• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ervaringen mCubed T-Balancer

ik heb een vraagje, ik heb mijn analoge sensoren onder mijn heatsinks geplaatst dus tussen chipset en koper van blok. maar nu werken die sensnoren niet meer :s ik heb ze al omgedraaid... ik heb ook al een andere analoge sensor aan mijn bus gehangen en getest en die werkt perfect. Komt dit omdat die analoge sensor in de koelpasta ligt en slecht contact heeft?
 
Waarschijnlijk zijn ze dan kapot :(

De sensoren zijn supergevoelig en de uiteinden van de sensoren bestaat uit een super dun draadje.
Als die gebroken is, dan kan die geen temps meer meten.

Moet je even checken of die gebroken is of niet.
 
Ik denk ook dat hij kapot is
Je kan ze controleren met een Ohm meter
De sensor in de koel pasta moet niks uitmaken want de sensoren zitten opgesloten in plastic, waarschijnlijk zijn ze geplet tussen je chipset en koelblok

Ik heb trouwens ook een klein probleem met de flowmeters op de sensorhub
Af en toe als ik de computer aan zet gaat het alarm af van de BigNG als ik dan kijk met de software bij de flowmeters dan staat de tijd op een rare waarde b.v. 6,5 sec of 36 sec. waardoor hij waarschijnlijk het toerental niet goed kan aflezen van de flowmeter, terwijl je hem alleen kan zetten op 1 tot 4 seconden, iemand hier ook last van ???

Gisteren zag ik wat koelvloeistof onderin de kast liggen kwam van één van de flowmeters, zat een klein scheurtje in het kunstof huis:011: dus gelijk een nieuwe besteld, vanmiddag ophalen en er weer tussen zetten.
Ik hoefde gelukkig niet het hele systeem leeg te laten lopen (scheelt weer)
 
ah zo kut man, als die temp sensors echt kapot zijn ga ik ze gewoon afknippen achter het plastiek gedeelte en dat onder mijn heatsinks laten zitten.. ga niet heel die boel afbreken en drainen voor temp sensoren. ALsoft waar heb jij je temp sensoren zitten(analoog) toch ook onder je heatsink? Of plaats jij ze op de zijkant?

moet ook nog 2x verlengkabels bijbestellen bij freddy voor flowmeters heb geen zin om te solderen :)
 
op dat koellichaam van die bigNG ga ik ook 1 plaatsen , want ik vertrouw dat boeltje niet. maar jij hangt ze toch vast met dat "oranje" plakband of niet? en waar dan op het draadje of op het plastiekje zelf.
 
Das mooi dat dat mag HAHA verwacht niks anders van jullie.
Tot nu toe echt wel goede erevaring hier gehad enzo dus voel me best al redelijk thuis.

BTW Heb me net voorgesteld in het "Stel je voor forum" aangezien ik dit al een lange tijd moest doen daar kan je me verdere specs kijken.
 
Ik heb net VISTA 64 bit geinstaleerd en deze drivers voor de USB Serial poort die je hier kan downloaden http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm

En je moet dan versie 2.04.06 nemen
Dan via apparaatbeheer de USB Serial port met die driver installeren
Vista vraagt dan nog 2 maal voor een driver voor de USB Serial port, verwijzen naar je gedownloade driver en de driver is geinstalleerd
Dan T-Balancer Navigator V 2.9 installeren en dan werkte het bij mij

Op het MCubed forum kan je veel erover vinden alleen is het hoofdzakelijk duits talig
 
iemand goed in duits? mss dat iemand een post of mail kan sturen naar mcubed voor te vragen hoe het mogelijk is dat mijn temp sensoren niet werken.

schets van mijn situatie :

alle draden correct aangesloten, geen digitale aangesloten.

tempsensoren werken extern wel , maar intern onder de heatsink niet.

pasta : MX2
 
zo jmmr dat er nog nix met touchscreen is.
Ooit nog is over gediscusieerd om aparte software te maken zodat dmv touchscreen all je data kan ophalen met mcubed software op een 7 inch schermpje. maarja software laten maken is DUUR ofc.

Dat was met "ikbenstil.nl" is soort van zusterbedrijf van mcubed (werken daar veel mee samen enzo)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Sw333t Ervaringen gezocht: Philips Air Fryer en Tefal Acti Fryer Gezondheid en Sport 3
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Tath Ervaringen met de 1/2" Tygon E-1000 Problemen & Oplossingen 4
Tath Ervaringen Aquero 5 pro ! Electronica 0
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
S Ervaringen met de Koolance RP-452X2? Waterkoeling 14
S Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
D [Ervaringen] ProAssist, telefoonverzekering Algemene Discussies 10
I ervaringen -EK-KIT-h30-hf-240 Waterkoeling 33
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
E AVG Free 2011 ervaringen Algemene Discussies 10
Sw333t Een overzicht van mijn ervaringen bij Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Deleted_User_Z ervaringen tot nu toe HighFlow Testimonials / Shopreviews 17
Issieee De grote STEAM topic, jouw ervaringen met STEAM Gaming 43
F Ervaringen met Windows 7 Algemene Discussies 33
Johnny [ISP] Algemene ervaringen Algemene Discussies 76
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
D Ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
ShaquilleMoreno Tweakers ervaringen Algemene Discussies 7
RRPhantom Ervaringen met SilverStone (voedingen)? Hardware & Software 6
K Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Ervaringen met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
3 [IN-ACTIVE] Unieke Lian Li Hitman Mod incl Feser Monsta Rad en MCubed Controllers. Verkocht 13
M MCubed Navigator software Waterkoeling 2
Xtrafresh Review and use guide: mCubed FanAMP HighFlow Product Reviews 23
D Mcubed analoge sensorhub vraag Waterkoeling 0
D MCubed fanamp en BigNG Waterkoeling 19
Blackruby Welke mCubed? Hardware & Software 20
Flipmode mCubed FanAmp vraagje Handleidingen en Installatie Tips 8
D Mcubed analoge sensoren Waterkoeling 1
Mobomonster Snelheid regelen DDC355 middels Mcubed BigNG / MiniNG Waterkoeling 37
bakkiebier Vraag over mcubed Cases en Modding 2
dopestuff mcubed firmware update... Hardware & Software 3
dopestuff mCubed fanamp/miniNG en meer... HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
dopestuff mCubed T-Balancer bigNG wattage Overige Koeling 0
B Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2 & Phobya Balancer 450 silver nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B Aansluitingen bij Phobya Balancer 250 Reservoir? Waterkoeling 1
A autonoom gebruik van T-Balancer BigNG Overige Koeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan