• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

ervaringen -EK-KIT-h30-hf-240

Zit te twijfelen of de 580gtx nou wel of niet te koelen,deze gaat dit jaar toch vervangen worden door de nieuwe serie.
Maar het staat wel cleaner in de case,zal er nog over na denken,en dan de spullen bestellen.
 
Alles zit nu in de 800D,maar kon de pomp niet fatsoenlijk kwijt onder de kast,pc draaid nu met open side panel,omdat ik geen hoek fitting had.
De pomp moet onderin komen dus heb ik een 90 graden fitting nodig+nog een aantal stekkertjes die driedelige het liefst van 12 volt allen,zodat de fans volop tegen de rad draaien.Welke dat precies zijn weet ik niet,dus als iemand dat even kan zeggen graag:024:
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wil weten is ofdat deze pomp (800 liter p/h) hiervoor toereikend is,de bedoeling is alles in 1 loop te laten draaien dan komt het er zo uit te zien:360 rad>cpu>120rad>590>res>pomp>360 rad.
 
Laatst bewerkt:
Een pomp met vele namen ;)

Jingway DP-1200

→ DangerDen CPX-Pro / EK DCP 4.0 / OCZ Hydropulse 800

Danger Den CPX-Pro Pump Review


Grove inschatting gedaan met de flowrate estimator met een set die (wederom grof ingeschat) ongeveer dezelfde restrictie heeft als jouw set:

2u7w0gm.jpg


Zolang de set maar rond die 1GPM ligt, zit je wel goed. Dat gaat dus wel lukken. :)
 
Ervaring gevraagd EK Water Blocks EK-KIT H3O - Supreme HF 240

Hallo,

Ik ben Nick en nieuw hier op HF. Ik zit redelijk vaak hier mee te lezen en op andere forum's. Nu doorheen de jaren heb ik verscheidene waterkoeling sets gehad(zowel alles als enkel CPU-gekoeld) van : Gigabyte setje tot een koolance exos-2 tot een zelfbouw etc.

Nu wil ik terug overstappen van luchtkoeling naar waterkoeling, enkel liggen vandaag de dag mijn prioriteiten anders (vriendin huisje-tuintje-boompje^^) en wil ik er op dit moment niet te veel aan uit geven.

Daarbij viel mijn oog op volgend setje: EK Water Blocks EK-KIT H3O - Supreme HF 240

Nu ik stel me sterk de vraag of de pomp/reservoir wel degelijk goed zijn? Ik vindt hier bijna geen feedback van.

Ik wil nu eerst mijn CPU koelen omdat ik net ben overgestapt van een LGA775 QX9650 naar een i7 systeem.

Specs:

Intel i7 2600K
Asus Sabertooth P67 B3
Corsair vengeance 8GB
Nvidia GTX280 SLI

Mijn doeleinden zijn voor nu: De 2600K overclocken zodanig dat hij 24/7 stabiel is met redelijke temps. Hij doet met SS 5.2Ghz dus rond de 5Ghz lijkt me doenbaar.

Ik weet dat de GTX280'en al wat verouderd zijn maar tot vandaag de dag doen ze nog goed hun werk en zit een upgrade er niet meteen in. Dus mocht ik opeens het in me krijgen en deze ook willen waterkoelen moet dit ook kunnen met dit setje, eventueel met nog een extra radiator erbij.

Tips,kritiek welkom :)
 
zijn dat de idle temps? of heb je daarvoor nog wat gerunned zoals prime95 ofzo lijkt mij te hoog voor die kit of je kamer temperatuur is hoog waarschijnlijk

ik heb nu deze kit ook vandaag bestelt maar met mijn corsair h60 zit ik nu op 30 27 27 29 in realtemp das al een stuk lager dan wat jij nu met die kit hebt op 4ghz heb ik het ook nog en me pc staat al een ruime 3 uur aan ook
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Sw333t Ervaringen gezocht: Philips Air Fryer en Tefal Acti Fryer Gezondheid en Sport 3
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Tath Ervaringen met de 1/2" Tygon E-1000 Problemen & Oplossingen 4
Tath Ervaringen Aquero 5 pro ! Electronica 0
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
S Ervaringen met de Koolance RP-452X2? Waterkoeling 14
S Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
D [Ervaringen] ProAssist, telefoonverzekering Algemene Discussies 10
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
E AVG Free 2011 ervaringen Algemene Discussies 10
Sw333t Een overzicht van mijn ervaringen bij Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Deleted_User_Z ervaringen tot nu toe HighFlow Testimonials / Shopreviews 17
Issieee De grote STEAM topic, jouw ervaringen met STEAM Gaming 43
F Ervaringen met Windows 7 Algemene Discussies 33
Johnny [ISP] Algemene ervaringen Algemene Discussies 76
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
D Ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
ShaquilleMoreno Tweakers ervaringen Algemene Discussies 7
RRPhantom Ervaringen met SilverStone (voedingen)? Hardware & Software 6
K Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
A Ervaringen mCubed T-Balancer Handleidingen en Installatie Tips 78
Freddy Ervaringen met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
A Cooler Master v8 gts AM5 mounting kit. Overige Koeling 3
R CableMod RT-Series ModFlex Classic Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Corsair Hydro X Series iCUE RGB PRO Complete Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH303i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason PrimoChill Rad Clean - Radiator Cleaning Treatment - Full Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series iCUE XH300i RGB Custom Cooling Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason CableMod PRO Bridged Cable Comb Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Creator Rainbolt Tube Deluxe Kit 500M HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
foxbuster Kan niet beslissen welke soort kabels / sleeves / kit ik moet kiezen Cases en Modding 12
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Gelid Solutions 6-Channel Programmable ARGB Controller Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
DuctTape [TKA] Bitspower D5 Mod Kit Matt black 3x Verkocht 0
M vraag over EK-KIT X240 Performance Water Cooling Kit Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Alphacool Eiskoffer Professional - HardTube Bending & Measuring Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan