Algemene ervaringen Algemene Discussies 76
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
ShaquilleMoreno Tweakers ervaringen Algemene Discussies 7
A Ervaringen mCubed T-Balancer Handleidingen en Installatie Tips 78
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan