k.3nny
Oldscool.
ziet er mooi uit
zat alleen te denken,is dat niet een heel dunne 360 rad voor cpu plus crossfire gpu's?
Uberhaubt mijn laatste pics gezien
Mijn mening is 120mm per unit en dat werk nog altijd het beste, mensen gaan veel te snel op OH dat is veel te weinig! maar denk is logisch na? op alle vlakken heeft waterkoeling een dik voordeel! neem nu een fullcover tov een originele koeler, ten eerste het contact oppervlak is al 1 materiaal, 1 grote plaat koper, dus geen aparte heatsink voor de gpu en of geheugen/gpu controller
daarbij is het contact met het koelmiddel directer als met een lucht koeler wat gelijk staat als indirecte luchtverplaatsing, ja je kan lucht sturen! maar je heb dan altijd deadspots
en dan nog de snelheid van het water, al het gemiddelde van 1/1.5 GPM is voldoende alles daarboven is meegenomen maar temp winst? nee niet direct.
De radiator oppervlakte van 120mm tov een core sink van een gpu koeler is natuurlijk ook al vele malen groter, waarbij je dus weer met het punt komt van de directe koeling, met de juiste fans erbij heb nooit kans op falen, zowel temperatuur als airflow.
dus, 120mm radiator oppervlakte per unit is zeer voldoende, of het nu een 3cm of een 6cm dik rad is, alhoewel een gtx 580 zou ik zelf ook niet op een 120mm 3cm dik radje steken, maar ik geloof wel dat het duidelijk is toch?