mukkel
New member
Goede morgen,
Ik heb afgelopen vrijdag een extra 240mm rad besteld voor in m'n loop.
Dit mede om de temperatuur iets verder te drukken en het geluid naar beneden te brengen.
M'n huidige hardware
I7 2600K @4,5 en twee GTX570's sli met een kleine oc 800/2000
CPU block is een RASA.
GPU1 blok => 1 EK fullvover
GPU2 blok => EK universeel (EK-VGA Supreme HF Bridge Edition - Acetal)
Rad1 => XSPC 240mm 35mm dik
Rad2 => XSPC 240RX 60mm dik
Rad3 => bestelde 240mm
Momenteel heb 2 loops in m'n PC met alleen een gezamenlijk reservoir, beide loops hebben een eigen pomp.
Ik heb de voorganger(?) van deze :
Alleen heb ik geen scheiding in het midden, waardoor beide loops hetzelfde water delen.
Er zitten twee mcp355 pompjes op gemonteerd.
Momenteel draait alles als volgt
loop1 Reservoir -| => pomp1 => rad1 => CPU -|Reservoir
loop2 Reservoir | => pomp2 => rad2 => gpu1 => gpu2 -|Reservoir
Tussen de bocht van de retour en de aanzuiging van de pomp zit een opening van amper een cm.
Waardoor volgens mij het water aardig in de zelfde loop blijft hangen.
Dus wil ik de extra 240mm rad wil ik in de GPU loop toevoegen en komt aan de achterkant buiten de behuizing te hangen. Dit omdat ik in m'n behuizing geen plaats meer heb.
Loop1 blijft ongewijzigd
loop2 wordt Reservoir | => pomp2 => rad2 => gpu1 => rad3 => gpu2 -|Reservoir
Rad komt tussen beide GPU's puur omdat dit makkelijk toe te voegen is.
De lus van gpu1 naar gpu2 word onderbroken, vanaf hier kan ik makkelijk door de behuizing naar de achterkant.
Maar wordt loop 2 niet te groot tov loop 1? (2 blokken, 2 rads tegenover 1 blok, 1 rad.)
De RASA is erg restrictief, daardoor heb ik deze "apart" om de flow niet te belemmeren.
Of zijn er andere (betere) mogelijkheden zonder andere hardware aan te schaffen. behalve dan de extra bestelde rad?
mvg, Michael
Ik heb afgelopen vrijdag een extra 240mm rad besteld voor in m'n loop.
Dit mede om de temperatuur iets verder te drukken en het geluid naar beneden te brengen.
M'n huidige hardware
I7 2600K @4,5 en twee GTX570's sli met een kleine oc 800/2000
CPU block is een RASA.
GPU1 blok => 1 EK fullvover
GPU2 blok => EK universeel (EK-VGA Supreme HF Bridge Edition - Acetal)
Rad1 => XSPC 240mm 35mm dik
Rad2 => XSPC 240RX 60mm dik
Rad3 => bestelde 240mm
Momenteel heb 2 loops in m'n PC met alleen een gezamenlijk reservoir, beide loops hebben een eigen pomp.
Ik heb de voorganger(?) van deze :
Alleen heb ik geen scheiding in het midden, waardoor beide loops hetzelfde water delen.
Er zitten twee mcp355 pompjes op gemonteerd.
Momenteel draait alles als volgt
loop1 Reservoir -| => pomp1 => rad1 => CPU -|Reservoir
loop2 Reservoir | => pomp2 => rad2 => gpu1 => gpu2 -|Reservoir
Tussen de bocht van de retour en de aanzuiging van de pomp zit een opening van amper een cm.
Waardoor volgens mij het water aardig in de zelfde loop blijft hangen.
Dus wil ik de extra 240mm rad wil ik in de GPU loop toevoegen en komt aan de achterkant buiten de behuizing te hangen. Dit omdat ik in m'n behuizing geen plaats meer heb.
Loop1 blijft ongewijzigd
loop2 wordt Reservoir | => pomp2 => rad2 => gpu1 => rad3 => gpu2 -|Reservoir
Rad komt tussen beide GPU's puur omdat dit makkelijk toe te voegen is.
De lus van gpu1 naar gpu2 word onderbroken, vanaf hier kan ik makkelijk door de behuizing naar de achterkant.
Maar wordt loop 2 niet te groot tov loop 1? (2 blokken, 2 rads tegenover 1 blok, 1 rad.)
De RASA is erg restrictief, daardoor heb ik deze "apart" om de flow niet te belemmeren.
Of zijn er andere (betere) mogelijkheden zonder andere hardware aan te schaffen. behalve dan de extra bestelde rad?
mvg, Michael